Sætter mig snart i et hjerne og giver mig til af tude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

897 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. november 2010

B&J

Hej alle sammen...

Midt rigtigt første tude indlæg...

jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre min dreng hader bare mad...

han er 8mdr gider ikke rugbrød kartofler osv. til af starte med kom han på grød som 4mdr han fortalte selv han ville have det eller alle tegn var der og han elskede det fra dag 1 men 2 mdr efter begynder kampen vi skal ja tvinge grøden i ham ellers spiser han ingen ting... og min dagpleje mor gør det også ved man ikke må tvinge maden i ham men så skal han have sin mælk og den mætter slet ikke på ham mere eller vælling så vi står op 3 gange om natten for af give ham mad i flaske igen fordi han nægter sin grød og min sp sagde det bare var en periode ja den har stået på i 2mdr nu jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre har prøvet alt og gjordt alt og ja ved ingen ting....

det skal lige siges vi troede faktisk han var ved af få en tand fordi hans tandkød gjorde så ondt på ham men ingen tand hvornår får jeg min dreng tilbage han spiste næsten 2dl og nu spiser han knap 1dl

ja skulle lige have lidt luft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

Hvem?

B&J skriver:

Hej alle sammen...

han er 8mdr gider ikke rugbrød kartofler osv. til af starte med kom han på grød som 4mdr han fortalte selv han ville have det eller alle tegn var der og han elskede det fra dag 1 men 2 mdr efter begynder kampen vi skal ja tvinge grøden i ham ellers spiser han ingen ting... og min dagpleje mor gør det også ved man ikke må tvinge maden i ham men så skal han have sin mælk og den mætter slet ikke på ham mere eller vælling så vi står op 3 gange om natten for af give ham mad i flaske igen fordi han nægter sin grød og min sp sagde det bare var en periode ja den har stået på i 2mdr nu jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre har prøvet alt og gjordt alt og ja ved ingen ting....

det skal lige siges vi troede faktisk han var ved af få en tand fordi hans tandkød gjorde så ondt på ham men ingen tand hvornår får jeg min dreng tilbage han spiste næsten 2dl og nu spiser han knap 1dl

Min dreng på 9 måneder hader også rugbrød og jeg har nu taget en hel pause fra det, da jeg ikke vil tvinge det i ham, så vi prøver bare igen senere, til aftensmad får han det vi andre gør (med mindre det er meget krydret - vi elsker stærkt mad), hvis han ikke spiser det vi gør, får han hans højt elskede hirsegrød, og sødmælk,  vi spiser hver dag kl. 18.00 og så bliver han puttet med en flaske MME kl. 19.30 - nogle gange må jeg op om natten, måske endda mange gange og andre gange sover han til kl. 05-06 stykker....

Prøv med en pause og så giv ham noget han elsker, det gør jeg hvert fald, han skal ikke køre surt i at spise...

Anmeld

7. november 2010

Frk. Himmelblå

B&J skriver:

Hej alle sammen...

Åh, kan godt følge dig, men trøst dig med, at han altså er inden for det normale trods alt.

Min datter ville heller ikke spise særligt meget i den alder. Og hun var meget sen til at kunne "tygge". Hun skulle have most alting til ukendelighed, da hun var 10-11 mdr, men nu, hvor hun er 13 mdr, kan hun spise alt, hvis hun da lige gider.

Min SP gav mig i sin tid det råd, at når blot baby kan nøjes med CA! to flasker om dagen ved 10 mdr, så er der absolut ingen ko på isen. Så du har altså megen tid at løbe på endnu. Og så sagde hun i øvrigt, at selv de mest genstridige babyer er forholdsvist nemme at "arbejde med", når de fylder 1 år. Og hun fik altså ret i forhold til min datter.

Hvad siger han til fx kartoffelmos (dejligt flydende blændet?).

Og laver han tyggebevægelser, når han forsøger rugbrød? (Hvis ikke, så er det muligvis fordi han simpelthen ikke er klar endnu rent mundmotorisk, det var min datter ikke, før hun var på hans alder).

Jeg synes bare, du skal give ham, hvad han vil have. Prøv dig frem, og fodr ham så med mælk, hvis ikke andet virker .

Er sikker på, din dreng nok skal få, hvad han har brug for .

Anmeld

7. november 2010

Frk. Himmelblå

SanneBoe skriver:

Min dreng på 9 måneder hader også rugbrød og jeg har nu taget en hel pause fra det, da jeg ikke vil tvinge det i ham, så vi prøver bare igen senere, til aftensmad får han det vi andre gør (med mindre det er meget krydret - vi elsker stærkt mad), hvis han ikke spiser det vi gør, får han hans højt elskede hirsegrød, og sødmælk,  vi spiser hver dag kl. 18.00 og så bliver han puttet med en flaske MME kl. 19.30 - nogle gange må jeg op om natten, måske endda mange gange og andre gange sover han til kl. 05-06 stykker....

Prøv med en pause og så giv ham noget han elsker, det gør jeg hvert fald, han skal ikke køre surt i at spise...

Helt enig!

Mad skal være en positiv oplevelse!

Men derfor kan man jo sagtens forsøge sig frem og blive ved med at tilbyde alt muligt. At de så kategorisk afviser ens forsøg, er en helt anden (frustrerende) sag .

Anmeld

7. november 2010

B&J

SeptemberBaby skriver:

Åh, kan godt følge dig, men trøst dig med, at han altså er inden for det normale trods alt.

Min datter ville heller ikke spise særligt meget i den alder. Og hun var meget sen til at kunne "tygge". Hun skulle have most alting til ukendelighed, da hun var 10-11 mdr, men nu, hvor hun er 13 mdr, kan hun spise alt, hvis hun da lige gider.

Min SP gav mig i sin tid det råd, at når blot baby kan nøjes med CA! to flasker om dagen ved 10 mdr, så er der absolut ingen ko på isen. Så du har altså megen tid at løbe på endnu. Og så sagde hun i øvrigt, at selv de mest genstridige babyer er forholdsvist nemme at "arbejde med", når de fylder 1 år. Og hun fik altså ret i forhold til min datter.

Hvad siger han til fx kartoffelmos (dejligt flydende blændet?).

Og laver han tyggebevægelser, når han forsøger rugbrød? (Hvis ikke, så er det muligvis fordi han simpelthen ikke er klar endnu rent mundmotorisk, det var min datter ikke, før hun var på hans alder).

Jeg synes bare, du skal give ham, hvad han vil have. Prøv dig frem, og fodr ham så med mælk, hvis ikke andet virker .

Er sikker på, din dreng nok skal få, hvad han har brug for .

åhhh mit hjerte fald helt ned da jeg så dit indlæg åhhh du er alt så bare en skat....

han laver tykke bevægleser og engang i mellem kan vi sagten så kartofer i ham bare most med en gaffel men han gider bare ikke tit... han vender hovede når han får skeen tæt på munden men som du skriver så må jeg nok bare sige sådan er det bare for sidst havde han faktisk taget et helt kg på og der er slet ikke noget med han vægt den er smuk men bare ikke nemt når man er første gangs mor og ja man vil jo gerne passe på dem bedst muligt

KÆMPE KRAMMER TIL DIG

Anmeld

7. november 2010

B&J

SanneBoe skriver:

ja vil bare ønske han også ville have vores aftens mad men nej nej det vil han heller ikke men håber virkelig det kommer med tiden.. men jubiii yoghurt elsker han så det hygger vi med når kl bliver 15.30

Anmeld

7. november 2010

Hvem?

B&J skriver:

ja vil bare ønske han også ville have vores aftens mad men nej nej det vil han heller ikke men håber virkelig det kommer med tiden.. men jubiii yoghurt elsker han så det hygger vi med når kl bliver 15.30

Det ska nu nok komme, vores dreng var også meget sent til at tage andet end hans meget elskede Hirsegrød, det var det eneste han ville have - men prøvede lige så stille lidt forskelligt, der er stadig rigtig meget han ikke vil have, men vi har jo tid nok

Anmeld

7. november 2010

Frk. Himmelblå

B&J skriver:

åhhh mit hjerte fald helt ned da jeg så dit indlæg åhhh du er alt så bare en skat....

han laver tykke bevægleser og engang i mellem kan vi sagten så kartofer i ham bare most med en gaffel men han gider bare ikke tit... han vender hovede når han får skeen tæt på munden men som du skriver så må jeg nok bare sige sådan er det bare for sidst havde han faktisk taget et helt kg på og der er slet ikke noget med han vægt den er smuk men bare ikke nemt når man er første gangs mor og ja man vil jo gerne passe på dem bedst muligt

KÆMPE KRAMMER TIL DIG

Var så lidt .

Ja, naturligvis er man oppe at køre over de smås velbefindende - og nok især her første gang! Og sådan skal det jo også være. 

Men tag den med ro. Du har jo, som du selv skriver, en fin dreng, som ikke har problemer med vægten. Det er da noget at glædes over.

Go' søndag! 

Anmeld

7. november 2010

Eliza/lykke

B&J skriver:

Hej alle sammen...

Kære TS

Det er ikke sjovt for ham eller for jer. Men det lyder til at lillemanden har lavet om på dag og nat..... eller er i fuld gang med det. Og jeg tror ikke, at det "bare" er en periode.

Hvis han får mad om natten, er han ikke sulten om dagen. Og det bliver nemt til en ond cirkel, fordi man som mor bare gerne vil have, at barnet får et eller andet.

Mit råd til jer er (og det kan lyde rigtig hårdt, og det er det måske også). Jeg ville tag en fridag sammen med kærsten/manden, eller gøre det en fredag, hvor I ikke skal op næsten dag. I skal sætte hele natten af til det. Når lillemanden vågner om natten (fordi han er mega sulten), ville jeg tilbyde vand. Og sige god nat igen. Det er mega hårdt, jeg ved det.

Når han vågner næsten morgen kl. 7 eller deromkring, så giv ham en kæmpe flaske vælling til at mætte ham med en gang for alle. Frokost omkring kl. 11.00, bare en lille smule. Mellemmåltid kl. 15.00 med lidt MME og yougurt og banan. Aftensmad, bare en lille smule og noget som måske smager lidt sødt. Inden sengetid ville jeg give ham lidt vælling i en kop. Stop når han siger fra. Og lad ham måske småspise lidt hele dagen.

Det lyder nok ondt, men jeg er bange for, at han laver om på dag og nat. Børn i den alder kan sagens klare sig uden mad om natten, og mad om natten gør hans søvn endnu mere urolig.

Det kræver en hård mor og far, og EN nat - så tror jeg, at den langsomt er vendt.

Kærlig hilsen Lone mor til to, 6 mrd og 10 år.

Anmeld

7. november 2010

Mor til Frederic og Freya

B&J skriver:

Hej alle sammen...

Først en kæmpe til dig...

Du er slet ikke alene og kender til alle de tanker og frustrationer det medfører at se ens kæreste eje nægte mad.

Lader du ham sidde alene med en ske / gaffel, så han selv kan være med? og så sniger en skefuld ind engang i mellem..? Ting tager tid og det kan svine en del. 

Hvad sker der hvis i skærer ned på flaskerne om natten så han er mere sulten til morgenmad? For syntes da at 3 flasker vælling om natten lyder af meget. Frederic har aldrig fået mad om natten.

Især når han nu har spist normalt før, så tror jeg at det nok skal komme. Giv ham en skorpe at gumle på - eller andet frugt/grønsag... 

Hvad med at koge nogle kødboller og give ham dem?

Optag et måltid på camera og vis det til sp. Så kan hun komme sige hvad jeres stærke side er og hvad i kan ændre..

Har du fået kigget ham i halsen, så der ikke sidder en grum halsvirus og gemmer sig?

Sikke en masse spørgsmål jeg stiller... 

Gem dit 'spis nu' og 'hvorfor spiser du ikke' ansigt langt væk, han kan sagtens aflæse dit krops sprog og tone leje.

Her har vi kæmpet med ham i begge hans leveår. Fra han kom ud og jeg spurgte til om det var normalt han bare sove hele natten og slet ikke meldte sult i løbet af dag og nat. Fik det svar at det skulle vi blot nyde, suk - så jeg laved selv faste ammetider til ham. Sp sagde at det nok skulle komme når han started på grød, som han gjorde da han var 6 mdr og det var også det der var beregnet fra 4 mdr. Her nåed de at blive for gamle, førend de blev spist. Han tog sjælendt mere end 2-3 te ske fulde pr gang. 

Sp; prøv at sulte ham i 4-5 time. Jamen hvad hjælper det når han kan gå en hel dag uden stort set mad. Jamen det skulle lige have tid, han skulle blive fortrolig med ske og bare vent - når han begynder på at få mere alm mad - så kommer det.

Han er nu 26 mdr og kan stadig leve en hel dag på 8 pebernødder f.eks. Vi har hele morgenmad's sortiment fra føtex - vi har prøvet simpel mad og kun meget lidt på hans rum opdelt tallerken osv. Uden nogen form held. Vi har gået til udredning og kontrol i over 1 år - han er gået fra at ligge på den øverste streg i højde, til nu at ligge på under normal. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.