Dinna88 skriver:
Hej derude 
Jeg har besluttet mig for at anskaffe mig et spejlrefleks kamera, og har nu fået tilbudt et af en bekendt. Jeg er bare lidt i tvivl om hvorvidt prisen er fair osv.
Han vil have 3000 kr for et Nikon D40 + 18-55 VR optik. - Er der nogle derude der kan hjælpe lidt?
Hej
Nu ved jeg ikke hvor meget det er brugt, men selve kameraet D40 er fra 2006, så det er altså ikke det nyeste nye. Dengang var det Nikons nye "billige" og brugervenlige spejlreflekskamera, til især førstegangskøbere. Brændvidden på 18-55mm er meget passende til forskelligartet almindelig fotografering og det er helt udemærket indtil man lærer sine behov bedre at kende. Derefter kan man jo så vælge, at opgradere. Som du selv har fundet ud af, så er objektivet udstyret med Vibrations Reduktion, som er Nikon’s betegnelse for billedstabilisering. Det gør det f.eks nemmere at kunne tage billeder med lav lukketid og uden stativ, uden rystelser.
Altså prisen kan diskuteres, for det er bestemt et godt og solidt kamera, men med fire år på bagen, skal det være som nyt hvis jeg skulle betale 3000 kr. for det, tror næsten du kan få det helt nyt til den pris faktisk!
Ellers så kig dig lidt omkring, og hør dem ad i den nærmeste fotoforretning, inden du beslutter dig.
Held og lykke med det...
Anmeld