Det med rigtigt og forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

894 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. november 2010

Anonym trådstarter

Jeg har to børn, på 3 år og på en mdr. gammel. Sagen er den at jeg i aften havde tænkt mig at kører en tur ned til mine børns oldemor, med den store for at spise aftensmad. For at få lidt kvalitets tid kun med ham. Men hvad er rigtigt og forkert, kom til at sidde og tænke på hvad i andre gjorde/gør? Passede far jeres 1 mdr. gamle baby, skal lige siges at her i huset er far næsten lige 'så meget' som mor, og vi giver flaske.
Kunne man godt kører et par timer - eller hvad gjorde i da i også havde store børn der skulle tages hensyn til, samtidig med at de små også krævede?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2010

Svei

Anonym skriver:

Jeg har to børn, på 3 år og på en mdr. gammel. Sagen er den at jeg i aften havde tænkt mig at kører en tur ned til mine børns oldemor, med den store for at spise aftensmad. For at få lidt kvalitets tid kun med ham. Men hvad er rigtigt og forkert, kom til at sidde og tænke på hvad i andre gjorde/gør? Passede far jeres 1 mdr. gamle baby, skal lige siges at her i huset er far næsten lige 'så meget' som mor, og vi giver flaske.
Kunne man godt kører et par timer - eller hvad gjorde i da i også havde store børn der skulle tages hensyn til, samtidig med at de små også krævede?

Om det er far eller mor er vel stort set det samme...jeg mener ikke en far passer sit barn, han er bare sammen med det præcis som mor og kan du så komme afsted,  så godt I giver den lille store alenetid, det har jeg også altid vægtet højt.

Så afsted med dig...

Anmeld

6. november 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Selvfølgelig skal I da bare køre. Det er for så vidt ligegyldigt om det er far eller mor, der er hjemme hos baby

Anmeld

6. november 2010

Anonym trådstarter

Jeg gør det. Tak for svar de damer

Anmeld

6. november 2010

twinboys

God tur

Anmeld

6. november 2010

Skouboe

Anonym skriver:

Helt enig - hvis du ikke ammer og er nødt til at være så længe væk at baby bliver sulten, så bare tag afsted. Jeres baby har det lige så godt sammen med far.

Anmeld

6. november 2010

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Helt enig - hvis du ikke ammer og er nødt til at være så længe væk at baby bliver sulten, så bare tag afsted. Jeres baby har det lige så godt sammen med far.

Du har også en lille kan jeg se, og en noget større? Hvordan har du det med at være afsted, eller at lade farmand tage baby..

Anmeld

6. november 2010

LISBETH:-)

Jeg har Elina på 5 mdr og Amalie på 3 år. Jeg tager indimellem små ture med Amalie alene så hun kan få sin mor lidt for sig selv. Det synes jeg er vigtigt så hun ikke føler hun bliver glemt eller tilside sat.

Jeg har ingen problemer med at efterlade Elina med far, jeg har tiltro til at han kan håndtere opgaven. Ellers er mobilen jo opfundet og så må han ringe hvis det hele brænder på.

Anmeld

6. november 2010

Anja

Du skal da bare tage afsted med god samvittighed.

Jeg har været afsted uden vores den yngste flere gange nu, de fleste gange er når jeg tager til gymnastik med ham på 3 år. Vi er væk i op mod 1½ time og det klarer farmand da fint. Første gang var hun godt 1 uge gammel, og hun er endda også ammebarn, men det er gået fint alle gange, hun har bare fået mad lige inden jeg tog afsted.

Men det skal lige siges, at flere mødre som også har været til gymnastik med deres 3 årig spørger lettere uforstående til, at jeg ikke har baby med. Tror mange har vanskeligt ved at forstå det fordi de måske selv har haft vanskeligt ved at give ansvaret til faderen eller de måske ikke har haft en mand der har haft mod på det med spædbørnspleje.

Anmeld

6. november 2010

Anonym trådstarter

Anja skriver:

Du skal da bare tage afsted med god samvittighed.

Jeg har været afsted uden vores den yngste flere gange nu, de fleste gange er når jeg tager til gymnastik med ham på 3 år. Vi er væk i op mod 1½ time og det klarer farmand da fint. Første gang var hun godt 1 uge gammel, og hun er endda også ammebarn, men det er gået fint alle gange, hun har bare fået mad lige inden jeg tog afsted.

Men det skal lige siges, at flere mødre som også har været til gymnastik med deres 3 årig spørger lettere uforstående til, at jeg ikke har baby med. Tror mange har vanskeligt ved at forstå det fordi de måske selv har haft vanskeligt ved at give ansvaret til faderen eller de måske ikke har haft en mand der har haft mod på det med spædbørnspleje.

Jeg tror du har helt ret i det du siger, tror også folk kan være lidt uforstående omkring det, netop fordi deres mænd ikke er så meget med og inde i det der spædbarnspleje. Jeg tror det er vigtigt de er med fra starten og syntes det er skønt at have en mand der eeelsker at være med, og ikke først være med når barnet kan kravle eller gå
Tusinde tak for godt svar, og dejligt at hører jeg ikke er den eneste der godt tør 'give slip'. Men man kan godt lige tænke indimellem, er det normalt, er jeg så en dårlig mor, er jeg unormal og alle de tanker der nu end følger med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.