jeres hunde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2010

Ranarupta

BinaMor skriver:

hvad fodrer i dem med?

vores får den fra fakta men sys altså hun lugter tit og hun kommer i bad så tænker om det kan være fodret? så må hellere prøve noget andet.

hun er lab/schæfer.

og kender i en god hundebørst og shampoo?

Vores hund får dyrlæge-foder, der hedder Specific.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2010

Mormilla

Min hund får fra rema eller spar. Hun er meget glad for det hun får ved spar. Synes ikke at hun lugter Hun får så os en del ben med rå kød på. Det er hun så glad for

Anmeld

6. november 2010

mortilflere

Vores for maden fra www.p-lindbjerg.dk

Anmeld

6. november 2010

sara4

BinaMor skriver:

ja lige præcis

må jeg spørge om noget andet nu da du skriver du ved meget om hunde. og ved ikke om du begynder at grine eller det er et fint spgmål. men kan hunde have adhd?(og tror du fiskeolie vil hjælpe på symptomerne ligesom det gør ved mennesker?)

kun et lille smil kom der på læben men ja jeg tror faktisk godt, at hunde kan ha adhd- i en eller anden form. ligesom intelligens hos mennesker er forskellig så er det osse hos hunde. mange avlere har total splittet hunde ad både i fysisk og psykisk forstand, fordi en bestemt type hund er blevet moderne, og så krydses der racer og indavles der og det går galt til sidst. osse inden for race rene hunde går det galt når et bestemt adfærds mønster ønskes og man glemmer at sætte fokus på alsidigheden hos den pågældende race. men igen hos ganske alm avl med sunde og velfungerende hunde så opstår der jo altid eksemplarer som har en eller anden form for lidelse. ofte er min påstand dog at når der opstår problemer med en hund, så er det et spørgsmål om at man misforstår sin hund, ikke stimulerer den tilstrækkeligt og ikke vil erkende, at man er havnet i en situation med den forkerte type hund i forhold til den tilværelse man lever i.

Anmeld

6. november 2010

Ranarupta

Pia. skriver:

Hills eller Royal Cannin.... Billigt foder holder bare ikke her... Allergi, dårlig pels og konstant afføring er hvad billigt foder fører med sig...

En hund bør have en flot pels og afføring 1 gang om dagen, ellers optager den ikke sin foder...

Det er ikke meget dyrer end det billige - for det dyre foder skal hunde ikke have nær så meget af som det billige...

Kun en gang om dagen? Tror Pluto har to gange (er ikke helt sikker, da vi begge lufter og egentlig ikke rigtigt fortæller hinanden om leverancerne) - på trods af dyrlægefoder...

Anmeld

6. november 2010

mortilflere

Jeg er sikker på at hunde kan havde ADHD , men nu er din hund en blanning , og mon ikke det er en formel 1 hund der er labadoren , er den spinkel din hund ???

Formel 1 skal aktiveres mere , bla fodre vi vores på den måde at vi smider maden ud over græsplænen når den er tør  

eller smider det i en ½ L sodavands flaske og lader den lege det ud af hullet

Anmeld

6. november 2010

louise8723

BinaMor skriver:

er eksem tydelig og klør det? for nikita klør sig tit og hun får jævnligt loppekur så tror næææsten ik det er det.

og har børsten et navn? dem jeg kiggede på lignede nemlig ikke at de gjorde andfet end at rede knuder ud. og hun er jo ikke så langhåret

min mors lille jack russel kløede sig også konstant.. han havde lopper, så han fik behandling. Han blev dog ved med at klø, så de blev ved med at give loppemiddel.. til sidst var han helt bar over halen..

det vidste sig at han var allergisk overfor loppemiddel

Anmeld

6. november 2010

Hvem?

BinaMor skriver:

hvad fodrer i dem med?

vores får den fra fakta men sys altså hun lugter tit og hun kommer i bad så tænker om det kan være fodret? så må hellere prøve noget andet.

hun er lab/schæfer.

og kender i en god hundebørst og shampoo?

Vores er en stor Berner Sennen, hun får Pedigree fuldfoder og så ind imellem rester, dertil får hun lidt olie i maden én gang om ugen.

Anmeld

6. november 2010

BinaMor

mortilflere skriver:

Jeg er sikker på at hunde kan havde ADHD , men nu er din hund en blanning , og mon ikke det er en formel 1 hund der er labadoren , er den spinkel din hund ???

Formel 1 skal aktiveres mere , bla fodre vi vores på den måde at vi smider maden ud over græsplænen når den er tør  

eller smider det i en ½ L sodavands flaske og lader den lege det ud af hullet

spinkel bygget med nok overvægtig. folk sir ihvertfal hun er tyk.

hun må gå ude i haven som hun har lyst. den er meget stor og så går vi en lang tur ude på landet hvor hun også må rende fri nogle steder og bade i en å. og hun er min piges bedste ven så de leger næsten hele dagen.(hun blir passet hjemme, den store) så tror næsten ik jeg kan aktivere hende mere?? jo måske med flere ture men det er svært at nå det hele..

men god ide med flasken. grunden til adhd er mest fordi når der kommer folk blir hun skør i bolden og er så glad og piber og hopper. loger med halen og glider rundt på gulvet pga vildhed.. og hun er jo en stor hund hun er nu over 3 år så det hvalpede burde jo snart smutte? men hun blir så overgearet at folk ik kan lide hende og sir vi nej blir hun ked og bukker sig underdanigt.

det andet er at hun glemmer hvad vi sir og hun blir så ked af det hvis vi irettesætter hende. ligner en der har fået tæsk. men hun glemmer lige efter vi har sagt plads feks men kan mærke det er fordi hun for øje på noget andet og ikke fordi hun er fræk el. lign. for vi øver såå meget at hun burde kunne det.

hun vil give os verdenen hvis hun kunne men hun glemmer og glemmer.. hun er også vild når man går tur så må have hende i hundegrime ellers trækker hun armen af en. men igen blir ked hvis man bremser hende (fler folk har trænet med hende i halsbånd uden held)

det skal siges vi hentede hende fra dyreinternat hvor  hun som hvalp var blevet taget fra sin mor al al for tideligt og boede i svineri.

uh det blev langt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. november 2010

BinaMor

sara4 skriver:

kun et lille smil kom der på læben men ja jeg tror faktisk godt, at hunde kan ha adhd- i en eller anden form. ligesom intelligens hos mennesker er forskellig så er det osse hos hunde. mange avlere har total splittet hunde ad både i fysisk og psykisk forstand, fordi en bestemt type hund er blevet moderne, og så krydses der racer og indavles der og det går galt til sidst. osse inden for race rene hunde går det galt når et bestemt adfærds mønster ønskes og man glemmer at sætte fokus på alsidigheden hos den pågældende race. men igen hos ganske alm avl med sunde og velfungerende hunde så opstår der jo altid eksemplarer som har en eller anden form for lidelse. ofte er min påstand dog at når der opstår problemer med en hund, så er det et spørgsmål om at man misforstår sin hund, ikke stimulerer den tilstrækkeligt og ikke vil erkende, at man er havnet i en situation med den forkerte type hund i forhold til den tilværelse man lever i.

har lige skrevet noget lige over som passer som svar til dit indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.