Altså jeg synes du er smuk!
Men det hjælper jo ikke meget, hvis du selv er frustreret. Er jo også godt klar over at jeg ikke kan se rygdeller osv., men hvorfor er det vægten stiger? Spiser du gode, stabile mellemmåltider, eller er det alt det sjove, forbudte du fylder i hovedet?
Hvis det er sidstnævnte, så er det jo desværre manglende viljestyrke der gør at du ikke kan lade være. Hvis det derimod er det første, er det jo knapt så slemt, og måske endda pga. reel sult. Har du forsøgt dig med friske grøntsager og frugt, som er ordnet og bare klar til at køre ind? - ligesom en pose slik .. 
Jeg synes ikke det lyder som dårlige undskyldninger i forhold til træning! Kan godt forstå du ikke tør når du har "blødt" en smule. Derimod lyder det jo fint, at du går med hunden, selvom det er hårdt. I mit eget tilfælde vælger jeg at tage bussen i skole. Det tager ca. en halv time, fordi jeg skal skifte undervejs, og nu til det pinlige: jeg kan gå derop på 25 min., men vælger at lade være, for det er op af bakke og ret så hårdt! Jamen god fornøjelsen med fødslen Anne, der kan du jo så nok ikke lige vælger bussen... eller noget..
Min vægt er jo ikke vild endnu, på nogen måder. Har taget 3 kg på, og er 20+5. Men når man stadig ikke er fristet af mad, ikke har nået at være det, og både kvalme og halsbrand er tilbage for fuld styrke, skal man åbenbart være heldig i andre sammenhænge!
Jeg er ikke særlig god til varm mad, men forsøger at få det ned. Ellers spiser jeg generelt meget brød, forsøger at undlade smør, pga. vægten i den kommende tid, og rigtig mange morgenmadsprodukter. Musli, havrefras, corn flakes osv., enten med minimælk eller "lette" youghurtprodukter.
På den måde får jeg noget ok mad, som ikke er for tungt, og kan godt tillade mig at spise et par gange mere end jeg ellers ville gøre. Desuden er det temmelig små portioner, men da der jo er sukker i, fx muslien, får jeg alligevel lige lidt til blodsukkeret.
Ofte føler jeg mig sulten, men har måske spist for 20 min siden. Bliver stædig (og modløs grundet kvalmen) og nægter at finde mad frem igen. Så bæller jeg en halv liter vand - jep bæller, først 1/4 liter, kort pause, og så den sidste 1/4. Om det er "sundt" eller ej,aner jeg ikke, men jeg kommer til at føle mig fuld i maven, og tit drejer det sig egentlig om tørst selvom man føler sult!
Nåh, som jeg startede med at skrive, synes jeg du er smuk! Det kan du ikke bruge til meget, når nu du ytrer din utilfredshed. Den skal der jo være plads til, så du må simpelthen tage dig selv alvorligt i nakken og begynde at tænke over (for det tilfælde at det fy-fy tingene der ryger indenbors!!!) at alt det du indtager, også ryger direkte ned til din baby. (når jeg fx står med en pakke petit danone i netto tænker jeg; "det her skal mit barn bare ikke have for vane at spise", men hvorfor må jeg så??)
Ved ikke om det hjalp dig; det er ment som et kærligt spark, støtte, opmuntring og et virtuelt kram!