Halsbrand - gode råd søges...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2010

Janni.

HDA2311 skriver:

Har de sidste dage haft rigtig meget halsbrand, er 22+1 i dag og orker slet ikke at tænke på at det måske bliver sådan resten af graviditeten... I min sidste graviditet havde jeg også rigtig meget halsbrand men fandt aldrig noget vidunder middel mod det, men tænkte at der måske var nogle der havde fundet noget der virker??

Er frisk på at prøve lidt af hvert, så bare skriv....

Jeg har de sidste mange aftener døjet rigtig meget med halsbrand. Rigtig træls fordi jeg arbejder om aftenen som aftenvagt og ofte går det lidt stærkt så jeg har altid lidt "samarin" med. Det virker indenfor kort tid. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2010

JonTri

nutche skriver:

alnok mener jeg de hedder... super billige og de smager fint. spørg efter dem på apoteket.

ellers er mælk og marie kiks gode hjælpere

He he Alnok er allergi tabletter - antihistaminer... Men er med på mælkerådet... og bananer... og kakao...

Anmeld

6. november 2010

kkk

HDA2311 skriver:

Har de sidste dage haft rigtig meget halsbrand, er 22+1 i dag og orker slet ikke at tænke på at det måske bliver sådan resten af graviditeten... I min sidste graviditet havde jeg også rigtig meget halsbrand men fandt aldrig noget vidunder middel mod det, men tænkte at der måske var nogle der havde fundet noget der virker??

Er frisk på at prøve lidt af hvert, så bare skriv....

Tilslutter mig de andre råd om tabletter fra apoteket. Jeg er normalt totalt hys med indtagelse af nogen former for medicinlignende produkter - især når jeg er gravid. MEN halsbrand giver jeg totalt op overfor:-) I min 2. graviditet overtog halsbranden en indtil da kronisk kvalme i døgndrift i 18. uge, og jeg blev helt desperat. Det var bare hæsligt, men Balancid hjalp og jeg blev fuldstændig afhængig af at have en pakke på mig altid. Det skete to gange at jeg løb tør midt om natten og måtte sende min stakkels mand på døgnapoteket efter flere...

Den med at sove med hovedet højt er også god, men det hjælper jo ikke så meget døgnets øvrige timer...

Anmeld

6. november 2010

angelwitch

hele mandler og mælk hjælper mig, har lidt af det i mange år (pga spiserørskatar) og ja er så blevet værre nu pga graviditeten, men en lille håndfuld mandler og et glas mælk hjælper mig :-)

Knuz kamilla

Anmeld

6. november 2010

Pena

rikkekrogh skriver:

He he Alnok er allergi tabletter - antihistaminer... Men er med på mælkerådet... og bananer... og kakao...

Hæhæ tænkte lige det samme. Jeg tager alnok mod høfeber. Men kan slutte mig med på samarin vognen. Det smager ikke skide godt, men hjælper straks.

Jeg har faktisk rigtig meget halsbrand for tiden og er ikke gravid. Nogen der ved hvad det kan skyldes. Plejer ikke at have det. Har også nogle dage det der med at når jeg bøvser lidt smager det af råddent æg. Virkelig klammo.

Anmeld

6. november 2010

Benne-bob

Havde ekstremt meget halsbrand og det absolut eneste der virkede var mariekiks og sødmælk....det var hårdt for maven i længden...men der virker altså... :-)jeg havde mariekiks med mig overalt...også med i seng:-)

Anmeld

6. november 2010

AnneBJ

Buito skriver:

Jeg har de sidste mange aftener døjet rigtig meget med halsbrand. Rigtig træls fordi jeg arbejder om aftenen som aftenvagt og ofte går det lidt stærkt så jeg har altid lidt "samarin" med. Det virker indenfor kort tid. 

De piller der hedder Alminox skulle være sundere at indtage end samarin,fik jeg at vide sidst jeg var på apoteket.. men ved jo ikke om du har prøvet dem og de måske ikke virker på dig

Anmeld

6. november 2010

sara4

jeg fik nogle tabletter fra lægen der hedder omeprazol. det er medicin mod overproduktion af mavesyre og mod mavesår. det lyder måske skræmmende men de er fantastiske. faktisk oplyste min læge mig, at de osse anvendes til helt små børn med tilbageløb af mavesyre. jeg har i mange år fået den type medicin da jeg har kronisk overproduktion af mavesyre og ohh my god det var slemt da jeg var gravid, hvis jeg glemte min medicin.

Anmeld

6. november 2010

JonTri

Søddepødde skriver:

Jeg har faktisk rigtig meget halsbrand for tiden og er ikke gravid. Nogen der ved hvad det kan skyldes. Plejer ikke at have det. Har også nogle dage det der med at når jeg bøvser lidt smager det af råddent æg. Virkelig klammo.

Hejsa...

Jamen det kan være du ha reflux - tilbageløb fra mavesækken. Der sidder en lukkemuskel der kan være slap - det er også det der sker når man er gravid - her skyldes det hormoner der blødgør mere end det nødvendige. Har du prøvet Link - et flydende præperat. Det siges at virke:-). 

Anmeld

6. november 2010

ESV

spis mandler og/eller drik mælk.

mandlerne virkede på mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.