Hvilken slags rugbrød får jeres små?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

Nybagt mor

Marius Emil (1 år) får rugbrød med kerner - og har fået det siden han var 8 mdr. Så længe det ikke er store kerner de kan få galt i halsen, så er jeg sikker på at det er fint.

Hans mave fungerer ihvertfald upåklageligt og vi har ikke brug for svedsker el. lign herhjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

mor-til-vanessa

alm mørkt rugbrød uden kerner.

når vi er ved mormor, får hun gulerods rygbrød hvor er også er lidt kerner i og det kan hun sagtens spise

Anmeld

5. november 2010

Malthes mor

Malthe har siden han var 7 mdr fået rugbrød - oftest med kerner, da det er det vi har i huset. SP sagde god for det, men at vi skulle huske rigeligt med vand, da kernerne godt kan give forstoppelse.

Anmeld

5. november 2010

mor-til-vanessa

Malthes mor skriver:

Malthe har siden han var 7 mdr fået rugbrød - oftest med kerner, da det er det vi har i huset. SP sagde god for det, men at vi skulle huske rigeligt med vand, da kernerne godt kan give forstoppelse.

hmm har fået at vide at kerner og frø sætter gang i systemet

Anmeld

5. november 2010

Malthes mor

mor-til-vanessa skriver:

hmm har fået at vide at kerner og frø sætter gang i systemet

Hvad mener du?

Anmeld

5. november 2010

Lise

Malthes mor skriver:

Hvad mener du?

Du skriver at kernerne kan give forstoppelse  Jeg vil da også mene det modsatte..

Anmeld

5. november 2010

mor-til-vanessa

Malthes mor skriver:

Hvad mener du?

det var bare fordi din sp skrev det godt kunne give forstoppelse, så skrev jeg bare at jeg fået at vide det modsatte 

Anmeld

5. november 2010

Lise

Det med at lære en baby at spise rugbrød er bare det absolut værste ved at blive mor, hvis man spørger mig  Min store dreng (3 år) var så elendig til at tygge maden, at han var ved at kløjes i hveranden bid. Og nu er jeg igang med den lille (knap 8 mdr), og han synes generelt ikke om at spise mad, med mindre det er mælk og kommer ud af en sutteflaske...

Nå, sidespor. Lige nu får lillen bondebrød (er det det samme som sønderjysk) søbet i mælk. Skal man mon bare kaste sig ud i en rigtig rubbermad med løvpostej og uden mælk?

Anmeld

5. november 2010

Malthes mor

mor-til-vanessa skriver:

det var bare fordi din sp skrev det godt kunne give forstoppelse, så skrev jeg bare at jeg fået at vide det modsatte 

Jeg har googlet lidt rundt og kan godt se at I har ret, men det var hvad min SP sagde til mig. Og vi har hverken bøvlet med løs eller hård mave.

Anmeld

5. november 2010

mor-til-vanessa

Malthes mor skriver:

Jeg har googlet lidt rundt og kan godt se at I har ret, men det var hvad min SP sagde til mig. Og vi har hverken bøvlet med løs eller hård mave.

okay jeg ville også bare lige sige det, hvis det var en af grundene til du valgte ikke at sige kerne rugbrød :-)

kerner er godt, for alt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.