henh01 skriver:
37+6 - har tid til igangsættelse på tirsdag fordi han i 35+4 blev skønnet til 4 kg. Er spændt på hvor stor han er når han kommer ud. haha Problemet er at han ikke ligger fast og åbenbart pga for meget fostervand har rig mulighed for at holde cirkus i min mave og jeg tør dermed ikke håbe for meget på at han ligger som han skal på tirsdag.
Hvis man er på grænsen til en fosterforgiftning eller har lidt andre belastninger i kroppen, kan man få sukker i urinen..og det kan man også af fx blærebetændelse.
Nu ved jeg ikke om du selv er overvægtig, og så kan du sagtens have en snært graviditetssukkersyge uden at det kan måles. Du kan også være det der kaldes recepsiv over for sukker.
Det betyder at du ikke har det, men KAN udvikle det. Og så har man sukker i urinen af og til fordi bugspytkirtlen ind imellem arbejder langsomt, men ikke altid.
Og det kan ikke altid måles under glukosebelastninger, hvis det nu er en af de dage hvor bugspytkirtlen arbejder normalt.
Man kan ikke rigtigt behandle det, men skal holde øje med det, og kan leve med at være recepsiv i årevis, hvis man spiser som en diabetiker og sørger for at slanke sig.
I 1989 blev jeg konstateret recepsiv over for sukker, og satte mig selv på diabetiker diæt, med det resultat at jeg ikke mærkede spor til det indtil 2005. Jeg blev tjekket minimum hver 3. md. og havde flotte blodsukkertal indtil da.
Desværre skete der det i 2005 at jeg fik mononuclose og 6 uger med høj feber var mere end min bugspytkirtel kunne tåle, så der begyndte så min diabetes, hvis jeg ikke havde fået det, havde jeg såmænd stadig ikke haft det.
Så pas på med hvad du spiser og sørg for at holde en rimeligt lav vægt, samt at få motion, så skal du nok holde det stangen.
Ligeledes vil du, din krop og dit barn have godt af at spise masser af groft brød, frugt og grønt resten af tiden du er gravid, og hold dig fra alt hvad der hedder sukker.

Kærligst
Sussie
Anmeld