er ked af det idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

ønskerbaby

Noneother skriver:

Jeg mener i hvert fald at du gør det rigtige mht. at sende det brev. Det kan jo osse være at dagplejen har kig på det. -men at vente med at gøre noget, ville sgu være at gøre dem en bjørnetjeneste. Det kommer der intet godt ud af i sidste ende. 
Men man kan håbe at en indberetning gi´r dem den forskrækkelse der skal til.  

ja håbe jeg.....men tror dagpejen har sagt lidt for hun må ikke vide at hun er gravid igen også tænker jeg hvorfor

men sender brevet mandag også må vi se hvad der sker håber jo kun på det bedste og bliver han fjernt er det fordi det er det bedste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

Pena

chelleb skriver:

jeg har tænkt på og faktisk lige skrevet et brev jeg vil sende til kommunen hvis jeg kan tag mig sammen til det

kan bare ikke forstå dagplejen íkke kan se der er noget galt

Hvis du føler du kan, kan du måske prøve at tale med dagplejeren lidt om dine tanker. Måske det kan hjælpe at få hendes tanker om det.

Ikke at du sådan skal "sladre" til hende, men bare sige hvordan det står til og at du er bekymret for drengen.

Jeg ved du holder af ham, og derfor gerne vil hjælpe ham med tøj, bleer osv. Men det er jo altså ikke dit ansvar, og jo virkelig for dårligt at du skal gøre det.

Nu ved jeg ikke hvordan reglerne er, men hvis det endte ud med at han blev fjernet, kunne det jo være du stadig må ha kontakt med ham.

Hvad siger dine forældre til alt det her?

Anmeld

5. november 2010

ønskerbaby

jamen altså min forældre og bedste forældre har altid støttet mig og sagt det er synd jeg ikke kan få ham i pleje for han har det bedre ved mig men at vi ikke skulle melde dem fordi det vil være synd for min stor bror da han har troet være gang at hun har taget sin p-piller så min familie mener det er synd for min stor bror hvis jeg melder dem men kan godt se der er noget galt

Anmeld

5. november 2010

Nemesis

har du snakket med dem om, om du måske kan have drengen mere fast?? Således at han også får en mere fast base hos dig/jer.

Ellers må jeg sige at det ikke handler om dine følelser(selvom jeg godt kan forstå dig) men om en lille drengs liv og opvækst.

Hvis nu du har forelagt muligheden for at have drengen mere og kommunen får en anmeldelse så kan de jo være de går med til frivillig familiepleje hos jer.

:-) Sisse

Anmeld

5. november 2010

ønskerbaby

ladydan1 skriver:

har du snakket med dem om, om du måske kan have drengen mere fast?? Således at han også får en mere fast base hos dig/jer.

Ellers må jeg sige at det ikke handler om dine følelser(selvom jeg godt kan forstå dig) men om en lille drengs liv og opvækst.

Hvis nu du har forelagt muligheden for at have drengen mere og kommunen får en anmeldelse så kan de jo være de går med til frivillig familiepleje hos jer.

:-) Sisse

jeg ønsker ikke og have min nevø i pleje da det er min stor brors søn og vi kan jo blive mega uvenner da vi nok ikke er enig om tingene fx hvor tit oliver skal se familien

Anmeld

5. november 2010

SussieThyssen

chelleb skriver:

jeg ønsker ikke og have min nevø i pleje da det er min stor brors søn og vi kan jo blive mega uvenner da vi nok ikke er enig om tingene fx hvor tit oliver skal se familien

Ved du hvad...kan du så ikke bare stille og roligt træde ind og være der endnu mere, når det næste barn kommer?
Det kan jo ligefrem være, at moderen til Oliver vil være lykkelig for at han er rigtigt meget ved dig, og som tiden går, så vil det blive mere og mere fast?
Jeg kan da heller ikke se, at din bror skulle blive sur på dig fordi du træder til og tilbyder at I tager ham, det kan da kun være en ekstra støtte for din bror.

Men ellers så vil jeg mene som de andre, at ja..det kan jo være at I netop kan træde til og "støtte" familien med Oliver, hvis kommunen alligevel kommer ind over.
Nu ved jeg ikke hvor gamle du og din kæreste er, men I virker jo begge to som ansvarsbevidste unge mennesker, og jeg er sikker på, at hvis du over for kommunen melder ud om dine tanker angående Oliver, så vil de være meget lydhøre. Ikke mindst fordi de skal spare rigtigt meget, og man er også ved at erkende at det er bedre at anbringe børn inden for familien i stedet for at  fjerne dem helt fra deres oprindelige miljø.
Håber du kan følge mine tanker.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.