laseroperation-øjne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.948 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. november 2010

Muffinmus

Nolge herinde der har fået det?? er ved at undersøge det lige nu, og snakker med GOdt Syn. De skal haev 18-19.000 kr for det og så kan man afbetale rentefrit. dvs at  forskellen fra det jeg betaler om måneden nu for linser og det jeg skal betale af på operationen er cas 120 kr pr måned. Mon ikke jeg lige kan finde det i budgettet:-)

Har snakket med dem om at jeg lige burde smutte til en øjenlæge og få tjekket om det offentlige kan betale fordi jeg er så nærsynet. Og vil de ikke godkende mig til det, så betaler jeg selv.

Uanset hvad, så vil jeg gerne have det gjort. ER SÅ træt af at være blind når jeg ikke har linser i eller briller på. Og bruger ADLRIG briller offentlgit da jeg synes det er direkte grimt. Så for min egebn skyld, vil jeg super gerne have den her laser op.

Men hører gerne fra nogle der har prøvet det:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

thildemus

Har ikke selv prøvet det, men har en kollega der fik det lavet. Hun var lykkelig, men blot 1 år senere skulle hun gå med briller igen - da hendes syn åbenbart ikke havde været stabilt (hvilket de troede). Resultatet af operationen inden for en kort periode var altså, at hun gik så fra en meget høj styrke til en lavere.

Men hvis dit syn er helt stabilt, så er det sikkert en god løsning. Har hørt en øjenlæge, der dog sagde, at man ikke kendte de langvarige konsekvenser af operationen. Derfor har jeg fravalgt den.

Håber du finder en god løsning

Anmeld

5. november 2010

SiLiMiMa

MariaE skriver:

Nolge herinde der har fået det?? er ved at undersøge det lige nu, og snakker med GOdt Syn. De skal haev 18-19.000 kr for det og så kan man afbetale rentefrit. dvs at  forskellen fra det jeg betaler om måneden nu for linser og det jeg skal betale af på operationen er cas 120 kr pr måned. Mon ikke jeg lige kan finde det i budgettet:-)

Har snakket med dem om at jeg lige burde smutte til en øjenlæge og få tjekket om det offentlige kan betale fordi jeg er så nærsynet. Og vil de ikke godkende mig til det, så betaler jeg selv.

Uanset hvad, så vil jeg gerne have det gjort. ER SÅ træt af at være blind når jeg ikke har linser i eller briller på. Og bruger ADLRIG briller offentlgit da jeg synes det er direkte grimt. Så for min egebn skyld, vil jeg super gerne have den her laser op.

har en kammerat, som fik det lavet for nogle år siden og han har ingen problemer haft og bruger slet ikke briller mere

heise

Anmeld

5. november 2010

Mettemus

Jeg har ikke fået det gjort, men har været ved øjenlægen for at undersøge hvad der skal til før at det offentlige vil betale - man skal enten have mere end - 6 på hvert øje eller en forskel på mere end - 3. Og så skal det have været stabilt i et stykke tid.

Bare lige en sidebemærkning

Go' weekende

Anmeld

5. november 2010

Samus1983

Jeg har fået lave mine hos Godt syn.. skriver lige til dig senere...

Anmeld

5. november 2010

Muffinmus

Ja, man skal have en brille styrke på 6 eller en linse styrke på 5,5 for at kunne få det, og min er i hvert fald 5,5 på det ene øje og enten 5,25 eller 5,5 på det andet. så ligger liiige på grænsen jo:-)

Anmeld

5. november 2010

Ni-ko-li-ne

jeg overvejer det selv.... har dog "kun" 5,5 og 4,5.... nærsyn... det er træls alligevel!

jeg har forhørt mig lidt, rigtig mange mennesker er glade for det og slipper helt af med briller og linser.

nogle går ned i styrke, men skal altså stadig have briller/linser

jeg vil kun hvis jeg slipper helt af med briller/linser... desuden vil jeg gerne vente en årrække, og så hvad følgevirkningerne kan være, hvis der overhovedet er nogle:0)

det er jo hornhinden de "sliber" på, så den bliver mindre krum men desværre også tyndere... når man bliver ældre bliver hornhinden stiv og man bliver langsynet... så jeg vil godt lige se tiden an, om der kommer nogle erfaringer med dette

Anmeld

5. november 2010

Malene76

Hej..

Min mand fik det lavet for 4-5 år siden og det har bare fungeret perfekt for ham. Min svigermor fik det lavet kort efter sønnen. Det fungerer også perfekt for hende. De er begge to meget glade for at slippe for brillerne.

MVH Malene

Anmeld

5. november 2010

Samus1983

MariaE skriver:

Hej igen..

Sku lige lege og få den lille til at sove..

Jeg fik laseropereret mine øjne i marts 2008 hos Godt Syn og det er det bedste jeg nogensinde har gjort. Jeg har brugt briller siden jeg var 6 år gammel, og som 19 årig fik jeg kontaktlinser. Jeg brugte ikke mere end 2 og 3 i hvert øje.. (var både langsynet og nærsynet)

Jeg valgte at tag til samtale på deres klink i malmø. Hvor de først sku godkende mig for at det overhovedet ku lade sig gør at operere mig, da jeg samtidig havde en stor bygningsfejl. Jeg gik igennem diverse test, der tog ca. 1 time og blev godkendt! (-skal lige siges lægen fortalte mig at  en hver operation har en risiko)

Operationen gik super og det tog ikke mere en 10 min og så var jeg færdig.. Det tager en uge derefter at hele, hvor du får noget medicin med til øjnene for at beskytte mod tørhed og infiktion..

Nu 2½ år senere, kan jeg ikke huske det med at ha haft brugt briller og liniser nogensinde.

Der er flere ting til historien, så du skriver bare en pb, hvis du har lyst.. Så kan vi udveksle nr. Så kan jeg fortælle dig om det der.. For der er for mange detajler at skrive ned..

/mira

Anmeld

6. november 2010

Muffinmus

Tak for jeres svar, kender selv kun 2 der har fået det gjort og kender dem ikke ret godt- så fint med indput fra andre også:-)

De kan tage mig allerede i starten af næste år hvis det er, men overvejer at vente og se om vi skal have flere børn inden for det næste års tid eller ej- For der kan synet jo godt ændre sig en anelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.