ville i sige nej tak?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2010

mor_sabina

Jeg ville lade ham komme forbi. da min søn var lille og jeg ammede ham, var han faktisk slet ikke syg. Men hvor modstandsdygtigt deres imunforsvar er ved jeg ikke, men det siges ihvertfald at de dækkes af modermælken!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

DK

Jeg ville sige nej tak så jeg ikke selv blev syg!

Da min lille guddatter blev født fik jeg en rigtig træls forkølelse et par dage efter. Jeg ventede i 2,5 uge med at se hende igen fordi jeg ikke ville smitte hverken mor, far eller barn! Det var SUUUPER træls, men på den anden side ville jeg ikke have tilgivet mig selv hvis nu både min søster og svoger fik sådan en rigtig træls forkølelse!

Er din lillebror "rigtig" forkølet, eller er den bare en næse der løber? Altså mange børnehavebørn har løbende næse halvdelen af vinteren og det er ikke så slemt. Det er værre hvis det er sådan en SLEM forkølelse hvor man bare er helt færdig!

Anmeld

4. november 2010

Mor-til-asta-09

sophieamalia skriver:

Nu er Cilas jo 1 uge og 2 dage gammel, og min lillebror vil så gerne se ham, (han er 3 år.) det må han også hellere end gerne.

Men, han er forkølet for tiden og tænker at hvis han skal holde o.s.v er det jo nok ikke så smart, hvis han nu skulle smitte min lillemand??

Så ville i sige nej tak til det besøg, eller er det ikke noget der betyder noget?

Sophie.

Personligt ville jeg ikke sige nej tak, de små bliver syge alligevel i denne tid, kan ikke undgåes...

Anmeld

4. november 2010

CiSo

DK skriver:

Jeg ville sige nej tak så jeg ikke selv blev syg!

Da min lille guddatter blev født fik jeg en rigtig træls forkølelse et par dage efter. Jeg ventede i 2,5 uge med at se hende igen fordi jeg ikke ville smitte hverken mor, far eller barn! Det var SUUUPER træls, men på den anden side ville jeg ikke have tilgivet mig selv hvis nu både min søster og svoger fik sådan en rigtig træls forkølelse!

Er din lillebror "rigtig" forkølet, eller er den bare en næse der løber? Altså mange børnehavebørn har løbende næse halvdelen af vinteren og det er ikke så slemt. Det er værre hvis det er sådan en SLEM forkølelse hvor man bare er helt færdig!

Jeg ved faktisk ikke hvor forkølet han er, andet end han har været hjemme idag og ikke kunne tage i børnehave, så tror ikke det bare er en løbende næse.

Anmeld

4. november 2010

Valle81

sophieamalia skriver:

Nu er Cilas jo 1 uge og 2 dage gammel, og min lillebror vil så gerne se ham, (han er 3 år.) det må han også hellere end gerne.

Men, han er forkølet for tiden og tænker at hvis han skal holde o.s.v er det jo nok ikke så smart, hvis han nu skulle smitte min lillemand??

Så ville i sige nej tak til det besøg, eller er det ikke noget der betyder noget?

Sophie.

Absolut lade ham se ham, ville bede ham om når han kom at han lige skulle få pusset næse og så vaske hans hænder godt og evt få ham til at spritte med håndsprit inden hn skal røre ved baby.

Christina

Anmeld

4. november 2010

mor_sabina

sophieamalia skriver:

Jeg ved faktisk ikke hvor forkølet han er, andet end han har været hjemme idag og ikke kunne tage i børnehave, så tror ikke det bare er en løbende næse.

Okay hvis han er for syg til bhv så er han vel også for syg til andre besøg?

Anmeld

4. november 2010

CiSo

mor_sabina skriver:

Okay hvis han er for syg til bhv så er han vel også for syg til andre besøg?

Ja, det tror jeg også! Men det var nu også først Lørdag vi havde snakket om.

Anmeld

4. november 2010

Lone Jakobsen

jeg ville også lade ham komme. han er nysgerrig og vil gerne se babyen.

Anmeld

4. november 2010

Mette+Mathias

sophieamalia skriver:

Sophie.

Jeg ville sige JA TAK kom og se mit smukke barn!!

Din lillebror er jo kun 3, og det er da synd at udelukke ham. Den lille bliver garanteret ikke forkølet, han har jo alle dine antistoffer via modermælken, så det går nok.

Hvis du sørger for at lillebror vasker hænder inden og at næsen ikke ligefrem drypper ned på babyen, så sker der garanteret ikke noget.

Anmeld

4. november 2010

<3

Hvis lillebror er frisk på lørdag så lad dem komme. Bare ligesom de andre siger : vask hænder, snot ikke på babyen, nys ikke på babyen, håndsprit, luft godt ud inden og efter så al vira kommer ud.

Men tror jeg ville foretrække hvis det var mig, at mødes ude på en legeplads, så kan lillebror se vidunderet men der er masser af frisk luft til at vifte al vira væk.

Jeg er personlig stærkt tilhænger af frisk luft og udeliv om vinteren - selvfølgelig i moderate mængder og med tøj der passer til årstiden, for det tager den værste vira

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.