Tænker tit på..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2010

Anonym trådstarter

BBK skriver:

Altså med hensyn til p-piller og blodpropper så er det jo hormonerne der er mistænkt for det, derfor ville jeg klar anbefale en ganske almindelig spiral.

Jeg har haft en "overfladisk årebetændelse" og været under mistanke for "årebetændelse i de dybere vener", deres fine ord for blodpropper i benene. Jeg blev taget af mine p-piller med øjeblikkelig virkning, og det kom aldrig på tale med andet prævention end en almindelig spiral da jeg skulle have det.

De p-piller jeg får er med meget lidt hormon i, ved ikke om det har noget at sige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Anonym trådstarter

Mirakelix skriver:

Hejsa!

Den frygt kender jeg alt for godt.. Jeg var igang med min uddannelse til sygeplejerske, da frygten kom tæt på mig, fordi jeg fik kendskab til en masse historier om kvinder, der pga p-piller har fået blodpropper. Men det er altså en meget lille procentdel af de kvinder, der tager p-piller, der får det heraf - vi hørte bare de historier, der gik gruelig galt.......................

Jeg stoppede med p-piller pga. frygten -og blev gravid med det samme, faktisk.. heh

Hvis du ikke har lyst til at tage p-piller, så kan du evt. få opsat en spiral? Eller tage mini-piller, der er færre hormoner i? Måske en p-ring, hvor hormornerne koncentreres der, hvor de skal virke.

Håber du finder en løsning, der passer til dig

De p-piller jeg får er med meget lidt hormon i, han sagde der ingen grund var til at fylde min krop med hormoner

Anmeld

4. november 2010

Anonym trådstarter

SolsikkeBlomst skriver:

Det er en elastisk ring som sættes op i skeden som frigiver hormoner - den kan ikke mærkes og sku være nem at sætte op/fjerne igen.. Du skal bare huske på, at det altså er de færreste raske kvinder der får blodpropper. Risikoen er større hvis man er overvægtig, over 35 og ryger eller er disponeret for blodpropper. Ellers snak med din læge om du kan få nogen med en lav hormondosis..

De p-piller jeg får er med meget lidt hormon i

Anmeld

4. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Det var da værd at overveje

Koster det det samme osm p-piller og hvor længe holder den?

Desværre er det 'det' der er problemet med det. Fordi der kun gives tilskud til det billigste præperat, så kan man ikke få tilskud til det og de koster 100 kr om måneden. Og det er vidst 30 kr om måneden eller noget for p piller... Min læge har ellers også prøvet at søge ekstra ordinært tilskud, fordi jeg ikke kan tåle p-piller, men jeg fik afslag...

Anmeld

4. november 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Desværre er det 'det' der er problemet med det. Fordi der kun gives tilskud til det billigste præperat, så kan man ikke få tilskud til det og de koster 100 kr om måneden. Og det er vidst 30 kr om måneden eller noget for p piller... Min læge har ellers også prøvet at søge ekstra ordinært tilskud, fordi jeg ikke kan tåle p-piller, men jeg fik afslag...

Jeg giver ca 40 kr om måneden for p-piller.

Men tror godt jeg kunne finde på at give de 100 kr, for ikke at skal gå og tænke på blod propper hele tiden.

Er det en man skal have hver måned?

Anmeld

4. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Forebyggende for hvad?

Kan have en gavnlig effekt mod cyster hos dem som lider under det, og mod kræft i underlivet.

Anmeld

4. november 2010

Moderator

Anonym skriver:

Jeg giver ca 40 kr om måneden for p-piller.

Men tror godt jeg kunne finde på at give de 100 kr, for ikke at skal gå og tænke på blod propper hele tiden.

Er det en man skal have hver måned?

3 uger i og 1 uge ude Jeg havde en kalender besked, hvergang jeg skulle ha i eller ud

Anmeld

4. november 2010

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Kan have en gavnlig effekt mod cyster hos dem som lider under det, og mod kræft i underlivet.

Okay

Men det hjælper heller ikke hvis man går hen og får en blodprop hehe.

Ej, men da jeg både ryger, drikker og vejer 10 kilo mere end jeg burde, kan jeg bare ikke lade være med at tænke på det

Anmeld

4. november 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

3 uger i og 1 uge ude Jeg havde en kalender besked, hvergang jeg skulle ha i eller ud

Okay

Vil lige prøve at snakke med lægen om det, når skal derop om små 14 dage, for så har jeg været på mine p-piller i 3 måneder.

Anmeld

4. november 2010

Moderator

Anonym skriver:

Okay

Vil lige prøve at snakke med lægen om det, når skal derop om små 14 dage, for så har jeg været på mine p-piller i 3 måneder.

Rigtig god idé

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.