Tænker tit på..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.051 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. november 2010

Anonym trådstarter

Hej tøser

Der er noget jeg har gået og tænkt meget over, og gør det stadigvæk.
Synes man høre mere og mere om kvinder der får blodpropper af at være på p-piller. Efter jeg er startet på dem, tænker jeg endnu mere på det, og det synes jeg ikke er særlig sjovt. Sagen er jo den at vi ikke vil have flere børn, og er for ung til at blive stilereseret ( staves )

Hvad kan jeg ellers gøre, eller hvordan kan jeg lade være med at tænke på det?

Ved slet ikke hvad jeg ville med det her indlæg overhovedet, synes bare det er træls at gå og tænke på hele tiden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Hej tøser

Synes man høre mere og mere om kvinder der får blodpropper af at være på p-piller. Efter jeg er startet på dem, tænker jeg endnu mere på det, og det synes jeg ikke er særlig sjovt. Sagen er jo den at vi ikke vil have flere børn, og er for ung til at blive stilereseret ( staves )

Ved slet ikke hvad jeg ville med det her indlæg overhovedet, synes bare det er træls at gå og tænke på hele tiden.

Man kan jo få meget andet prævention, der er mere skånsomt

Man kan få:

P-ring Den her jeg været glad for i 5 år. Rigtig godt.

Hormonspiral - kender flere der er rigtig glade for den

Kobberspiral. Ikke helt så gode erfaringer

P-stav - kender ikke rigtig nogen der har det, men det skulle helt kunne slutte sin mens Og det er da fedt...

Så op med humøret Der er masser af muligheder.

Anmeld

4. november 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Man kan jo få meget andet prævention, der er mere skånsomt

Man kan få:

P-ring Den her jeg været glad for i 5 år. Rigtig godt.

Hormonspiral - kender flere der er rigtig glade for den

Kobberspiral. Ikke helt så gode erfaringer

P-stav - kender ikke rigtig nogen der har det, men det skulle helt kunne slutte sin mens Og det er da fedt...

Så op med humøret Der er masser af muligheder.

Hvad er en p-ring?

Anmeld

4. november 2010

MamaLook

Hejsa!

Den frygt kender jeg alt for godt.. Jeg var igang med min uddannelse til sygeplejerske, da frygten kom tæt på mig, fordi jeg fik kendskab til en masse historier om kvinder, der pga p-piller har fået blodpropper. Men det er altså en meget lille procentdel af de kvinder, der tager p-piller, der får det heraf - vi hørte bare de historier, der gik gruelig galt.......................

Jeg stoppede med p-piller pga. frygten -og blev gravid med det samme, faktisk.. heh

Hvis du ikke har lyst til at tage p-piller, så kan du evt. få opsat en spiral? Eller tage mini-piller, der er færre hormoner i? Måske en p-ring, hvor hormornerne koncentreres der, hvor de skal virke.

Håber du finder en løsning, der passer til dig

Anmeld

4. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Hvad er en p-ring?

Sådan en lille gummi ring man sætter op i 'dåsen' Så sidder den der og giver en liiiiille bitte smule hormon til æggestokkene Helt lokalt. Jeg har brugt den fordi jeg ikke kan tåle p piller. Den hedder nuva ring...

Anmeld

4. november 2010

Snefnug1984

Hvad er en p-ring?

Det er en elastisk ring som sættes op i skeden som frigiver hormoner - den kan ikke mærkes og sku være nem at sætte op/fjerne igen.. Du skal bare huske på, at det altså er de færreste raske kvinder der får blodpropper. Risikoen er større hvis man er overvægtig, over 35 og ryger eller er disponeret for blodpropper. Ellers snak med din læge om du kan få nogen med en lav hormondosis..

Anmeld

4. november 2010

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Hej tøser

Altså med hensyn til p-piller og blodpropper så er det jo hormonerne der er mistænkt for det, derfor ville jeg klar anbefale en ganske almindelig spiral.

Jeg har haft en "overfladisk årebetændelse" og været under mistanke for "årebetændelse i de dybere vener", deres fine ord for blodpropper i benene. Jeg blev taget af mine p-piller med øjeblikkelig virkning, og det kom aldrig på tale med andet prævention end en almindelig spiral da jeg skulle have det.

Anmeld

4. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Ja der kan være en lille risiko ved brug af p-piller og man højner risikoen ved at ryge og drikke mere end det anbefalede.

Der er lige så mange undersøgelser som viser en gavnlig forebyggende effekt af p- piller, så der er vel godt og ondt ved dem.

Synes altså ikke du skal være så bekymret.

Anmeld

4. november 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Sådan en lille gummi ring man sætter op i 'dåsen' Så sidder den der og giver en liiiiille bitte smule hormon til æggestokkene Helt lokalt. Jeg har brugt den fordi jeg ikke kan tåle p piller. Den hedder nuva ring...

Det var da værd at overveje

Koster det det samme osm p-piller og hvor længe holder den?

Anmeld

4. november 2010

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja der kan være en lille risiko ved brug af p-piller og man højner risikoen ved at ryge og drikke mere end det anbefalede.

Der er lige så mange undersøgelser som viser en gavnlig forebyggende effekt af p- piller, så der er vel godt og ondt ved dem.

Synes altså ikke du skal være så bekymret.

Forebyggende for hvad?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.