Første tigerspring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

Trolde_mor

DAs mor skriver:

Jeg er sikker på Adam startede det første tigerspring da han var 4 uger og 6 dage! Han havde derfra og de følgende 3 eller 4 dage en MEGA skrigetur om aftenen og var ellers temmeligt pylret i løbet af dagen.. Han er ikke den store "sover" om dagen så der var ingen forandring dér.... Efter de 4 dage begyndte han rigtigt at smile (til andre end mor ) - det var den største forandring efter første spring...

I dag har han haft svært ved at falde i søvn - det har han ellers været god til de sidste små to uger, så jeg tror at det næste er på vej/igang (han er 8 hele uger idag...)

Ihh tak for dit svar

Kian har nogle få ture, hvor han bare er dybt ulykkelig, indtil han er lullet og nusset i søvn, eller kommer til bryst - han lå stort set ved mit bryst hele dagen igår, og så snart han kom væk græd han

Han er ellers så mild, og er hurtig at trøste normalt, men nu skriger han bare ud af den blå luft, vores lille skat.. man får bare helt ondt indvendig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

Trolde_mor

SolsikkeBlomst skriver:

Alts[ jeg g[r ud fra at det er tigerspringet der er på vej, men der er jo en del sygdom i omløb i disse tider. Du siger han har god appetit osv. så det er jo bare super

HVIS det skulle være sygdom, skal du selvfølgelig kigge på hans almene tilstand og selvfølgelig hans temperatur - MEN husk nu, at feber ikke altid er en indikator for, om ens barn er sløj!!! Man behøver ikke have feber for at være skidt!

Tror nemlig også det er tigerspring, da han jo netopå har appetit, får sovet nogle timer i træk og har en fin kropstemperatur.. Han virker heller ike til at have ondt nogen steder eller noget..

I know, men var mere for at høre om der er bestemte ting der  er gode er tjekke ved en baby, hvis det er ved at blive syg..

Anmeld

5. november 2010

Trolde_mor

SolsikkeBlomst skriver:

Alts[ jeg g[r ud fra at det er tigerspringet der er på vej, men der er jo en del sygdom i omløb i disse tider. Du siger han har god appetit osv. så det er jo bare super

HVIS det skulle være sygdom, skal du selvfølgelig kigge på hans almene tilstand og selvfølgelig hans temperatur - MEN husk nu, at feber ikke altid er en indikator for, om ens barn er sløj!!! Man behøver ikke have feber for at være skidt!

Tror nemlig også det er tigerspring, da han jo netopå har appetit, får sovet nogle timer i træk og har en fin kropstemperatur.. Han virker heller ike til at have ondt nogen steder eller noget..

I know, men var mere for at høre om der er bestemte ting der  er gode er tjekke ved en baby, hvis det er ved at blive syg..

Anmeld

5. november 2010

2babygirls

hmmmmm.... Nu sider jeg og tænker hvad der så sker med Madeleine.. Igår lå hun og sov på mit bryst og så kom der bare en kæmpe babygråd en gang i mellem... sådan næsten i søvne.. Og hun er kun 3 uger og 5 dage idag...

Anmeld

5. november 2010

Trolde_mor

Tina&Martin skriver:

hmmmmm.... Nu sider jeg og tænker hvad der så sker med Madeleine.. Igår lå hun og sov på mit bryst og så kom der bare en kæmpe babygråd en gang i mellem... sådan næsten i søvne.. Og hun er kun 3 uger og 5 dage idag...

Der står i vidunderlige uger at første tigerspring er når de er 4-5 uger, og at man skal gå efter ens terminsdag.

Eks. Kian er født d. 6 okt. og er han 4 uger gammel, men idet han kom en uge over termin er han i princippet 5 uger i sin udvikling.

Så kom hun på terminsdagen eller gik du over tid?

Anmeld

5. november 2010

2babygirls

Trolde_mor skriver:

Der står i vidunderlige uger at første tigerspring er når de er 4-5 uger, og at man skal gå efter ens terminsdag.

Eks. Kian er født d. 6 okt. og er han 4 uger gammel, men idet han kom en uge over termin er han i princippet 5 uger i sin udvikling.

Så kom hun på terminsdagen eller gik du over tid?

uhh ha.. havde jo termin d. 5 og hun kom først d 10, så mon hun er igang med sit tigerspring så ???

Anmeld

6. november 2010

Trolde_mor

Tina&Martin skriver:

uhh ha.. havde jo termin d. 5 og hun kom først d 10, så mon hun er igang med sit tigerspring så ???

Det kan hun sagtens være ja

Så det er bare med at give hende en masse kropskontakt og tryghed.

Herhjemme har vi valgt ikke at skulle forlade hjemmet med ham i de dage her han har tigerspring, for at han får mindst mulig stimulering oveni hans tigerspring, og det er jeg ret sikker på, gør at han netop tager det så godt og bare sover/spiser en del.

Anmeld

6. november 2010

2babygirls

Trolde_mor skriver:

Det kan hun sagtens være ja

Så det er bare med at give hende en masse kropskontakt og tryghed.

Herhjemme har vi valgt ikke at skulle forlade hjemmet med ham i de dage her han har tigerspring, for at han får mindst mulig stimulering oveni hans tigerspring, og det er jeg ret sikker på, gør at han netop tager det så godt og bare sover/spiser en del.

Hun smiler utrolig meget til alt og er vild med farver og så er tungen også bare sjov at lege med, men hun er en helt forfærdelig putte trold og hun koger jo bare helt vild når vi ligger tæt med hende  så far er ulykkelig over alle de varmeknopper i ansigtet

Anmeld

6. november 2010

Pige2009

Jeg sætter mine penge på tigerspring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.