Første tigerspring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.826 visninger
18 svar
1 synes godt om
4. november 2010

Trolde_mor

Må lige høre jer ad...

Kian har ikke været sig selv siden i aftes.. Hun er meget pylret, har været vågen løbende i nat - han plejer at sove imellem 6-9 timer i træk.. han sover simpelthen hele tiden og vil til bryst så snart han er vågen..

Nu ligger han på min brystkasse, efter at have en grædetur ved far, der begyndte så snart han lige fik en lille trøje på, så han kunne holde varmen.

Jeg sidder og tænker på om det kan være hans første tigerspring? Han er i dag 1 måned og 1 dag, men er født en uge over tid, så i realiteten 5 uger og 1 dag. Så det passer jo meget godt med at hans tigersping skulle komme omkring nu...

Men hvad tænker I? Kan det være tigerspring? Hvordan opdagede I at jeres små pus var i gang med et tigerspirng?

Håber nogle af jer kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Snefnug1984

Det første spring kommer omkring de 5 uger og det næste ved de 8 uger. I springene bliver barnet ofte mere pylret, vil sove mere, vil bare være ved mor osv. - Altså søger tryghed og nærhed Der sker meget i barnets hjerne, så man skal være opmærksom på barnets behov under springene

Anmeld

4. november 2010

Trolde_mor

SolsikkeBlomst skriver:

Det første spring kommer omkring de 5 uger og det næste ved de 8 uger. I springene bliver barnet ofte mere pylret, vil sove mere, vil bare være ved mor osv. - Altså søger tryghed og nærhed Der sker meget i barnets hjerne, så man skal være opmærksom på barnets behov under springene

Netop også nogle af de ting jeg har læst i "Vidunderlige uger" (bog om tigerspring)

Har du selv børn? Hvordan oplevede du det?

Anmeld

4. november 2010

Snefnug1984

Trolde_mor skriver:

Netop også nogle af de ting jeg har læst i "Vidunderlige uger" (bog om tigerspring)

Har du selv børn? Hvordan oplevede du det?

Ja det er en fantastisk bog. Nej jeg har ingen børn, men er pædagog så har tit haft de helt små babyer, som har haft de sene spring i mit arbejde

Anmeld

4. november 2010

Trolde_mor

SolsikkeBlomst skriver:

Ja det er en fantastisk bog. Nej jeg har ingen børn, men er pædagog så har tit haft de helt små babyer, som har haft de sene spring i mit arbejde

Okay.. ej hvor spændende!

Hvordan oplever du springene i dit arbejde? Hvad oplever du som de første tegn?

Anmeld

4. november 2010

Snefnug1984

Trolde_mor skriver:

Okay.. ej hvor spændende!

Hvordan oplever du springene i dit arbejde? Hvad oplever du som de første tegn?

De første tegn er som regel, at barnet ikke er "som det plejer". Det bliver mere pylret, vil sidde ved en voksen, måske ikke har samme appetit som ellers osv. Hvis ikke jeg lige har "tigerspring" i tankerne, kan man fristes til at tro, at barnet er ved at blive syg.

Anmeld

4. november 2010

Trolde_mor

De første tegn er som regel, at barnet ikke er "som det plejer". Det bliver mere pylret, vil sidde ved en voksen, måske ikke har samme appetit som ellers osv. Hvis ikke jeg lige har "tigerspring" i tankerne, kan man fristes til at tro, at barnet er ved at blive syg.

Hm... syg.. Håber jeg ikke.. han var glad nok i 5-10 min tidligere.. Han spiser enormt meget.. så appetitten er der.

Hvad vil du foreslå mig at holde øje med hvis han er ved at blive syg? Hans temperatur og hvad mere?

Anmeld

4. november 2010

Trolde_mor

Andre der kan komme med erfaringer, med første tigerspring?

Anmeld

4. november 2010

LinLin

Trolde_mor skriver:

Andre der kan komme med erfaringer, med første tigerspring?

Jeg er sikker på Adam startede det første tigerspring da han var 4 uger og 6 dage! Han havde derfra og de følgende 3 eller 4 dage en MEGA skrigetur om aftenen og var ellers temmeligt pylret i løbet af dagen.. Han er ikke den store "sover" om dagen så der var ingen forandring dér.... Efter de 4 dage begyndte han rigtigt at smile (til andre end mor ) - det var den største forandring efter første spring...

I dag har han haft svært ved at falde i søvn - det har han ellers været god til de sidste små to uger, så jeg tror at det næste er på vej/igang (han er 8 hele uger idag...)

Anmeld

4. november 2010

Snefnug1984

Trolde_mor skriver:

Hm... syg.. Håber jeg ikke.. han var glad nok i 5-10 min tidligere.. Han spiser enormt meget.. så appetitten er der.

Hvad vil du foreslå mig at holde øje med hvis han er ved at blive syg? Hans temperatur og hvad mere?

Alts[ jeg g[r ud fra at det er tigerspringet der er på vej, men der er jo en del sygdom i omløb i disse tider. Du siger han har god appetit osv. så det er jo bare super

HVIS det skulle være sygdom, skal du selvfølgelig kigge på hans almene tilstand og selvfølgelig hans temperatur - MEN husk nu, at feber ikke altid er en indikator for, om ens barn er sløj!!! Man behøver ikke have feber for at være skidt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.