Barnets køn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2010

Aprilmor11

Sofia skriver:

Gør hvad du selv har lyst til, hvis du gerne vil gemme den store overraskelse til fødslen, så hold fast på din beslutning. Alle andre skal jo ikke bestemme, men ja folk har det jo med at blande sig Jeg kan SAGTENS se det praktiske i at kende kønnet, men det kan også sagtens gå det hele når man ikke kender det.

Tak for svaret .. Jeg ser, der er jo tid nok endnu til at vide det, hvis det er (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

karina pigen

jaa vi ville gerne vide kønnet, og vi valgte det ud fra det praktiske..

jeg er typen der forbedre meget ellers bliver jeg så stresset om det er børne ting eller andre tig lidt autiske   er jeg vel lidt.. hehe

men jeg synes det har været rart at vide så vi kunne købe ind uden det hele skal være hvidt. vores økonomi er ik de bedste så synes det har været rart at haft tid til at kigge og finde gode tilbud plus det er vide hvad man bærer  og forholde sig til ham ( vi venter en søn) og snakke om navne .. alle disse ting kan man også selvom man ik vil vide det..

nogen synes det er at ødelægge overraskelsen.. men bare det at blive mor er en stor overraskels i sig selv og det at få ham ud og holde ham er det jeg vægter højst..

Anmeld

4. november 2010

Silas&Mille

Aprilmor11 skriver:

Det var dejlig, der er ikke længetil, held og lykke med det hele og tak (:

Mange tak og i lige måde

Anmeld

4. november 2010

MaleneG

Da jeg var gravid fik jeg selv kønnet af vide, og synes ærligtalt spændingen gik lidt af må jeg indrømme.

Jeg forstår dine tanker omkring lyserødt/blåt.

men men men, så er det jo heller ikke være at du bare køber ind den første måned i neutral, og så kan du ellers købe lyserødt/blåt når barnet er født

Det vil jeg ihvertfald gøre næste gang.

Anmeld

4. november 2010

Aprilmor11

MaleneG skriver:

Da jeg var gravid fik jeg selv kønnet af vide, og synes ærligtalt spændingen gik lidt af må jeg indrømme.

Jeg forstår dine tanker omkring lyserødt/blåt.

men men men, så er det jo heller ikke være at du bare køber ind den første måned i neutral, og så kan du ellers købe lyserødt/blåt når barnet er født

Det vil jeg ihvertfald gøre næste gang.

Troede ikke at spændingen forsvandt .. Så ville jeg da næsten ikke vide det (: Men det må da også være sjovt at gå og bare vente og når man har født så få a vide at det var en lille ( kønnet )

Anmeld

4. november 2010

MaleneG

Aprilmor11 skriver:

Troede ikke at spændingen forsvandt .. Så ville jeg da næsten ikke vide det (: Men det må da også være sjovt at gå og bare vente og når man har født så få a vide at det var en lille ( kønnet )

Sådan føles det heller ikke når man stadig er gravid, men efterfølgende har jeg, og flere af mine veninder snakket om at det da havde været lidt mere spændende, og mystisk at være gravid hvis man ikke vidste hvad der gemte sig derinde

Anmeld

4. november 2010

Aprilmor11

karina pigen skriver:

jaa vi ville gerne vide kønnet, og vi valgte det ud fra det praktiske..

jeg er typen der forbedre meget ellers bliver jeg så stresset om det er børne ting eller andre tig lidt autiske  er jeg vel lidt.. hehe

men jeg synes det har været rart at vide så vi kunne købe ind uden det hele skal være hvidt. vores økonomi er ik de bedste så synes det har været rart at haft tid til at kigge og finde gode tilbud plus det er vide hvad man bærer  og forholde sig til ham ( vi venter en søn) og snakke om navne .. alle disse ting kan man også selvom man ik vil vide det..

nogen synes det er at ødelægge overraskelsen.. men bare det at blive mor er en stor overraskels i sig selv og det at få ham ud og holde ham er det jeg vægter højst..

De ting du nævner der har jeg også tænkt på .. Og en få en gave ( barnets køn ) a vide før og få en gave ved at få en lille og se det lille vidunder er jo også en gave i sig selv .. Så man kan jo godt dele gaven op .. (:

Anmeld

4. november 2010

sandratobias

Ved vores den 1. fik vi det at vide... Men nu her ved nr. 2 ville jeg ikk vide det... Kæresten var meget itvivl om han ville vide det... Men nu er han gået med mig og ikk vil vide det..  

Men har så altid sagt at den 1. ville jeg vide kønnet og de efterfølgende ville jeg ikk...  

Er ikk rigtig nys om kønnet så det forblir en hemmelighed... 

Sandra - uge 23+4

Anmeld

5. november 2010

karina pigen

Aprilmor11 skriver:

De ting du nævner der har jeg også tænkt på .. Og en få en gave ( barnets køn ) a vide før og få en gave ved at få en lille og se det lille vidunder er jo også en gave i sig selv .. Så man kan jo godt dele gaven op .. (:

vigtigst er at du gær det DU føler er de rigtige .. alle herinde har deres egen meninger og deres måder at gøre tingene på.. tror måske jeg villeha dte anderledes med min nummer 2.. men det her er vores første og har kæmpet i 4½ år for at blive gravide så ja...

JEG føler ik at jeg ødelægger nogen overraskelse.. det er han i sig selv..

håber du hitter ud af det

du kan altid få kønnet af vide men du kan aldrig gøre det den anden vej.

Anmeld

5. november 2010

Melbek

Vi valgte ikke at vide det. Jeg var dog meget sikker på at det var en dreng, men ud kom der en pige.. Vi købte tøj i str. 56, som var fyldt med farver, bare ikke noget lyserødt eller lyseblåt. Vi fik barselsgaver som var tøj i den "rigtige" farve og sengelinede. Og så findes der jo internettet, hvis man ikke føler for at svinge barnevognen ude i verdenen endnu, før baby trænger til nyt tøj.

Mht. væreslet. Vi har slet ikke lavet hendes værelse endnu. Hun har pusleplads i baggangen, hvor hendes tøj også er. Vuggen står inde ved siden af sengen og trammesengen står i stuen indtil videre (hendes værelse skal være på 1 sal)

Nu vil jeg igang med hendes væresle, da hun fik så mange gode ting i navngivnings gaver, som skal pynte på værelset. Så det glæder jeg mig til at bruge tiden på...

Men gør som du helst vil. Jeg kan sagtens se fordelen i at vide kønnet. Ikke at vide det, forhindrede mig i at shop amok - og det er jeg faktisk glad for

Og tillykke med den lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.