Kan det være rigtigt?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2010

ekzunz

MoarJ skriver:

Det er så ærgerligt... De burde have en chance... 

Der synes jeg så bare man skal have lidt mere baggrundsviden, før man siger at de skal have en chance. Det er bestemt ikke alle der fortjener en chance i forhold til en lille baby. Og ikke dermed sagt at det er tilfældet i denne sag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

wamse

Znuzke skriver:

Der synes jeg så bare man skal have lidt mere baggrundsviden, før man siger at de skal have en chance. Det er bestemt ikke alle der fortjener en chance i forhold til en lille baby. Og ikke dermed sagt at det er tilfældet i denne sag.

Helt enig

Anmeld

3. november 2010

Noneother

Øhm.. Sådan noget skal hun altså ha´på skrift. og så har hun i øvrigt altid 4 uger til at klage over afgørelsen. FRA at hun har fået det på skrift.

Sidste gang noget lign. var oppe i medierne havde kommunen sendt en sms med samme besked til et par.  

Anmeld

3. november 2010

wamse

Umiddelbart ville jeg ikke tro at barn "bare" bliver fjernet på det grundlag, for så er der godt nok mange børn, der skulle fjernes fra fødslen. Jeg ville tro at der er mere bag afgørelsen, men det er altså kun, hvad jeg ville tro, uden at jeg ved det.

Men de må da kunne få rådgivning fra en beskikket advokat?

Anmeld

3. november 2010

Mi

Det er rigtig dyrt at fjerne et barn, så det gør kommunen kun hvis der er gode grunde til det. Jeg har arbejdet som pædagog og kender systemet godt, man fjerner KUN hvis der er grund til det, for kommunen har ikke penge til det.

Med hensyn til at forældrene skal have en chance, så får de fleste også det. Problemet er bare, at ingen ved hvor meget svigt der skal til for at skade et barn resten af dets liv. Nogle babyer kan "tåle" svigt i en rum tid, andre bliver skadede efter få uger.

Mener at kommunen skal give barnet en chance for et godt liv, og ikke forældrene en chance for at have et barn.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

3. november 2010

Svei

MarianneSonne skriver:

Det er rigtig dyrt at fjerne et barn, så det gør kommunen kun hvis der er gode grunde til det. Jeg har arbejdet som pædagog og kender systemet godt, man fjerner KUN hvis der er grund til det, for kommunen har ikke penge til det.

Med hensyn til at forældrene skal have en chance, så får de fleste også det. Problemet er bare, at ingen ved hvor meget svigt der skal til for at skade et barn resten af dets liv. Nogle babyer kan "tåle" svigt i en rum tid, andre bliver skadede efter få uger.

Mener at kommunen skal give barnet en chance for et godt liv, og ikke forældrene en chance for at have et barn.

Marianne

www.stjerneleg.dk

<Ja, og så fjerner man alt for få som burde fjernes...så sørgeligt...min personlige mening er at mange flere burde fjernes ved fødslen, for barnets skyld.

Anmeld

3. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er helt sikker på at børn IKKE bliver fjernet UDEN grund. Det har vi slet ikke ressoucer til i danmark. Alt for få børn bliver fjernet. Alt for mange børn bliver ikke fjernet eller fjernet alt for sent.

Der er ingen chancer at tage med et menneskeliv. Det har alt alt for længe været forældrene man har taget hensyn til på børnenes præmisser.

Man burde lave flere bortadoptioner, så man undgår svingdørsbørn og at børnene får en rigtig famlie og ikke bliver 'plejebarnet'. Samtidig skal du ikke have lov til at lave flere børn efter du har fået tvangsfjernet 1 barn.

DOG - vil jeg sige: Nej - man skal ikke have den slags atvide over telefonen. Man skal have rådgivning, samtaler og have grundlag at vide.  Det lyder undeligt at de kun har fået det atvide over telefonen. Men der bør jo være en god grund og den skal de da vide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.