Kan det være rigtigt?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

985 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. november 2010

Anonym trådstarter

.. At man kan få fjernet sit barn lige efter fødslen fordi man har haft en turbulent fortid? Det er ikke vold jeg snakker om, men hvis man nu selv som lille har boet mange forskellige steder i forskellige plejefamilier, kan kommunen så virkelig godt tage ens barn?

Nu er det ikke mig selv det handler om, men min svigerinde og min storebror. Pga. hendes fortid har de valgt at fjerne barnet lige efter fødslen. Jeg har bare så ondt af dem fordi det virkelig ønsker det her barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

paprika

Det kan de godt hvis de virkelig har vuderet at det ikke vil komme til  at fungere. Men mener også at de skal giv e forældrene en chance.

Jeg er selv anbragt i plejefamilie, pg.a. svigt fra min mor. Hun har 7 børn, og vi alle er fjernet fra hjemmet. 5 af os har boet i den samme plejefammilie altid, men 2 andre har der været mange problemer med, og de er fjernet fra sted til sted. Den ene af de to har så fået et barn, som blev fjernet pg.a. hendes fortid. men hun fik først en chance på 2mdr. hvor der kom nogen fra kommunen 3-4 gange om dagen. 

Anmeld

3. november 2010

Anonym trådstarter

paprika skriver:

Det kan de godt hvis de virkelig har vuderet at det ikke vil komme til  at fungere. Men mener også at de skal giv e forældrene en chance.

Jeg er selv anbragt i plejefamilie, pg.a. svigt fra min mor. Hun har 7 børn, og vi alle er fjernet fra hjemmet. 5 af os har boet i den samme plejefammilie altid, men 2 andre har der været mange problemer med, og de er fjernet fra sted til sted. Den ene af de to har så fået et barn, som blev fjernet pg.a. hendes fortid. men hun fik først en chance på 2mdr. hvor der kom nogen fra kommunen 3-4 gange om dagen. 

Okay, men her bliver der slet ikke prøvetid, lige efter fødslen vil hun få det fjernet, men det er ikke det værste. 

Hun var ikke til møde om det, nej hun blev RINGET op og fik det fortalt over telefon. Det chokere mig rigtig meget.

Anmeld

3. november 2010

paprika

Anonym skriver:

Okay, men her bliver der slet ikke prøvetid, lige efter fødslen vil hun få det fjernet, men det er ikke det værste. 

Hun var ikke til møde om det, nej hun blev RINGET op og fik det fortalt over telefon. Det chokere mig rigtig meget.

nu ved jeg jo ikke hvilken turulent fortid hun har haft. Men synes da de burde give bare en lille prøvetid?

Ej, seriøst? Hvordan kan de ringe og sige sådan noget? Det må de da ikke? 

Anmeld

3. november 2010

densmukkeline

jeg lytte med her! for står nemlig selv i problemet!! men valgte en abort i juli måned fordi jeg ikke brød mig om at havne på mor&barn hjem ..! men har FORTRUDT! jeg ved nemlig jeg KAN det her.. og vi er igang med protjek baby endnu engang mere. men det fordi mig og min kæreste er flyttet sammen og viser at vi sagtens kan, da jeg dengang boede på et hjem for unge under træning for at komme ud i egen lejlighed !

Anmeld

3. november 2010

Mira0911

Det er så ærgerligt... De burde have en chance... 

Anmeld

3. november 2010

Mor til Frederic og Freya

syntes godt nok det lyder vildt...

Har selv haft en 'anderledes' barndom og har da aldrig hørt noget fra hverken kommune - læge eller andet..

Min mor opgav mig da jeg var 2½ og kom i en plejfamilie hvor faren laved daglige overgreb i de 4 år jeg var der.

Min mor valgte at få mig tilbage, men aned ikke hvem hun var for havde aldrig set hende før end jeg var 6½. Kom hjem til hende og hendes nye mand, skulle lære dem - ny skole og min rigtige far at kende. Kommunen gik så ind efter et stykke tid og sagde at det nok var en smule forvirrende for mig med alle de nye ting.

Var selv tavs som en grav. Men det gik kun ned af bakke, min mor aned intet om det at være mor. Havde ingen venner - der lå en sedel hver evige dag, hvad jeg skulle lave mm. Begyndte i en alder af 7 at snige mig ud og løbe hver nat - kunne kaste op idet jeg lige var ude med skraldespand osv. 

12 år gammel valgte jeg at sige stop og sagde til kommunen at de godt kunne finde mig et andet sted at være. Kom i en ny plejefamilie og var der mens jeg gik på efterskole. Ferier og weekender var opdelt mellem plejefamilien, egen familie og skolen.

Fandt min første kæreste i en alder af 19 år, han var så ikke normal -slog -råbte og voldtog hver evige dag. Havde nogle gode kollega'er der hented mig en skønne dag. Havde alle regnbuens farver - bukked riben og en vægt på 49 kg til mine 179.

Er nu lykkelig gift på 9. år og frederic på 26 mdr idag.

Anmeld

3. november 2010

Anonym trådstarter

Mor til Frederic skriver:

syntes godt nok det lyder vildt...

Har selv haft en 'anderledes' barndom og har da aldrig hørt noget fra hverken kommune - læge eller andet..

Min mor opgav mig da jeg var 2½ og kom i en plejfamilie hvor faren laved daglige overgreb i de 4 år jeg var der.

Min mor valgte at få mig tilbage, men aned ikke hvem hun var for havde aldrig set hende før end jeg var 6½. Kom hjem til hende og hendes nye mand, skulle lære dem - ny skole og min rigtige far at kende. Kommunen gik så ind efter et stykke tid og sagde at det nok var en smule forvirrende for mig med alle de nye ting.

Var selv tavs som en grav. Men det gik kun ned af bakke, min mor aned intet om det at være mor. Havde ingen venner - der lå en sedel hver evige dag, hvad jeg skulle lave mm. Begyndte i en alder af 7 at snige mig ud og løbe hver nat - kunne kaste op idet jeg lige var ude med skraldespand osv. 

12 år gammel valgte jeg at sige stop og sagde til kommunen at de godt kunne finde mig et andet sted at være. Kom i en ny plejefamilie og var der mens jeg gik på efterskole. Ferier og weekender var opdelt mellem plejefamilien, egen familie og skolen.

Fandt min første kæreste i en alder af 19 år, han var så ikke normal -slog -råbte og voldtog hver evige dag. Havde nogle gode kollega'er der hented mig en skønne dag. Havde alle regnbuens farver - bukked riben og en vægt på 49 kg til mine 179.

Er nu lykkelig gift på 9. år og frederic på 26 mdr idag.

Hold da op, det lyder da som nogle rigtig grumme ting du har været ude for, men hvor er jeg dog glad på dine vegne at du har fundet manden i dit liv og at du har fået en dejlig dreng.

Men jeg forstår virkelig heller ikke hvordan de kan behandle sagen som de gør, og jeg forstår slet ikke hvordan de kan finde på at ringe og fortælle det.

Jeg forstår godt hvis der måske skulle være noget mere opsyn med dem og barnet i starten, men ikke at de vil fjerne det. De glæder sig begge helt sindsygt, men nu er det hele bare ødelagt. De har begge sagt at hvis de siger at de vil fjerne det ved fødslen så vælger hun at få en abort fordi hun vil ikke have et barn der skal have sammen opvækst som hun selv har haft - bare det siger hvor meget hun allerede elsker det barn.

Jeg er sur, fortvivlet og i chok over denne behandling!

Anmeld

3. november 2010

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Det er så ærgerligt... De burde have en chance... 

Ja det synes jeg også!

Anmeld

3. november 2010

TinaPina

Jeg er rigtig ked af at høre de fjerner barnet ved fødslen. Og det mener jeg virkelig, det må være så hårdt!

MEN når det så er sagt, så gør de det bestemt ikke uden grund.

Og så synes jeg det er en meget forkert holdning, at man som forældre har ret til en prøvetid, for det synes jeg bestemt ikke man har.

Jeg har set hvad "prøvetid" kan gøre ved et barn, og det dur bare ikke.

Jeg håber det viser sig at være en fejl eller lignende, for selvfølgelig skal et barn ha sine forældre hvis de er egnede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.