Hvornår gik i på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. november 2010

Janni.

Hej piger.

Hvornår gik i på barsel? Jeg spørger egentlig fordi det muligvis ser ud til at jeg bliver arbejdsløs igen d. 31/12.

Hvis jeg bliver arbejdsløs, så har jeg jo sådan set lyst at gå på barsel så snart jeg kan. Ellers bliver jeg sendt i aktivering via fag foreningen, og hvad er formålet med det, når jeg står til at skulle på barsel?

Synes systemet er lidt underligt some tider 

Hilsen Buito

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

sarahb

jamen du kan vel først gå på barsel 4 eller 8 uger før din termin alt efter hvor du får løn eller tilskud fra.

Anmeld

3. november 2010

Jibbe

Hende brskæftigelsesministeren har lige udtalt at hvis man skal til at på barsel skal man ikke sende ansøgninger ud og er lidt fredet:-) det er spild af resourcer at prøve at få gravide i job/aktivering. Hvornår har du termin?

Anmeld

3. november 2010

Frk. Himmelblå

Halløj, hvis du er i dagpengesystemet, er jeg ret overbevist om, at du kan gå på barsel fire uger før din udregnede terminsdato (eller evt. pks-dag). Sådan var det i hvert fald for mig.

Anmeld

3. november 2010

saxa

1.gang gik jeg på barsel 3uger før. Der var jeg under uddannelse, og ville lige have overstået min bevægelse eksamen inden.. Hehe.. Så så man lige klumpen her danse hip hop og hoppe i hoppestænger.. 

2.gang gik jeg uofficielt på barsel efter endt uddannelse 1½mdr før termin.. Hvor jeg så var arb.løs i 14 dage inden den officielle barsel startede..

Anmeld

3. november 2010

Jibbe

Men du kan tidligst gå på barsel 8 uger før, for de fleste er det 4 uger uanset om du er ledig eller i job. Det kommer an på overenskomsten.

Anmeld

3. november 2010

Janni.

Jibbe skriver:

Hende brskæftigelsesministeren har lige udtalt at hvis man skal til at på barsel skal man ikke sende ansøgninger ud og er lidt fredet:-) det er spild af resourcer at prøve at få gravide i job/aktivering. Hvornår har du termin?

Jeg har termin d. 11/3-11. 

Anmeld

3. november 2010

Frk. Himmelblå

Jibbe skriver:

Ja, det er et godt initiativ! Endelig. 

Men det gælder kun den sidste måned før barsel, hvilket selvfølgelig også er rimeligt nok.

Anmeld

3. november 2010

CA

Hvornår har du termin? Jeg har gåt arbejdsløs siden 1. august i år og går på barsel 4 uger før termin som loven siger man kan når man er ledig. Det nye lovforslag lyder på at gravide kan gå fra 4 uger før barsel(8uger før termin) Den når jeg desværre ikke under, så jeg skal stadig søge job og være i aktivering.

Anmeld

3. november 2010

Jibbe

Buito skriver:

Jeg har termin d. 11/3-11. 

Så kan du jo så gå på barsel 4 uger før og det bliver i midten af februar og hvis du er fredet en måned før det er det jo i midten af januar. Så jeg tror du er rimelig fredet ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.