Hvornår startede/starter i op efter basel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2010

CA

Jetjen skriver:

Startede efter seks måneder. Var så dårlig til at gå hjemme på barsel. Nu er en stor del af mit sociale netværk også arbejde, da vi er tilflyttere. Faderen tog så to måneder efter mig. Mht amning fik hun bare morgen og aften. Hun spiste bare grød og madder mens jeg var væk.

Havde du gode erfaringer med at starte op efter et halvt år? Hvad sagde sundhedsplejersken? Jeg spør fordi jeg ikke ved hvor lang tid man "bør" gå hjemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

Sillebob

Carina87 skriver:

Ja, som overskriften lyder, er jeg nygerrig efter at høre hvornår andre starter på job efter barsel. Og tar/havde far noget af barslen? Og hvad med amningen?

Hej

Far tog 2 uger efter foedslen. Selv tager jeg 1 aar. Havde egentligt regnet med at vende tilbage paa job efter 6 mrd, men tiden flyver altsaa bare afsted og jeg foelte mig slet ikke klar efter de 6 mrd

Anmeld

3. november 2010

Jetjen

Carina87 skriver:

Havde du gode erfaringer med at starte op efter et halvt år? Hvad sagde sundhedsplejersken? Jeg spør fordi jeg ikke ved hvor lang tid man "bør" gå hjemme.

Ubetinget ja! Jeg trængte så meget til at komme ud og min datter trængte så meget til at det var en med overskud der passede hende. Hele familien blev gladere - farmand nød nemlig også at gå hjemme.

Men det er jo meget individuelt om man nyder at være på barsel - jeg gjorde ikke! Trænger til at se mennesker og spekulerer for meget over alting når jeg går alene hele tiden. Så bekymrer jeg mig alt for meget over petitesser...

Anmeld

3. november 2010

mor-til-vanessa

Carina87 skriver:

Ja, som overskriften lyder, er jeg nygerrig efter at høre hvornår andre starter på job efter barsel. Og tar/havde far noget af barslen? Og hvad med amningen?

min barsels sluttede her den 29 okt.

min datter bliver 1 år den 11 dec, men jeg går hjemme indtil januar hvor jeg skal starte på ny uddannelse. vanessa er dog startet i dp for noget tid siden

Anmeld

3. november 2010

oo

jeg er på su barsel, så det betyder at Søren har kunnet få dobbelt op på barsel med fuld løn  jeg har haft barsel siden 1. september, fødte her 20. oktober og starter efter barsel 1. september 2011. Søren har haft fjorten dages barsel her efter fødslen (eller to en halv uge faktisk, fordi jeg fødte midt i efterårsferien og han er gymnasielærer), så tager han 10 uger fra 1. februar og frem og så tager han de sidste to uger når jeg starter studie igen og så kører han Sol ind i DP

Anmeld

3. november 2010

Mor til L&S

Farmand havde 14 dage efter fødslen og resten tager jeg og jeg tager fuld barsel... og puha over halvdelen er allerede brugt

Anmeld

3. november 2010

Brams

Jeg har gået hjemme 1 år, Lærke var knap 11 mdr. da hun startede i DP. Farmand har efter eget ønske kun haft de 2 ugers barsel da hun lige var født og jeg har nydt alle mine måneder i fulde drag

Anmeld

3. november 2010

Kaufie

Min plan er at starte job igen i starten af august. Jeg har termin sidst i november, så til den til er lillesøster ca 8 mdr.

Det var samme tid jeg gik hjemme med min store dreng, og selvom det var hårdt at "overlade" ham til fremmede, så var det et godt tidspunkt for os.

Lillesøster skal i vuggestue, hvor storebror går i børnehave, så på den måde bliver det et kendt og trygt sted for hende. 

Desuden er det også praktisk, at jeg har en måned til at overtage mine arbejdsopgaver inden studiestart 1/9 (er studienævnssekretær på Uni). Jeg er så også på 30 timer, så det er "kun" formiddagstimerne jeg går glip af - kan hente kl 14.30. 

Mht amning, så er hun jo ikke 100% afhængig af det når hun er 8 mdr - men jeg vil gerne stadig kunne give en hyggetår til hun er ca 1 år eller ikke gider mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.