Hvornår startede/starter i op efter basel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.338 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. november 2010

CA

Ja, som overskriften lyder, er jeg nygerrig efter at høre hvornår andre starter på job efter barsel. Og tar/havde far noget af barslen? Og hvad med amningen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

Silas&Mille

Har godt nok ikke født endnu, men jeg vil starte op så sent som muligt, hvornår det bliver afhænger af hvor meget barsel faren vil have

Anmeld

3. november 2010

sarahb

her tager far de 2 første uger og så efter 2 måneder tager han 8 uger sammen med mig. Og dvs jeg tager resten og starter på arbejde midt september tror jeg det bliver med lidt ferie og så.

Anmeld

3. november 2010

Jetjen

Startede efter seks måneder. Var så dårlig til at gå hjemme på barsel. Nu er en stor del af mit sociale netværk også arbejde, da vi er tilflyttere. Faderen tog så to måneder efter mig. Mht amning fik hun bare morgen og aften. Hun spiste bare grød og madder mens jeg var væk.

Anmeld

3. november 2010

C-Posey

Som planen er lige nu, går jeg fra på barsel her den 19. november, og regner med at starte igen senest 1. november 2011

Min kæreste har ikke planlagt noget barsel udover de 14 dage efter fødsel endnu, da vi endnu ikke ved hvordan hans arbejdssituation er på det tidspunkt, han arbejder som entrepenør, så han kan komme ud for at stå uden arbejde igen denne vinter, så vi tager det som det kommer

Omkring amning, vil jeg gøre det hvis det er muligt, har i hvertfald ikke tænkt mig at vælge det fra

Anmeld

3. november 2010

Sofia24

Hej!

Jeg er studerende og blev færdig med min bachelor inden jeg fødte 1 august. Jeg starter på kandidaten til februar - der er vores søn 1/2 år. Min plan er så at starte stille op, tage en blok ad gangen og se hvordan det går. Silas skal deltids-passes hos sin farmor indtil han bliver lidt ældre  

Anmeld

3. november 2010

CA

Okay. Herhjemme overvejer vi at gøre det sådan her:

Jeg går på barsel. d. 18. dec og er sat til d. 14. januar. Min mand tar de første 14 dage sammen med mig efter fødsel.

D. 1. Agust starter jeg op på uddannelse og min mand tager en måned derefter.

Vi ved ikke endnu, hvor meget barsel vi har, men resten tar min mand mens jeg også er på barsel. F.eks. fordelt over nogle mandage, så vi har nogle lange weekender sammen. Lyder det helt dumt?

Anmeld

3. november 2010

Sofia24

Sofia24 skriver:

Hej!

Jeg er studerende og blev færdig med min bachelor inden jeg fødte 1 august. Jeg starter på kandidaten til februar - der er vores søn 1/2 år. Min plan er så at starte stille op, tage en blok ad gangen og se hvordan det går. Silas skal deltids-passes hos sin farmor indtil han bliver lidt ældre  

Nåh ja... Far har kun taget de 14 dage efter fødslen. Og jeg ammer  men han vil gerne tage flasken så jeg malker ud når han skal passes

Anmeld

3. november 2010

CA

Sofia24 skriver:

Nåh ja... Far har kun taget de 14 dage efter fødslen. Og jeg ammer  men han vil gerne tage flasken så jeg malker ud når han skal passes

Det lyder som noget i retningen af det vi går og tænker over. Jeg spør fordi jeg ikke ved hvornår det er for tidligt at starte igen. HAr du hørt nogle erfaringer med at starte op 6-7 mdr. efter fødsel?

Anmeld

3. november 2010

CA

C-Posey skriver:

Som planen er lige nu, går jeg fra på barsel her den 19. november, og regner med at starte igen senest 1. november 2011

Min kæreste har ikke planlagt noget barsel udover de 14 dage efter fødsel endnu, da vi endnu ikke ved hvordan hans arbejdssituation er på det tidspunkt, han arbejder som entrepenør, så han kan komme ud for at stå uden arbejde igen denne vinter, så vi tager det som det kommer

Omkring amning, vil jeg gøre det hvis det er muligt, har i hvertfald ikke tænkt mig at vælge det fra

Det er bare træls at man ikke kan vide sig sikker på arbejde mere... Specielt de kære håndværkere... Håber I får det til at hænge sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.