Institution hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

Eliza/lykke

BJL2010 skriver:

Heeey, har brug for at høre erfaringer fra jer! Nogen, der har haft deres bebser i vuggestue fra de var omkring 6 mdr.? Hvordan har det fungeret? Fortæl fortæl til en, der ikke er helt sikker på hvornår hendes søde bebs skal begynde...

Jeg takker!

Knuser

Hej med dig

Min datter er 6 mrd om 5 dage - og hun startede i vuggestue i mandags.

Det gik ikke så godt de første par dage. Alt for meget larm, og alt for mange fremmede voksne. Puha.... men så pludselig onsdag gik det meget bedre. Jeg holder ud, og bliver nødt til at køre derned hver morgen, så rutinen bliver mere og mere tryg for hende.

I går var hun der fra kl. 9.30-16.00 helt alene, uden mor (jeg skulle på hospitalet). Og det var gået rigtig godt. I dag er hun der også alene, jeg gik kl. 9.40............... nu sover hun igen.

De er så søde, og alle ungerne elsker hende. Hun græder ikke mere, og hun har på få dage næsten lært at sidde selv og slå i bordet hi hi hi

Jeg tror måske nok på, at små børn har nemmere ved at vende til sig nye rutiner og andre mennesker, når de er 6 mrd end når de er 10 mrd eller 1½ år (har også en dreng på 10 år, som kom i VS som 1½ år - og det gik slet ikke).

Nu bliver hun ikke bange for de høje lyde mere, hun kigger meget rundt og rører meget ved de andre børn. Hun sover fint og spiser fint. Hun er glad når man kommer og henter hende.

Jeg starter arbejde til december.

Hej fra Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.