Institution hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.059 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. november 2010

BJL2010

Heeey, har brug for at høre erfaringer fra jer! Nogen, der har haft deres bebser i vuggestue fra de var omkring 6 mdr.? Hvordan har det fungeret? Fortæl fortæl til en, der ikke er helt sikker på hvornår hendes søde bebs skal begynde...

Jeg takker!

Knuser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

Malene84

BJL2010 skriver:

Heeey, har brug for at høre erfaringer fra jer! Nogen, der har haft deres bebser i vuggestue fra de var omkring 6 mdr.? Hvordan har det fungeret? Fortæl fortæl til en, der ikke er helt sikker på hvornår hendes søde bebs skal begynde...

Jeg takker!

Knuser

hvornår har du skrevet ham/hende op til? hvornår skal du starte job. Jeg synes personligt, ar det er meget tidligt når de kun er 6 måneder!!! men for dem der bliver nødt til det, er det jo så den eneste løsning! Men sys kun man skal vælge det, hvis man SKAL på arbejde og max har 6 måneders barsel

Anmeld

2. november 2010

NinaNymannMadsen

kan fortælle om erfaring med dagpleje.
min datter kom i dagpleje som 6 mdr gammel, og det var lykken hun er idag 16 mdr og har bare det bedste bånd med DP moren. hun var hendes første barn så det er jo super dejligt.

det var planen jeg skulle starte op i skole da det var men kom ikk igang men er kommet igang nu. kunne ikke drømme om at tage hende ud af dagplejen på noget tidspunkt.

Anmeld

2. november 2010

Svei

HVis du har mulighed for det, så vent endelig..- jeg ville aldrig selv smide et lille barn ud i pasning, og slet ikke en pasning som dp eller vs...

Anmeld

2. november 2010

Pige2009

En fra vores mødregruppe startede, da hun var 6 mdr. og det er altid gået super godt

Anmeld

3. november 2010

BJL2010

Malene84 skriver:

hvornår har du skrevet ham/hende op til? hvornår skal du starte job. Jeg synes personligt, ar det er meget tidligt når de kun er 6 måneder!!! men for dem der bliver nødt til det, er det jo så den eneste løsning! Men sys kun man skal vælge det, hvis man SKAL på arbejde og max har 6 måneders barsel

Han er skrevet op fra han fylder 7 mdr. Og det er ikke fordi jeg skal starte på arbejde. Jeg er nemlig studerende og skal "bare" skrive speciale. Det er en lille vuggestue på mit studie, hvor der er mulighed for at komme og amme og pusle osv. i løbet af dagen. Det ville heller ikke være 5 dage om ugen han skulle være der eller fra kl. 8 til 16 - jeg er trods alt noget mere fleksibel når jeg er studerende heldigvis

Men at han er skrevet op betyder ikke at jeg SKAL starte studie, jeg vil være sikker på at det er det rigtige, og godt for ham. Men jeg tænker godt nok meget over det, så er rigtig glad for jeres kommentarer og tanker!

Lyder det helt gak?

Anmeld

3. november 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Alexander var 6½ mdr. gammel,og det gik SÅ godt.Vi har aldrig fortrudt det.Det var simpelthen fordi både han og vi trængte til det,han har altid haft krudt i r.... og der skal bare ske noget.Så det var det helt rigtige valg her.

Hører også alle steder at når de kommer afsted så tidligt giver det færre problemer,da de endnu ikke har den seperationsangst.Vi oplevede aldrig,og har heller ikke gjort det siden,noget i den retning.

Anmeld

4. november 2010

BJL2010

Pernilleh skriver:

Alexander var 6½ mdr. gammel,og det gik SÅ godt.Vi har aldrig fortrudt det.Det var simpelthen fordi både han og vi trængte til det,han har altid haft krudt i r.... og der skal bare ske noget.Så det var det helt rigtige valg her.

Hører også alle steder at når de kommer afsted så tidligt giver det færre problemer,da de endnu ikke har den seperationsangst.Vi oplevede aldrig,og har heller ikke gjort det siden,noget i den retning.

Det er godt nok rart at høre gode erfaringer

Tænker også på dengang jeg selv blev født bare...ved da at en del ikke havde mere end 4 mdr.'s barsel og så kom i dp eller lign. Min kæreste var en af dem...og han er da heldigvis endt ud ret normal tror jeg nok?

Anmeld

5. november 2010

serinasmor

en fra min mødregruppe havde slet ingen barsel, da hun er studerende som jeg og ikke kunne overskue at skulle gå hjemme et helt år- og dermed blive færdig et helt år senere ( hun er fyldt 30 og tænkte helt klart på barnets tarv- flere penge og mere overskud til at være mor  tidligere færdiguddannet - end mor der er nødt til senere at tage overarbejde hele tiden for at komme af med den KÆMPE studiegæld man får af at være studerende med små børn) jeg valgte jo så selv den sidste løsning

nå men tilbage til historien .. hun var så heldig at føde lige inden sommerferien ( og lige inden eksamen) så da hun igen skulle starte i skole til september var lillepigen 4 mdr gammel og begyndte i vuggestue ... det er gået super godt ... hun var glad for at være der .. ville dog ikke spise derovre til at starte med... hun er jo så også kun i vuggestue når hendes mor har forelæsninger... så det er altså et svingende antal timer det drejer sig om ... men stadig .. det er gået super godt

Anmeld

5. november 2010

Lolli

Min søn startede i dp da han var godt 6 mdr. De første 1,5 md var han der mellem 10 og 25 timer om ugen., da jeg først genoptog mit studie da han var 8  mdr.

Det hele gik bare super godt. Der var ingen indkøringsvanskeligheder og han ELSKER sin dagplejemor. Hun er som en ekstra bedstemor for ham.

At han kom afsted nogle timer hver dag gjorde også at jeg havde mere tid til at ordne nogle ting og gjorde at jeg havde meget mere overksud til ham når han kom hjem. For helt ærligt, så bliver man da skør i bolden af at gå hjemme med baby i alt for lang tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.