det danske sygehus system!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2010

klmf

Maja88 skriver:

jeg skal først til glucosebelastning den 18 november så ved det ikke...

jo det kan det sikkert godt men er bare underlig det lige er kommet..

og havde det også lidt sådan da jeg øgede fra 50 til 100 men ikke så meget nu.

Sorry, var ved at komme for sent på job...

Godt du fik snakket med din læge, håber det lindrer lidt at dele det op!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

Dia

Jeg blander mig lige  Jeg er nemlig også gravid med for lavt stofskifte. Jeg har et familiemedlem, der også har for lavt stofskifte, og hun blev ligeledes svimmel af Eltroxin. Hun fik at vide på sygehuset, at nogle mennesker ikke tåler Eltroxin særlig godt, hun har derfor fået et andet mærke i stedet for, og hun er derefter kommet af med sin svimmelhed. Jeg synes, du skal tale med din læge om evt. at prøve at skifte mærke... Desuden er jeg blevet oplyst om på sygehuset, at det er meget vigtigt, at stofskiftet er højt nok under hele graviditeten, særligt pga. udviklingen af barnets hjerne. Tallene fra blodprøverne skal ligge under 2, fordi stofskiftet skal være højere under en graviditet. Kvinder, der ikke er stofskiftesyge forhøjer automatisk deres stofskifte, når de bliver gravide. Jeg får taget blodprøver hver 4. uge her under min graviditet. Du skal sørge for at blive kontrolleret ofte, for det er min erfaring, at mange almindelige læger ikke er opmærksomme på, at det er anderledes under en graviditet....

Anmeld

3. november 2010

Lon1976

Maja88 skriver:

Arrrrg hvor jeg dog hader det danske sygehus system... sidder helt og græder...

Jeg er en af dem som har for lavt stofskifte og får derfor medicin for at balancere det.

jeg fik i sidste uge et brev om min dosis skulle øges til 3x50mikrogram.

Har fået at vide pillerne skal tages om morgenen og jeg tolker det derfor som jeg skal tage dem qalle 3 samtidig... altså 150mikrogram i alt.....

Men nu har jeg så de sidste 2 dage begyndt at føle mig fuld-OG JEG DRIKKER IKKE NEJ- jeg er svimmel når jeg kigger ned af og ligger mig ned på siden- præcis som når jeg er fuld.

Vil så ringe til den ansvarlige læge på sygehuset,  for at høre om jeg gør det korrekt eller hvordan siden jeg lige pludselig for det sådan her.

Denne læge har så kun vagt i ullige uger- men så må der da forh''''''' være en anen bagvagt eller noget.

Men jeg har nok snakket med 10 på det sygehus inden for en halv time fordi alle ikke vidste noget og bare sendte mig videre. så her sidder jeg ulykkelig tilbage uden svar...

PS. kan fint finde babys hjertelyd så det påvirker ikke den.

Ja ved ikke hvad jeg ville med det her indlæg. bare have luft

Hej, Jeg er også gravid og med for lavt stofskifte. Jeg tager 100 mg hver morgen (de skal tages på tom mave og man må først spise ½ timer efter - og det er også eltroxin her) Mit blev også skruet op til 150 mg 2 gange om ugen og resten af tiden de 100 og jeg fik enomrt hjertebanken og blev også svimmel. Så vi gik tilbage til de 100 pr. dag og nu har jeg det fint. Jeg bliver også tjekket 1 gang om mdr for og følge udviklingen, netop som en anden allerede fortæller, så har det en betydningen for barnets intelligens.

Held og lykke, håber I finder en udvej som er til at holde ud. 

Anmeld

3. november 2010

Carina1977

Maja88 skriver:

Arrrrg hvor jeg dog hader det danske sygehus system... sidder helt og græder...

Jeg er en af dem som har for lavt stofskifte og får derfor medicin for at balancere det.

jeg fik i sidste uge et brev om min dosis skulle øges til 3x50mikrogram.

Har fået at vide pillerne skal tages om morgenen og jeg tolker det derfor som jeg skal tage dem qalle 3 samtidig... altså 150mikrogram i alt.....

Men nu har jeg så de sidste 2 dage begyndt at føle mig fuld-OG JEG DRIKKER IKKE NEJ- jeg er svimmel når jeg kigger ned af og ligger mig ned på siden- præcis som når jeg er fuld.

Vil så ringe til den ansvarlige læge på sygehuset,  for at høre om jeg gør det korrekt eller hvordan siden jeg lige pludselig for det sådan her.

Denne læge har så kun vagt i ullige uger- men så må der da forh''''''' være en anen bagvagt eller noget.

Men jeg har nok snakket med 10 på det sygehus inden for en halv time fordi alle ikke vidste noget og bare sendte mig videre. så her sidder jeg ulykkelig tilbage uden svar...

PS. kan fint finde babys hjertelyd så det påvirker ikke den.

Ja ved ikke hvad jeg ville med det her indlæg. bare have luft

Må man spørge hvad det er for nogle piller du får? Jeg har selv for lavt stofskifte, og fik eltroxin før, men er lige skiftet over til nogle andre. siden skiftet er jeg også begyndt at føle mig svimmel....værst er det, når jeg ligger på ryggen med lukkede øjne, så kører det hele rundt og jeg får kvalme. Virkelig ubehageligt  Jeg får også 150 mikrogram.

Anmeld

3. november 2010

Carina1977

Maja88 skriver:

nej altså indtil sidste uge har jeg taget 100mikrogram 1 gange dagligt.. og nu har jeg så øget det til 150mikrogram.

de hedder eltroxin

he når der fik jeg svaret....jeg kunne jo bare have læst hele tråden igennem først  det var dem jeg fik før, og jeg fik dengang 200 mikrogram, men blev sat ned i de andre, fordi de åbenbart er kraftigere...mit stofskifte blev i hvert fald for højt i stedet for. Grunden til at du skal tage alle 3x50 mikrogram om morgenen, er at de optages bedst i kroppen, hvis man tager dem om morgen, og helst ½ time før morgenmaden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.