det danske sygehus system!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.159 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. november 2010

Maja88

Arrrrg hvor jeg dog hader det danske sygehus system... sidder helt og græder...

Jeg er en af dem som har for lavt stofskifte og får derfor medicin for at balancere det.

jeg fik i sidste uge et brev om min dosis skulle øges til 3x50mikrogram.

Har fået at vide pillerne skal tages om morgenen og jeg tolker det derfor som jeg skal tage dem qalle 3 samtidig... altså 150mikrogram i alt.....

Men nu har jeg så de sidste 2 dage begyndt at føle mig fuld-OG JEG DRIKKER IKKE NEJ- jeg er svimmel når jeg kigger ned af og ligger mig ned på siden- præcis som når jeg er fuld.

Vil så ringe til den ansvarlige læge på sygehuset,  for at høre om jeg gør det korrekt eller hvordan siden jeg lige pludselig for det sådan her.

Denne læge har så kun vagt i ullige uger- men så må der da forh''''''' være en anen bagvagt eller noget.

Men jeg har nok snakket med 10 på det sygehus inden for en halv time fordi alle ikke vidste noget og bare sendte mig videre. så her sidder jeg ulykkelig tilbage uden svar...

PS. kan fint finde babys hjertelyd så det påvirker ikke den.

Ja ved ikke hvad jeg ville med det her indlæg. bare have luft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

quar20

arhhh hvor øv altså...!! Men kender godt det med at blive sendt viderer og videre og videre og videre..!! bare i andre sammenhæng

Ku du ikke prøve at kontakte din egen læge og høre ad? - Måske han/hun ved noget, for det er da rimelig vigtigt at man ved hvordan ens dosin skal være..!!

Anmeld

2. november 2010

Maja88

quar20 skriver:

arhhh hvor øv altså...!! Men kender godt det med at blive sendt viderer og videre og videre og videre..!! bare i andre sammenhæng

Ku du ikke prøve at kontakte din egen læge og høre ad? - Måske han/hun ved noget, for det er da rimelig vigtigt at man ved hvordan ens dosin skal være..!!

har netop lige kontaktet lægehuset og en læge vil ringe til mig så hurtigt som muligt

Anmeld

2. november 2010

quar20

Maja88 skriver:

har netop lige kontaktet lægehuset og en læge vil ringe til mig så hurtigt som muligt

Det var da dejligt...!! Lad os håbe du så kan få et ordenligt svar..!!

Anmeld

2. november 2010

Maja88

quar20 skriver:

Det var da dejligt...!! Lad os håbe du så kan få et ordenligt svar..!!

tak...

ja det håber jeg godt nok også- for det eneste der aflaster min mave og lænd er at ligge på siden. men kan jeg jo ikke

Anmeld

2. november 2010

klmf

Hvad hedder pillerne? Kan jo prøve at slå dem op i Lægemiddelkataloget....

Hvis du før har taget dem 3 gange daglig, lyder det meget mærkeligt at de ville have dig til at tage alle i en dosis

- og 3 x 50 mikrg ville jeg tolke som morgen, middag og aften...

Anmeld

2. november 2010

Maja88

lotchen skriver:

Hvad hedder pillerne? Kan jo prøve at slå dem op i Lægemiddelkataloget....

Hvis du før har taget dem 3 gange daglig, lyder det meget mærkeligt at de ville have dig til at tage alle i en dosis

nej altså indtil sidste uge har jeg taget 100mikrogram 1 gange dagligt.. og nu har jeg så øget det til 150mikrogram.

de hedder eltroxin

Anmeld

2. november 2010

klmf

Maja88 skriver:

nej altså indtil sidste uge har jeg taget 100mikrogram 1 gange dagligt.. og nu har jeg så øget det til 150mikrogram.

de hedder eltroxin

150 er et vist en meget normal dosis og det behøver ikke fordeles på flere tidspunkter af døgnet så vidt jeg husker. Det eneste jeg lige på stående fod kan huske af bivirkninger er at de kan hæve blodsukkeret og du har vel ikke noget med sukkersyge?? Hvis dosis er blevet så højt at man får et for højt stofskifte er det vist mere noget med hovedpine og hjertebanken.

Det kan ikke være noget graviditetsbetinget og ikke noget med pillerne???

Anmeld

2. november 2010

Maja88

lotchen skriver:

150 er et vist en meget normal dosis og det behøver ikke fordeles på flere tidspunkter af døgnet så vidt jeg husker. Det eneste jeg lige på stående fod kan huske af bivirkninger er at de kan hæve blodsukkeret og du har vel ikke noget med sukkersyge?? Hvis dosis er blevet så højt at man får et for højt stofskifte er det vist mere noget med hovedpine og hjertebanken.

Det kan ikke være noget graviditetsbetinget og ikke noget med pillerne???

jeg skal først til glucosebelastning den 18 november så ved det ikke...

jo det kan det sikkert godt men er bare underlig det lige er kommet..

og havde det også lidt sådan da jeg øgede fra 50 til 100 men ikke så meget nu.

Anmeld

2. november 2010

Maja88

opdate....

har netop lige snakket med en læge og han kan jo selvf. ikke sige noget 100 procent da det kører over sygehuset, men han mente jeg skulle prøve at dele det op så jeg tog 100 morgen og 50 aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.