UPDATE på: Vendingsforsøg i morgen k. 10.00 :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.146 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. november 2010

Fru.Mäes <3

- så er det i morgen jeg skal over og have vendt bettemanden..

Jeg er simpelthen SÅ utryg ved det, ved ikke hvad jeg går ind til - og mine tanker KØRER rundt hele dagen om dette vendingsforsøg..

Jeg kom til at sidde igår og se HOSPITALET på tv3, hvor der var en kvinde som skulle have vendt hendes baby... PUHA, tårene trillede bare ned af mine kinder.. Kunne slet ikke forestille mig, at JEG skulle ligge der og de skulle have så godt fat om min mave

Nogen som har prøvet det, som ka berolige mig lidt?!

Krams Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

Frk. Himmelblå

Hej du,

Har ikke personlig erfaring med det, men var tæt på med min datter. Dog nåede hun at vende sig selv lige inden det skulle have været.

Og jeg kan huske, jeg beroligede mig selv med, at der jo ikke er nogen, der kan tvinge en til noget.

Hvis du synes, det bliver for ubehageligt, så siger du bare STOP. Og så stopper lægen. Sådan skal det være. 

Har hørt skrækhistorier, hvor kvinder beskriver vendingsforsøg som skrækkelige, men også historier, hvor kvinden efterfølgende siger: Var det bare det?

Det kommer jo an på så meget - bl.a. hvordan din baby ligger.

Er sikker på, det hele nok skal gå godt. På den ene eller anden måde.

Anmeld

2. november 2010

Fru.Mäes <3

SeptemberBaby skriver:

Hej du,

Har ikke personlig erfaring med det, men var tæt på med min datter. Dog nåede hun at vende sig selv lige inden det skulle have været.

Og jeg kan huske, jeg beroligede mig selv med, at der jo ikke er nogen, der kan tvinge en til noget.

Hvis du synes, det bliver for ubehageligt, så siger du bare STOP. Og så stopper lægen. Sådan skal det være. 

Har hørt skrækhistorier, hvor kvinder beskriver vendingsforsøg som skrækkelige, men også historier, hvor kvinden efterfølgende siger: Var det bare det?

Det kommer jo an på så meget - bl.a. hvordan din baby ligger.

Er sikker på, det hele nok skal gå godt. På den ene eller anden måde.

Han skal vendes 180 grader - han sidder nemlig med numsen nede i mit bækken... DUMME lille skiderrik

Jeg har osse sagt til mig selv - at jeg skal lytte til min krop og hvad jeg føler.. Og heldigvis, kan de da ikke tvinge mig til noget som helst..

Jeg synes nemlig osse jeg KUN har hørt skræmme historier, men sådan er det jo osse med fødslen.. SÅ nu må vi se hvad, der sker i morgen... 

Anmeld

2. november 2010

Frk. Himmelblå

FrøkenHedegaard skriver:

Han skal vendes 180 grader - han sidder nemlig med numsen nede i mit bækken... DUMME lille skiderrik

Jeg har osse sagt til mig selv - at jeg skal lytte til min krop og hvad jeg føler.. Og heldigvis, kan de da ikke tvinge mig til noget som helst..

Jeg synes nemlig osse jeg KUN har hørt skræmme historier, men sådan er det jo osse med fødslen.. SÅ nu må vi se hvad, der sker i morgen... 

Lige præcis. De forfærdelige historier er som regel de bedste at fortælle videre .

Anmeld

2. november 2010

Fru.Mäes <3

SeptemberBaby skriver:

Lige præcis. De forfærdelige historier er som regel de bedste at fortælle videre .

Det er nemlig ALTID dem der bliver ført videre - succes historierne bliver glemt

Anmeld

2. november 2010

Skouboe

Der er ingen grund til at være bange Det ser meget voldsommere ud end det føles. Jeg vil ikke lyve for dig - det er ikke rart, men det er der jo så meget ved graviditet og fødsel der ikke er...

Jeg var til vendingsforsøg med Silja i uge 37 eller deromkring. Det foregår ved at du kommer ind og får kørt en strimmel en halv times tid for at sikre at baby kan klare et vendingsforsøg. Derefter får du en sprøjte i låret, der skal få livmoderen til at slappe af - dels for at det er nemmere for dem at få fat, og dels for at forhindre at du går i fødsel.

Den skal så virke i 30 minutter eller deromkring. Hos mig var der 2 læger og en JM til at prøve an vende hende. Lægerne vendte og JM hold øje med hjertelyden. De havde også en scanner for at tjekke præcist hvordan hun vendte.

Hos mig løftede den ene læge hende op fra bækkenet, og den anden prøvede at få hende rundt. Hun var overhovedet ikke samarbejdsvillig, så efter 10-15 minutter spurgte jeg dem om de selv troede at det lykkes, og da de svarede at det ikke var særligt sandsynligt, bad jeg dem om at stoppe og det gjorde de med det samme.

Silja sad også med bagdelen rigtigt godt nede i mit bækken og skulle hele vejen rundt.

De fortalte at der var ca. 50% chance for at det lykkes at vende.

Anmeld

2. november 2010

Lisbeth85

Jeg var i din situation for få uger siden. Min bettemand blev ikke vendt, men jeg valgte at føde ham alligevel, altså med numsen først. Det var en fantastisk fødsel uden komplikationer overhovedet. Det er værd at overveje, hvis han ikke vender sig i morgen. Du kan endelig bare skrive til mig, hvis du er i tvivl om noget, eller hvis du har spørgsmål til en sædefødsel

Held og lykke i morgen - håber han vender sig!

Anmeld

2. november 2010

AnneBJ

Nogle har jo også held til at få vendt vha. akupunktur?!

Under alle omstændigheder må du lytte til din krop, og så håber jeg det hele bare går glat imorgen, og han lige smutter en halv omgang rundt den lille bandit!

Anmeld

2. november 2010

Tulle28

Jeg har ikke selv prøvet det, endte selv med at få PKS pga. UK stilling. Jeg gruede simpelthen så meget for det, men lægerne ville ikke forsøge at vende min datter, fordi de mente hun var lidt lille og derfor ikke ville stresse hende. MEN jeg kender flere som har prøvet det, hvor det lykkedes og de syntes ikke det gjorde ondt eller var ubehageligt. Håber det kan berolige dig lidt:-)

Knus Tulle

Anmeld

2. november 2010

june1987

jeg har prøvet det og det er ikke så slemt som det ser ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.