Julebag :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2010

Omerovic

Isabeau2206 skriver:

Hvornår går I igang? Vi begynder den 1. søndag i advent med og lave konfekt og som tradition hver weekend indtil juleaften, så bager vi kager;

Jødekager

Vanilje kranse

Finsk brød

jeg begyndte i fredags med pebernødder og kokos kager, og i dag er der blevet lavet dej til klejner og brunkager i morgen jeg er startet tidlig år, for regner stænkt med jeg snart føde, også skal julebagningen være klar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

Lullaby

JulieE skriver:

Vi har en tradition med at julebage sammen med hele svigerfamilien. Så samles vi hos mine svigerforældre og bager. Vi bager, vanilliekranse, jødekager,, klejner og førjulekager. Så slutter vi af med at spise flæskesteg og hygge

Det er top hyggeligt samvær på tværs af generationerne

Det prøvede vi også sidste år men synes godt nok ikke, at det blev en succes. Vi måtte dele os op i 3 hold som var 3 steder og til sidst samlede vi det hele og delte det. Synes det var rodet og ikke særlig hyggeligt...

Anmeld

7. november 2010

Grynt

Laver helt klart en masse småkage bagning her i dec.  Men hellere ikke alt for tidligt, da vi ender med at spise det hele længe før juleaften  æææælsker småkager og stopper ikke før der intet er tilbage og sådan er min familie også

Anmeld

7. november 2010

JulieE

Det prøvede vi også sidste år men synes godt nok ikke, at det blev en succes. Vi måtte dele os op i 3 hold som var 3 steder og til sidst samlede vi det hele og delte det. Synes det var rodet og ikke særlig hyggeligt...

Ja, det er jo nok forskellogt om det kan fungere og det kræver nok man har pladsen til det  Mine svigerforældre har et rimeligt stort køkken-allerum, hvor vi kan være alle sammen. Vi kan ikke lave nøjagtigt det samme alle sammen på en gang, men skifter sådan lidt. Så nogle udstikker jødekager ved spisebordet, nogle lave vanille kranse i køkkenet og senere triller vi før julekager og sporer klejner osv.

For os er det en rigtig hyggeloig dag som alle ser frem til

Og så er det jo en tradition der løber rigtig lang tid, så der er ligesom fundet en rytme og en metode, hvor det fungerer for alle...

Anmeld

7. november 2010

Tullemor

Lulle. skriver:

Hvordan laver man rutebiler ?

Rutebiler laver man af æggehvider, vand, kakao og flormelis.

og så bruger man den sammen maskine som til vaniliekransene bare med den udskæring der er flad i bunde og rakket i toppen (kan ikk huske hvad den hedder, men den ligner en aflang firkant med takker på toppen)

Og når du bager dem i ovnen høver de selv op og bliver luftige indeni.

Sig til hvis jeg skal finde den præcise opskrift frem - de er super nemme at lave faktisk

Anmeld

7. november 2010

Dot D

Tullemor skriver:

og så bruger man den sammen maskine som til vaniliekransene bare med den udskæring der er flad i bunde og rakket i toppen (kan ikk huske hvad den hedder, men den ligner en aflang firkant med takker på toppen)

Sig til hvis jeg skal finde den præcise opskrift frem - de er super nemme at lave faktisk

Den må du gerne finde, tror lige det er noget for ungerne at spise, hi hi, mor skal lave... så kan de rulle pebernødder i mens

Anmeld

7. november 2010

Svei

Vi bager slet ikke...synes der er alt for meget usundt og har aldrig brugt det med at bage eller lave konfekt og ejheller julefrokoster....store ædemåned er ikke lige os...

Anmeld

7. november 2010

elluL

Tullemor skriver:

Altså hvis du gider må du meget gerne finde den frem ? Elsker rutebiler, så det ku jeg virkelig godt tænke mig at prøve at lave

Anmeld

8. november 2010

Manakauapo

Uhh... Jeg skal koge klejner, bage pebernødder (med chokolade og nødder... MUMS), Farmors brunkager, kødekager, finskbrød, kokossnitter, honningkagemænd (dejen er allerede sat over - skal stå en måned), chokoladekonfekt, marcipankonfekt osv.

Jeg skal altid have alt med, så vi svælger altid i julekager frem til maj måned  hihi

Og jeg begynder nok omkring om 14 dage måske, men at lave det

Anmeld

8. november 2010

Tullemor

Lulle. skriver:

Altså hvis du gider må du meget gerne finde den frem ? Elsker rutebiler, så det ku jeg virkelig godt tænke mig at prøve at lave

opskrift på rutebiler

3 æggehvider - piskes stive

1 spske vand kommes i sammen med 3 spske kakao

flormelis vendes i til dejes er fast. ca 1½ pakke - INGEN røremaskine her. Dejen skal være en smule tør at se på

Når dejen er færdig skal den på køl så lav den aftenen før det er bedst. Og så skal den ellers igennem maskinen og strimlen der kommer ud skæres i passende stykker.

Bages ved 190-200 grader i ca 10 min - den må ikke sidde fast på bagepapiret, gør den det er den ikke færdigbagt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.