Julebag :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.970 visninger
31 svar
0 synes godt om
2. november 2010

Isabeau2206

Hvornår går I igang? Vi begynder den 1. søndag i advent med og lave konfekt og som tradition hver weekend indtil juleaften, så bager vi kager;

Jødekager

Vanilje kranse

Finsk brød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

Silas&Mille

Vi har ikke rigtig nogen tradition på det område endnu. men regner med at skulle lave noget den første weekend i december i år, da jeg går på barsel fra fyraften den 6. december. Så skal kollegaerne jo have lidt godter.

Ellers håber jeg at kunne få startet en tradition med at lave diverse julekager og konfekt fra 1. advent fra næste år
Måske den lille allerede kan være med til at 'svine' lidt til den tid, for der vil h?n være 11 måneder gammel

Anmeld

2. november 2010

Isabeau2206

MoriSverige skriver:

Vi har ikke rigtig nogen tradition på det område endnu. men regner med at skulle lave noget den første weekend i december i år, da jeg går på barsel fra fyraften den 6. december. Så skal kollegaerne jo have lidt godter.

Ellers håber jeg at kunne få startet en tradition med at lave diverse julekager og konfekt fra 1. advent fra næste år
Måske den lille allerede kan være med til at 'svine' lidt til den tid, for der vil h?n være 11 måneder gammel

Det var da et dejligt tidspunkt og gå på barsel

Jeg elsker traditioner - prøver selv og starte nogle

Anmeld

2. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Den første uge i december Laver vi småkager... Når det passer med min veninde. LAver altid sammen med min veninde

Vi bager:

Klejner

Choko cookies

vaniliekranse MUUUUMS

Anmeld

2. november 2010

Isabeau2206

Zafir skriver:

Den første uge i december Laver vi småkager... Når det passer med min veninde. LAver altid sammen med min veninde

Vi bager:

Klejner

Choko cookies

vaniliekranse MUUUUMS

Gud ja; Klejner!! De skla da også med på listen

Anmeld

2. november 2010

JulieE

Isabeau2206 skriver:

Hvornår går I igang? Vi begynder den 1. søndag i advent med og lave konfekt og som tradition hver weekend indtil juleaften, så bager vi kager;

Jødekager

Vanilje kranse

Finsk brød

Vi har en tradition med at julebage sammen med hele svigerfamilien. Så samles vi hos mine svigerforældre og bager. Vi bager, vanilliekranse, jødekager,, klejner og førjulekager. Så slutter vi af med at spise flæskesteg og hygge

Det er top hyggeligt samvær på tværs af generationerne

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Isabeau2206 skriver:

Gud ja; Klejner!! De skla da også med på listen

Der var en tråd her den anden dag, med opskrifter på julekager... Der lagde jeg min klejne opskrift. Den må du gerne nuppe...

Anmeld

2. november 2010

VIPpigen

Her bages der julekager lige unden 1 søndag i advent. Ligger dog dej til:

Vognhjul og specier her i november da de skal ligge i fryseren.

Så bliver der også lavet klejner, og pebernødder. Og så selvfølgelig havregrynskugler.

Jeg har flere år tilbage stået for julebagen da min mor er en skovl til det (stakkels kager når hun har prøvet) Men i år får jeg nok brug for hendes hjælp lidt fordi jeg er højgravid her inden kagerne skal laves.

Men skønt der er 2 af dejene der kan ligges før, og smides i fryseren

Anmeld

2. november 2010

Isabeau2206

Zafir skriver:

Der var en tråd her den anden dag, med opskrifter på julekager... Der lagde jeg min klejne opskrift. Den må du gerne nuppe...

Uhh tak

Anmeld

2. november 2010

Isabeau2206

JulieE skriver:

Vi har en tradition med at julebage sammen med hele svigerfamilien. Så samles vi hos mine svigerforældre og bager. Vi bager, vanilliekranse, jødekager,, klejner og førjulekager. Så slutter vi af med at spise flæskesteg og hygge

Det er top hyggeligt samvær på tværs af generationerne

Hvor hyggeligt. Tror måske jeg skulle invitere familien med til bagning så? Ellers er det jo kun mig, manden og min datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.