Dåbskage / hvornår påbegyndes kagen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2010

heidi30

Baagøe skriver:

Jeg ville lave en stor kage nederst og en mindre ovenpå, så er der i hvert fald rigeligt

Ca. 30 cm på den nederste

Ville du så mene der kunne være nok til ca. 40 personer? Altså at jeg kan slippe med at lave én kage?

Det er nok et dumt spørgsmål; men hvad kommer man mlm. de 2 kager?

Altså jeg ville jo lave 3 bunde, men hvis jeg skal have en mindre kage ovenpå skal den "lille kage" så også deles og have fyld osv som den store?

Forstår du overhovedet hvad jeg mener? Jeg forklare det vist ikke så godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

Pige2009

heidi30 skriver:

Ville du så mene der kunne være nok til ca. 40 personer? Altså at jeg kan slippe med at lave én kage?

Det er nok et dumt spørgsmål; men hvad kommer man mlm. de 2 kager?

Altså jeg ville jo lave 3 bunde, men hvis jeg skal have en mindre kage ovenpå skal den "lille kage" så også deles og have fyld osv som den store?

Forstår du overhovedet hvad jeg mener? Jeg forklare det vist ikke så godt

Du behøver ikke komme noget mellem de to kager, men jeg ville sætte nogle afstivere i bunden i form af en metalring i midten og 4 afskortede sugerør, så kagen ikke synker.

Ja til dette...

Anmeld

2. november 2010

heidi30

Baagøe skriver:

Du behøver ikke komme noget mellem de to kager, men jeg ville sætte nogle afstivere i bunden i form af en metalring i midten og 4 afskortede sugerør, så kagen ikke synker.

Ja til dette...

Jeg er ked af det men jeg er ikke sikker på at jeg forstår det du skriver.

Mellem den store og lille kage, vil du ligge en ring eller hvordan ? En ring?

Sorry jeg er så tungnem, men har virkelig aldrig lavet sådan noget før.

Anmeld

2. november 2010

Pige2009

heidi30 skriver:

Jeg er ked af det men jeg er ikke sikker på at jeg forstår det du skriver.

Mellem den store og lille kage, vil du ligge en ring eller hvordan ? En ring?

Sorry jeg er så tungnem, men har virkelig aldrig lavet sådan noget før.

En lille metalring på størrelse med en servietring skubber du ned i midten af den nederste kage...

Anmeld

2. november 2010

heidi30

Baagøe skriver:

En lille metalring på størrelse med en servietring skubber du ned i midten af den nederste kage...

Skal den skubbes helt ned i kagen eller skal den stikke op over kagen og lige som få "fat" i kagen ovenpå?

Anmeld

2. november 2010

Pige2009

heidi30 skriver:

Skal den skubbes helt ned i kagen eller skal den stikke op over kagen og lige som få "fat" i kagen ovenpå?

Den skal skubbes HELT ned i kagen. Du kan pensle laget med MMF mellem kagerne med lidt vand for at få dem til at hænge fast Se i øvrigt også trådene i Kageklubben og søg på youtube, for der er rigtig mange fif.

Har du fået tilsendt kagehæftet fra Maria?

Anmeld

2. november 2010

heidi30

Baagøe skriver:

Den skal skubbes HELT ned i kagen. Du kan pensle laget med MMF mellem kagerne med lidt vand for at få dem til at hænge fast Se i øvrigt også trådene i Kageklubben og søg på youtube, for der er rigtig mange fif.

Jamen det vil jeg prøve.

Ja, har fået det .

Jeg har lige prøvet at bage bunde idag, det blev nu ikke den store succes. De springforme jeg har er vist ikke så gode, så enten skal jeg købe nye eller købe bundene færdige hos en bager.

Det må jeg lige overveje.

Men tusind tak for alle de gode råd og din tid 

Anmeld

2. november 2010

Pige2009

heidi30 skriver:

Jamen det vil jeg prøve.

Ja, har fået det .

Jeg har lige prøvet at bage bunde idag, det blev nu ikke den store succes. De springforme jeg har er vist ikke så gode, så enten skal jeg købe nye eller købe bundene færdige hos en bager.

Det må jeg lige overveje.

Men tusind tak for alle de gode råd og din tid 

Velbekomme. Håber du får succes

Anmeld

3. november 2010

gruener

Baagøe skriver:

Hej 

Jeg har lige fulgt lidt med her.. Hvor kan man få sådan en metal ring?? jeg skal nemlig også bage kage .... Jeg kommer nok til at skulle bage en 4 lags.. skal der så sådan en ring i alle kagerne??

Hilsen Sara 

Anmeld

3. november 2010

Pige2009

gruener skriver:

Hej 

Jeg har lige fulgt lidt med her.. Hvor kan man få sådan en metal ring?? jeg skal nemlig også bage kage .... Jeg kommer nok til at skulle bage en 4 lags.. skal der så sådan en ring i alle kagerne??

Hilsen Sara 

Jeg har ikke selv den nævnte ring, men tjek de respektive hjemmesider. Jeg har aldrig bagt en 4-lags, men prøv google og youtube...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.