Tur på fg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.135 visninger
18 svar
0 synes godt om
1. november 2010

quar20

Ja så er jeg kommet hjem fra en tur på fg..

Har haft nogle rigtig trælse smerter de sidste 2 dage, og i nat har jeg slet ikke sovet pga. smerterne så valgte at ringe derop igår aftes, og fik en tid her imorges..!!

Kom derind og fik kørt en kurve og der ku de godt se at mine "plukveer" er hårde ved kroppen.. Hun mærkede så indvendig og sagde at jeg stadig havde 2-3cm livmoderhals tilbage men at jeg var 1finger åben..? Glemte helt at spørger hvad det har af betydning.. Ved i det? - Nå men fik en "sovepakke" med hjem med nogle piller så jeg ku få sovet for er HEL udkørt..!! Kan mærke min krop arbejder på højtryk - altså virkelig voldsomt..!! Så nu glæder jeg mig egentlig bare til at få sovet i nat

Nå lige en lille update fra mig..

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

JustMe

quar20 skriver:

Ja så er jeg kommet hjem fra en tur på fg..

Har haft nogle rigtig trælse smerter de sidste 2 dage, og i nat har jeg slet ikke sovet pga. smerterne så valgte at ringe derop igår aftes, og fik en tid her imorges..!!

Kom derind og fik kørt en kurve og der ku de godt se at mine "plukveer" er hårde ved kroppen.. Hun mærkede så indvendig og sagde at jeg stadig havde 2-3cm livmoderhals tilbage men at jeg var 1finger åben..? Glemte helt at spørger hvad det har af betydning.. Ved i det? - Nå men fik en "sovepakke" med hjem med nogle piller så jeg ku få sovet for er HEL udkørt..!! Kan mærke min krop arbejder på højtryk - altså virkelig voldsomt..!! Så nu glæder jeg mig egentlig bare til at få sovet i nat

Nå lige en lille update fra mig..

Knus

Nu er jeg førstegangsgravid og ikke helt 100% inde i fødslens faser, men jeg ville da klart mene, at det er fordi fødslen er lige oppe over. Når du åbner dig, er det jo fordi baby er begyndt at arbejde sig ned...så jeg tror helt sikkert, det er fordi der er noget i gang

Anmeld

1. november 2010

JustMe

JustMe skriver:

Nu er jeg førstegangsgravid og ikke helt 100% inde i fødslens faser, men jeg ville da klart mene, at det er fordi fødslen er lige oppe over. Når du åbner dig, er det jo fordi baby er begyndt at arbejde sig ned...så jeg tror helt sikkert, det er fordi der er noget i gang

Edit: I denne tråd nævnes der én, der var 2 cm åben og alligevel ikke fødte før flere uger efter...så måske du ikke skal "sætte håbet for langt op"

http://www.min-mave.dk/terminsgrupper/thread-1977525.htm

Anmeld

1. november 2010

henh01

Jeg var selv til undersøgelse i fredags pga min pludselige meget store 4 kg baby og der havde jeg 2 cm livmoderhals og var en finger åben. Det eneste hun sagde til mig var at det var positivt at jeg var så blød fordi det var et tegn på at kroppen gjorde sig klar og at det dermed var en fordel iforb. med igangsættelsen hvor hun forventer at jeg kan nøjes med 1-2 stikpiller. Tror det med at man er en finger åben er et tegn på at kroppen gør sig klar til fødsel, men desværre ikke at den er lige op over.

Var det dine plukveer der lavede numre eller kunne hun ikke fortælle om du havde haft de der såkaldte drilleveer? 

Anmeld

1. november 2010

Papaya

Hej søde..

Jamen det er da træls med alle de smerter, kender dem alt for godt. Men  for at det bliver bedre og du får hvilet. Tror at din krop tænger til hvile.. Så pøj pøj med det. Jeg ved ikke så meget om hvor mange cm osv da jeg jo er førstegangsfødende.. Er selv meget i tvivl om mange ting!

Men held og lykke søde..

fra mig

Anmeld

1. november 2010

quar20

1000 tak alle sammen..!!

Ja altså nu fik jeg sovet lidt, men godt nok ikke meget for har stadig voldsomt ondt..!! Føler slet ikke jeg kan gå  - Forstår slet ikke man kan have SÅ ondt i sit underlig og bagparti pga. en baby i maven - og nu tænker jeg tilbage på hva dælen man dog gjorde i stenalderen..!!

Min såkaldte "plukveer" blev til snydeveer/drilleveer igår aftes, og var det samme her imorges - og døjer jeg så stadig med..!! Kan mærke min krop arbejder og arbejder men på hvda kan jeg jo ikke sige - er jo ikke JM..

Men for en i pokker - hva dælen gør jeg dog hvis der bare intet sker, og det her fortsætter i over 3 uger..!!

Anmeld

1. november 2010

Malthes mor

Her kan jeg helt klar anbefale at få et lavament. Det virkede her hos mig. Da nr. 2 skulle komme til verdenen gik jeg også rundt med plukveer i laaaaaang tid, men efter en undersøgelse på FG havde jeg også kun åbnet mig 2-3 cm. JM foreslog mig at tage hjem og se hvad det udviklede sig til eller at få lagt et lavamant, for det kunne gøre at jeg udvidede mig det sidste. Jeg valgte det sidste og jeg sked og sked. Ca. 30 min efter at jeg havde fået lagt det op - havde jeg udvidet mig og jeg fødte en dreng.

Anmeld

1. november 2010

quar20

Malthes mor skriver:

Her kan jeg helt klar anbefale at få et lavament. Det virkede her hos mig. Da nr. 2 skulle komme til verdenen gik jeg også rundt med plukveer i laaaaaang tid, men efter en undersøgelse på FG havde jeg også kun åbnet mig 2-3 cm. JM foreslog mig at tage hjem og se hvad det udviklede sig til eller at få lagt et lavamant, for det kunne gøre at jeg udvidede mig det sidste. Jeg valgte det sidste og jeg sked og sked. Ca. 30 min efter at jeg havde fået lagt det op - havde jeg udvidet mig og jeg fødte en dreng.

Gud er det rigtigt...?.. Ej jeg har faktisk et liggende herhjemme fordi jeg har døjet rigtig meget med maven tidligere.. Og det kan vel ikke skade at prøve..!! Ku dæme være dejligt at få det overstået for føler mig krop modarbejder mig når jeg har haft de smerter SÅ længe...!!

1000 tak for råd - jeg finder lige toiletpapiret frem og vil gøre klar

Anmeld

1. november 2010

Papaya

quar20 skriver:

Gud er det rigtigt...?.. Ej jeg har faktisk et liggende herhjemme fordi jeg har døjet rigtig meget med maven tidligere.. Og det kan vel ikke skade at prøve..!! Ku dæme være dejligt at få det overstået for føler mig krop modarbejder mig når jeg har haft de smerter SÅ længe...!!

1000 tak for råd - jeg finder lige toiletpapiret frem og vil gøre klar

Pøj pøj... Har faktisk også en liggende fordi jeg har døjet meget med hårdmave.. hmm... hehe.. Ej venter lige lidt tror jeg.. Men nej der kan vel ikke ske noget ved...

Anmeld

1. november 2010

quar20

Prisana skriver:

Pøj pøj... Har faktisk også en liggende fordi jeg har døjet meget med hårdmave.. hmm... hehe.. Ej venter lige lidt tror jeg.. Men nej der kan vel ikke ske noget ved...

haha griner...!! Amen jeg kan da få renset ud om ikke andet ..!! Det kan jo også være rart for maven/tarmen engang i mellem når man sådan har døjet..!!

Og jo tak frem med toiletpapiret, og en duftspray på toilettet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.