Bad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2010

Frk. Himmelblå

serinasmor skriver:

serina kommer i bad ca hver anden dag og lige for tiden får hun vasket håret hver gang ... men hun er så også snart en 10 mdr gammel baby der spiser selv .. og så ender der altså de underligste madrester i håret ... hun har fået bad ca hver anden dag siden hun var 3-4 mdr og indtil for et par måneder siden brugte vi heller ikke andet end vand.. inden da fik hun bad hver 3. -4. dag... men må indrømme at den rutine startede først da hun var 5 uger .. vi var ikke så trygge ved det der med badet i starten så det blev til en gang om ugen.. hvilket sikkert også var fint nok

serinasmor

Præcis det samme med min datter, som nu er 13 mdr og efterhånden kommer i bad (næsten) hver dag - også mest pga. det der med mad i hele hovedet/håret.

Mens de er helt små, er der ingen grund til at overdrive badningen. De bliver jo (klud)vasket i hoved og mås hele tiden alligevel, og de bliver jo bare ikke snavsede, når de er spæde... 

Når de er lidt ældre (begynder at krybe, kravle osv.) begynder man jo også at vaske deres hænder hele tiden, så det holder også snavset godt i skak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

Mira0911

Julie kommer i bad hver 2. dag... sommetider hver dag... Det er sådan meget skiftende.. 

Anmeld

1. november 2010

mor-til-vanessa

sismofutten skriver:

Hej piger,

Jeg ville bare lige høre, hvor tit I smider de små i bad?

Har I noget sæbe, olie eller andet i?

Og hvornår begynder man at vaske deres hår med sæbe?

Og hvad med efter badet - smøre I dem ind i noget der?

Jeg har selv en datter på 6 uger - hun kommer i bad 2-3 gange på en uge - ingen olie, sæber eller andet i badet, og intet creme eller andet bagefter..

Glæder mig til at høre fra jer :-)

min datter på snart 11 mdr kommer for det meste i bad hver dag. jeg er lidt sart og synes det er ulækket når hun har været i dp og lugter af andre og er helt klistret.

jeg kommer noget børnesæbe i badet som jeg har købt på apoteket som er uden alt muligt og hun får vasket hår med sæbe 2 gange i ugen. jeg smører hende ind i kokusolie, som er kæbt i matas helse afd. synes det er super lækkert.

Anmeld

1. november 2010

2babygirls

Min lille trold er 3 uger og hun kommer i bad 2-3 gange i ugen. Smider nogle dråber olie fra matas baby serie i, for hun bliver så dejlig blød, og så smører jeg nogle gange noget creme på hendes bagefter for at massere. Bruger ikke sæbe, selvom hun tit lugter lidt surt i folderne ved halsen. Håret får bare noget vand med en skum klud mens hun er i bad.

Anmeld

1. november 2010

merle2010

merle kommer i bad hver 3 dag ca.. vi kommer både olie og sæbe i vandet, og hun får også vasket hår.. synes ikke hun bliver ordentlig ren ellers... men hun har også grød ud over det hele både i håret og alle andre steder... bagefter bliver hun smurt ind i babylotion.. hendes hud bliver så dejlig af det.. og så er hun nogengange også lidt tør i huden...

Anmeld

1. november 2010

Tdittmann

Anders kommer i bad 2-3 gange om ugen (han er 5 mdr.)

Mht. badevandet så skifter jeg mellem sæbe og olie hveranden gang

Anmeld

1. november 2010

K&S

Asuzi skriver:

hjælper baby shampoo på arp? min søn på 4½ måned har nemlig arp jeg havde fået det væk med olie i håret og tættekam, men det er ved at komme igen

Hejsa

Jeg blander mig lige her

Jeg har i en periode brugt olie og tættekam efterfulgt af bad for at fjerne/forebygge arp, men de sidste 2 gange har jeg brugt vaseline, tættekam og en blød tandbørste (jeg googlede lidt) og det er ikke kommet igen endnu (sidst jeg ordnede det er ca. 3 dage siden)

Anmeld

1. november 2010

Melbek

Asuzi skriver:

hjælper baby shampoo på arp? min søn på 4½ måned har nemlig arp jeg havde fået det væk med olie i håret og tættekam, men det er ved at komme igen

Jeg bruger også olie, som jeg smørre i håret, hvor arpen er, for at blødgøre det og bruger så tættekammen. Så kommer hun i bad, hvor jeg vasker hendes hår med shampoo, for at få det sidste som falder af når jeg vasker håret. Jeg gør ikke så meget for at forbygge, da dette hjælper på det hun har. Men har hørt at en børnebørste er rigtig god til at få blodomløbet igang og derved forbygger arp. Men aner ikke om det er rigtigt -Vi er ikke slemt plaget.

Og ja, børnebørste eller tandbørste...

Anmeld

1. november 2010

serinasmor

Asuzi skriver:

fik at vide på patient hotellet vi skulle redde hendes hår hver dag ... først fremad så bagud og så fremad igen .. med den helt tynde tættekam og HELT i bund ... her har vi hele tiden kunnet holde det i skak på den måde .. for vi har fået fjernet det mens det stadig kun var på vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.