Bad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.192 visninger
18 svar
0 synes godt om
1. november 2010

sismofutten

Hej piger,

Jeg ville bare lige høre, hvor tit I smider de små i bad?

Har I noget sæbe, olie eller andet i?

Og hvornår begynder man at vaske deres hår med sæbe?

Og hvad med efter badet - smøre I dem ind i noget der?

Jeg har selv en datter på 6 uger - hun kommer i bad 2-3 gange på en uge - ingen olie, sæber eller andet i badet, og intet creme eller andet bagefter..

Glæder mig til at høre fra jer :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

Karo

Jeg bader mine børn hver dag. De er begge ble børn og jeg syndes bestemt de skal vaskes hver dag. Jeg putter badelotion i vandet (fra matas) som er beregnet til børn og som ikke udtører deres hud.

Mht. hårvask så startede jeg før med min datter end jeg gjorde med min søn. Grunden til dette er at min søn var længe om at få hår mens min datter blev født med en god manke Så det kommer an på hvor meget hår hun har.

Anmeld

1. november 2010

serinasmor

serina kommer i bad ca hver anden dag og lige for tiden får hun vasket håret hver gang ... men hun er så også snart en 10 mdr gammel baby der spiser selv .. og så ender der altså de underligste madrester i håret ... hun har fået bad ca hver anden dag siden hun var 3-4 mdr og indtil for et par måneder siden brugte vi heller ikke andet end vand.. inden da fik hun bad hver 3. -4. dag... men må indrømme at den rutine startede først da hun var 5 uger .. vi var ikke så trygge ved det der med badet i starten så det blev til en gang om ugen.. hvilket sikkert også var fint nok

serinasmor

Anmeld

1. november 2010

Vidunderligeunger

jeg bader alberte hver/hveranden dag... Og det forgår ofte på et håndklæd i vores badekar hvor jeg bruser hende.. Vasker med sæbe under hagen på fingre, tæer og ved elastikker og hvor bleen har siddet.. ellers synes jeg hurtigt det kan komme til at lugte surt.. jeg bruger babybad fra derma.. Håret (som der ikke er noget af rigtig) får næsten aldrig sæge, kun hvis hun har gylpet og det er kommet i nakkehårene  

hun kommer selvfølgelig også i badekar, men kun en-to gange i ugen. ellers er det håndklædet - det sparer vand og tid

ingen creme bagefter - kun hovedet da hun er lidt tør af og til giver jeg hende massage med babyolie

Anmeld

1. november 2010

SaNiNa

Her kommer vores dreng i bad hverdag og ihverfald hver 2 dag. Vi bruger kun badeolie til ham.

og så får han en god creme på efter badet, han bliver nemlig meget hurtig tør i uden og får eksem.

Anmeld

1. november 2010

*Sofie*

Malou kommer i bad hver aften
Jeg skifter mellem olie og sæbe hveranden dag. På 'sæbe-dagen' får hun vasket hår. Bruger Matas' babyprodukter.
Malou har altid haft mega meget hår...så jeg startede ret tidligt med at vaske det. Ka ikk lige huske hvor tidligt dog.

Anmeld

1. november 2010

Melbek

Her kommer sarah (3 mdr) i bad 2 gange om ugen. Vi er begyndt med olie den sidste måneds tid og shampoo, da det hjælper på hendes arp. Hvert bad er i badekar og hun elsker at plaske med vandet Har overvejet om hun skulle i bad hver anden dag og evt. hvert andet bad under bruseren sammen med far eller mig. Men synes ikke der er grund til det endnu... ??

Anmeld

1. november 2010

NatasjaL

sismofutten skriver:

Hej piger,

Jeg har selv en datter på 6 uger - hun kommer i bad 2-3 gange på en uge - ingen olie, sæber eller andet i badet, og intet creme eller andet bagefter..

Vores datter kommer i bad hver 2 dag, vores søn hver 3 ca.

Victoria er 2 år, og har fået vasket hår det sidste år.

Sebastian er 5 måneder og får kun vand i håret, da han ikke rigtigt har noget :-)

Vi bruger baby shampoo til dem begge to.

Anmeld

1. november 2010

DLM

Melbek skriver:

Her kommer sarah (3 mdr) i bad 2 gange om ugen. Vi er begyndt med olie den sidste måneds tid og shampoo, da det hjælper på hendes arp. Hvert bad er i badekar og hun elsker at plaske med vandet Har overvejet om hun skulle i bad hver anden dag og evt. hvert andet bad under bruseren sammen med far eller mig. Men synes ikke der er grund til det endnu... ??

hjælper baby shampoo på arp? min søn på 4½ måned har nemlig arp jeg havde fået det væk med olie i håret og tættekam, men det er ved at komme igen

Anmeld

1. november 2010

Pige2009

sismofutten skriver:

Hej piger,

Laura er 1 år og hun kommer i bad hver anden dag. Jeg bader hende i A-Derma exomega, da det er godt for hendes sarte eksem/hud og smører hende også efterfølgende i det selvsamme bare i bodylotion

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.