Weekendens kreationer :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.448 visninger
21 svar
0 synes godt om
31. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

I weekenden har jeg været til 2 fødselsdage. - begge hvor jeg havde lovet en kage ud.

Så jeg besluttede at lave 2 ens kager (altså inden i), så det gik lidt nemmere, at det kun var pynten, der var forskellig. Selve kagen er giftkage, med hindbær/yougurt mouse og skildpaddecreme, samt nogen bananstykker i skildpadden

Den første fødselsdag, tøsefødselsdag hos min veninde. Hun  holdte pige-middag for 4 piger og ønskede sig kage, så der også var 'til dagen efter'. På rent magisk og telepatisk vis, lavede jeg lilla pynt på, samtidig med at hun var ude og handle og købte lilla bordpynt... Sært ik? Det hele passede SÅ fint - Første forsøg med at lave blomster i øvrigt. MIn kusine kunne med det samme se at det var liljer, ved godt at det ikke er det sværeste i verden, MEN mig og modellering, - den historie kender I vidst godt piger Så jeg er ret stolt

Den anden fødselsdag: Min veninde (trissemusen)s Laura bliver 1 år på onsdag. Hun er en rigtig lille cirkeline og jeg lod mig inspirere af hende. Jeg fik simpelthen et billede af min cirkeline kage i hovedet. Satte husbonni til at photoshoppe baghovedet af cirkeline og spejlvendte arme, så jeg kunne lave mit dukkehovede og dukkearme på pind YAY - det blev HELT perfekt, bortset fra jeg var løbet tør for RØD-RØD farve, så den blev lidt sær rød, men det passede nu meget godt. - Da jeg ankom med kagen, passede det NÆSTEN ligeså perfekt til pynten, fordi der var røde prikkede mariehøne balloner overalt. hehe... Men cirkeline faldt i SUPER god jord

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2010

Nemesis

De er da super flotte..er dog især helt vild med cirkeline..genial idé 

:-) Sisse

Anmeld

1. november 2010

Anne G

Sikke nogle flotte kager 

Jeg har det lige som dig med modellering, så kender det godt  Så jeg synes virkelig at det er nogle flotte liljer du har lavet, så flotte var mine godt nok ikke blevet i første forsøg hvis det var mig

Cirkeline er jo også bare for kær.. Rigtig god ide med arme og hoved på den måde 

Anmeld

1. november 2010

mariamiss6

Flotte liljer :D

OG for vildt for fed Cirkeline kage :D

Anmeld

1. november 2010

Dot D

Sådan Zafir... Du kan da godt lave liljer Og sikke en fed Cirkelinekage, hvordan har du skrevet navn????

Anmeld

1. november 2010

birgitte

de er bare så fine begge to og vildt at i lige fandt på lilla på samme tid cirkeline er bare nuttet og sjov idé det med at lave det i papir!

Anmeld

1. november 2010

propogberta

Zafir skriver:

I weekenden har jeg været til 2 fødselsdage. - begge hvor jeg havde lovet en kage ud.

Så jeg besluttede at lave 2 ens kager (altså inden i), så det gik lidt nemmere, at det kun var pynten, der var forskellig. Selve kagen er giftkage, med hindbær/yougurt mouse og skildpaddecreme, samt nogen bananstykker i skildpadden

Den første fødselsdag, tøsefødselsdag hos min veninde. Hun  holdte pige-middag for 4 piger og ønskede sig kage, så der også var 'til dagen efter'. På rent magisk og telepatisk vis, lavede jeg lilla pynt på, samtidig med at hun var ude og handle og købte lilla bordpynt... Sært ik? Det hele passede SÅ fint - Første forsøg med at lave blomster i øvrigt. MIn kusine kunne med det samme se at det var liljer, ved godt at det ikke er det sværeste i verden, MEN mig og modellering, - den historie kender I vidst godt piger Så jeg er ret stolt

Den anden fødselsdag: Min veninde (trissemusen)s Laura bliver 1 år på onsdag. Hun er en rigtig lille cirkeline og jeg lod mig inspirere af hende. Jeg fik simpelthen et billede af min cirkeline kage i hovedet. Satte husbonni til at photoshoppe baghovedet af cirkeline og spejlvendte arme, så jeg kunne lave mit dukkehovede og dukkearme på pind YAY - det blev HELT perfekt, bortset fra jeg var løbet tør for RØD-RØD farve, så den blev lidt sær rød, men det passede nu meget godt. - Da jeg ankom med kagen, passede det NÆSTEN ligeså perfekt til pynten, fordi der var røde prikkede mariehøne balloner overalt. hehe... Men cirkeline faldt i SUPER god jord

Hvor er de fine...og sjovt fundet på med cirkeline kagen

Anmeld

1. november 2010

Moderator

Dot D skriver:

Sådan Zafir... Du kan da godt lave liljer Og sikke en fed Cirkelinekage, hvordan har du skrevet navn????

Hehe Ja åbenbart kan jeg godt lave liljer Måske skulle jeg få mig et kursus i at lave blomster. Måske er det ligeså nemt at lave roser?... Men jeg bare ikke 'tør' fordi jeg jo er vildt dårlig til at modellere

Jeg har malet navnet på med en pensel. Jeg opløste lidt pastafarve vand, skulle nok have været alkohol, men det tænkte jeg først på bagefter. Jeg ønsker mgi de der tusher i fødselsdagsgave. Men altså - det var mest fordi jeg var løbet tør for sprøjteposer!! ARGH. Så jeg kunne ikke skrive med frosting. - Når det så er sagt, syntes jeg det ser rigtig godt ud  

Anmeld

1. november 2010

Moderator

Anne G skriver:

Sikke nogle flotte kager 

Jeg har det lige som dig med modellering, så kender det godt  Så jeg synes virkelig at det er nogle flotte liljer du har lavet, så flotte var mine godt nok ikke blevet i første forsøg hvis det var mig

Cirkeline er jo også bare for kær.. Rigtig god ide med arme og hoved på den måde 

Jeg var også rigtig godt tilfreds med idéen (og godt man så lige har en mand der er god til det med photoshop!!) Men altså i den forstand, er det jo meget bedre, fordi jeg er bedre til at klippe/skære i papir og pap, end jeg er til at modellere... Tom kunne ikke rigtig se idéen for sig da jeg forklarede ham det, altså 'ligesom en barbie kage skat! ' - men det fattede han ikke...

MEN - han sytnes også det blev rigtig godt færdigt!

Anmeld

1. november 2010

Mira0911

Hvor er de flotte.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.