Halloweenkage, endnu en.. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2010

Dot D

bagger26 skriver:

Hvor meget koster færdig fondant.. O kan man godt blande farver i når man har lavet dejen.. Jeg står nemlig og laver mmf af flere omgange fordi jeg putter farve i før flormelis.. Jeg bruger riiiigtig lang tid på at blande dejen hver gang, det er næsten det der tager længst tid ved hele kageprojektet hehe...

Deyt vil jeg tro, men vd det faktisk ikke, har ikke prøvet at lave det selv. Har prøvet at arbejde med det én gang og det kunne jeg absolut ikke li´   Der hvor jeg handler fondant, koster det 120 kr for 2,27 kg og det rækker langt, så ikke dyrt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

bagger26

Dot D skriver:

Deyt vil jeg tro, men vd det faktisk ikke, har ikke prøvet at lave det selv. Har prøvet at arbejde med det én gang og det kunne jeg absolut ikke li´   Der hvor jeg handler fondant, koster det 120 kr for 2,27 kg og det rækker langt, så ikke dyrt....

Syntes også det er "hårdt" at lave..  Men dem jeg laver kage til kan ikke li smagen og konsistensen af fondant, så tror heller jeg må holde mig til mmf. Mon ikke jeg finder en smartere måde at gøre det på, når jeg først har fået lavet nogle flere kager..  Men tak for dine gode råd..

Anmeld

30. oktober 2010

Dot D

bagger26 skriver:

Syntes også det er "hårdt" at lave..  Men dem jeg laver kage til kan ikke li smagen og konsistensen af fondant, så tror heller jeg må holde mig til mmf. Mon ikke jeg finder en smartere måde at gøre det på, når jeg først har fået lavet nogle flere kager..  Men tak for dine gode råd..

Selv tak, du kan jo give det noget smag, feks mandelessens, så er det lidt som marcipan. Der er mange der synes det er for sødt, så de piller det bare af mig selv incl, når jeg en sjælden gang smager på de gode sager

Anmeld

30. oktober 2010

bagger26

Dot D skriver:

Selv tak, du kan jo give det noget smag, feks mandelessens, så er det lidt som marcipan. Der er mange der synes det er for sødt, så de piller det bare af mig selv incl, når jeg en sjælden gang smager på de gode sager

Jeg spiser heller ikke alt mmf'en, det er nu mest til pynt..  Det de brokkede sig mest over ved fondanten var, at det ikke var til at tygge. Men igen så er det jo mest bare til pynt..

Anmeld

31. oktober 2010

AGS

Du kan sagtens lave en stor portion hvid mmf og så blande farver i når du skal bruge det. Så kan du også nemmere blande den rigtige farve og tilpasse hvor stor en portion du skal bruge

Anmeld

31. oktober 2010

bagger26

AGS skriver:

Du kan sagtens lave en stor portion hvid mmf og så blande farver i når du skal bruge det. Så kan du også nemmere blande den rigtige farve og tilpasse hvor stor en portion du skal bruge

Okay, super.. Og farverne bliver også helt ens farvet når man gør sådan. Har nelig været bange for, at man ikke kunne ælte farven helt jævn, hvis man først gjorde det bagefter...

Anmeld

31. oktober 2010

birgitte

rigtig flot kage!

Anmeld

1. november 2010

Karina

Endnu en super flot halloween kage, som ikke ligner dem jeg tidligere har set

Anmeld

1. november 2010

Nullemor

ja den er rigtig fin... og sødt med de små graskar der er på

Anmeld

1. november 2010

bagger26

Mange tak for de søde ord..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.