Halloweenkage, endnu en.. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.133 visninger
24 svar
0 synes godt om
30. oktober 2010

bagger26

Ja nu har jeg så fået lavet min 3. mmf kage. Og det drillede lidt denne gang, men fik den da lavet til sidst..

Lige et spg til jeg kloge kagekoner. For at få flormelisen væk fra mmf'en til sidst putter jeg vand på. Men syntes det er træls den bliver så fugtig og blank, hvad gør i andre for art få det hvide støv væk..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

Mamalou

Bare super flot...

Jeg tænker hver gang jeg ser så flot en kage, at jeg også vil i gang... Der er dog ikke sket noget endnu!

Rigtig god weekend

Anmeld

30. oktober 2010

Dot D

Neej hvor er den god. Nej aldrig vand, den bliver så fedtet og blank. Når den har stået i køleskabet noget tid efter den er færdig, er fondant/mmf mere hård også kan du børste det overskydende flormelis( jeg bruger maizena) væk med en pensel

Anmeld

30. oktober 2010

bagger26

Dot D skriver:

Neej hvor er den god. Nej aldrig vand, den bliver så fedtet og blank. Når den har stået i køleskabet noget tid efter den er færdig, er fondant/mmf mere hård også kan du børste det overskydende flormelis( jeg bruger maizena) væk med en pensel

Ja den bliver nemlig rigtig træls, havde ikke lige kunne finde ud af havd man ellers kunne gøre. Men det lyder som en god plan, det vil jeg prøve næste gang.

Hvad er forskellen ved at bruge maizena og flormelis.. Er jo ikke så erfaren på det her område hehe..

Anmeld

30. oktober 2010

bagger26

Mamalou skriver:

Bare super flot...

Jeg tænker hver gang jeg ser så flot en kage, at jeg også vil i gang... Der er dog ikke sket noget endnu!

Rigtig god weekend

Tak..  Det er bare at komme igang, det er rigtig hyggeligt..

Anmeld

30. oktober 2010

Mamalou

Det kunne jeg nemlig lige forestille mig - det er vist bare at komme op på hesten

Anmeld

30. oktober 2010

Dot D

bagger26 skriver:

Ja den bliver nemlig rigtig træls, havde ikke lige kunne finde ud af havd man ellers kunne gøre. Men det lyder som en god plan, det vil jeg prøve næste gang.

Hvad er forskellen ved at bruge maizena og flormelis.. Er jo ikke så erfaren på det her område hehe..

Flormelis er jo bare pulveriseret sukker, så det smelter og KLISTRE når det bliver varmt, og det kan ikke undgåes, når man bruger fingrene. Det gør og det du arbejder med mere sødt. Maizena er bare bedre, når nu du spørger mig Det holder fondanten fra at hænge fast i bordet og klistre ikke overhovedet Ved ikke hvordan du gør, men hvis du tager to skumklude lægger dem ovenpå hinanden og hælder Maizena på midten, så samler du siderne og sætter en elastik omkring, så du har en bold med dut på, så dupper du den på bordet, så får du et fint lag på og det giver ikke så meget overskydende Maizena på den færdige kage

Anmeld

30. oktober 2010

bagger26

Dot D skriver:

Flormelis er jo bare pulveriseret sukker, så det smelter og KLISTRE når det bliver varmt, og det kan ikke undgåes, når man bruger fingrene. Det gør og det du arbejder med mere sødt. Maizena er bare bedre, når nu du spørger mig Det holder fondanten fra at hænge fast i bordet og klistre ikke overhovedet Ved ikke hvordan du gør, men hvis du tager to skumklude lægger dem ovenpå hinanden og hælder Maizena på midten, så samler du siderne og sætter en elastik omkring, så du har en bold med dut på, så dupper du den på bordet, så får du et fint lag på og det giver ikke så meget overskydende Maizena på den færdige kage

Okay, smart... Det vil jeg da helt sikker prøve næste gang, for jeg det klistre bare af H til.. Det er kun til selv modelleringen du bruger maizena ik, ikke til at lave selve "dejen" eller hvordan...

Anmeld

30. oktober 2010

Dot D

Jeg bruger færdig fondant, så der er det til modellering og når jeg blander farver. Hvis det er mmf skal du stadigvæk bruge flormelis til at lave det af, men du kan godt bruge Maizena, når du modellere og blander farver og sådan

Anmeld

30. oktober 2010

bagger26

Dot D skriver:

Jeg bruger færdig fondant, så der er det til modellering og når jeg blander farver. Hvis det er mmf skal du stadigvæk bruge flormelis til at lave det af, men du kan godt bruge Maizena, når du modellere og blander farver og sådan

Hvor meget koster færdig fondant.. O kan man godt blande farver i når man har lavet dejen.. Jeg står nemlig og laver mmf af flere omgange fordi jeg putter farve i før flormelis.. Jeg bruger riiiigtig lang tid på at blande dejen hver gang, det er næsten det der tager længst tid ved hele kageprojektet hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.