Horsens eller Kolding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.681 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. oktober 2010

otlitrom

Jer der har skulle vælge mellem Horsens eller Koldng som fødested; Hvilke overvejelser har I gjort Jer?

Og I der har født i Horsens eller Kolding, har I været tilfredse/utilfredse?

Jeg har endnu ikke været til lægesamtale etc, men jeg ved fra et par veninder at de er blevet bedt om at vælge. Så jeg kan jo passende begynde overvejelserne nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

AnneBJ

Har ikke stået med "valget" - godt nok har vi jo frit sygehusvalg men altså. Bor i Kolding så har self. valgt Kolding. Desuden har jeg kun hørt godt om Kolding sygehus/barselsgang/patienthotel som fødested.

Anmeld

30. oktober 2010

Ryberg

kitty skriver:

Jer der har skulle vælge mellem Horsens eller Koldng som fødested; Hvilke overvejelser har I gjort Jer?

Og I der har født i Horsens eller Kolding, har I været tilfredse/utilfredse?

Jeg har endnu ikke været til lægesamtale etc, men jeg ved fra et par veninder at de er blevet bedt om at vælge. Så jeg kan jo passende begynde overvejelserne nu

Jeg BØVLEDE med Horsens sygehus, under min graviditet, og min fødsel/kejsersnit var egentlig heller ikke en super oplevelse.. de var grove overfor min mor og moster da de kom og ville se mig ... de gav ikke plads til noget som helst..

Jeg bor tæt ved Horsens og næste gang vælger jeg skejby!

Kender ikke Kolding....

Min veninde har også haft bøvl med Horsens ... da hun havde født, mente de alligevel ikke hun havde født.. og havde ikke styr på hvorfor hun skulle have nogle sprøjter som hun fik osv.

Anmeld

30. oktober 2010

anmaj

Jeg har kun prøvet Kolding - bor i fredericia.

Og jeg var YDERST tilfreds. de var bare så søde og det var dejlige omgivelser efterfølgende...

Anmeld

30. oktober 2010

DK

Hej

Se det svar jeg har skrevet kl. 21.45 i denne tråd så kan du læse om min oplevelse med barselsgangen i Horsens. https://www.baby.dk/debat/71282pi1/1--kvartal-2011/update-2--jdm-besoeg.aspx

Jeg har dog kun godt at sige om JDM til konsultationerne og til selve fødslen var den JDM jeg havde der også rigtig dygtig og flink!

Ring evt. og forhør dig om hvor mange besøg i JDM konsultationen man får de to forskellige steder. Jeg synes det er RET begrænset hvor ofte man kommer til her i Horsens.

Jeg havde 1. besøg i juli. 2. besøg i torsdags, altså slut oktober. 3 besøg d. 16 december og så får jeg evt. et 4 besøg hvis jeg ikke har født endnu d. 6/1 med termin 18/1. Altså kun 3 besøg inden man er 37+0! Jeg fødte Kirstine 37+4 og hvis jeg føder Bimmeren på samme tid, så når jeg altså kun 3 besøg i alt og det er sørme ikke ret meget synes jeg. Men jeg ved ikke hvad Kolding tilbyder?

Anmeld

31. oktober 2010

otlitrom

DK skriver:

Hej

Se det svar jeg har skrevet kl. 21.45 i denne tråd så kan du læse om min oplevelse med barselsgangen i Horsens. https://www.baby.dk/debat/71282pi1/1--kvartal-2011/update-2--jdm-besoeg.aspx

Jeg har dog kun godt at sige om JDM til konsultationerne og til selve fødslen var den JDM jeg havde der også rigtig dygtig og flink!

Ring evt. og forhør dig om hvor mange besøg i JDM konsultationen man får de to forskellige steder. Jeg synes det er RET begrænset hvor ofte man kommer til her i Horsens.

Jeg havde 1. besøg i juli. 2. besøg i torsdags, altså slut oktober. 3 besøg d. 16 december og så får jeg evt. et 4 besøg hvis jeg ikke har født endnu d. 6/1 med termin 18/1. Altså kun 3 besøg inden man er 37+0! Jeg fødte Kirstine 37+4 og hvis jeg føder Bimmeren på samme tid, så når jeg altså kun 3 besøg i alt og det er sørme ikke ret meget synes jeg. Men jeg ved ikke hvad Kolding tilbyder?

øhm.... Det taler ikke just for Horsens, nu hvor jeg læser din beretning. Eller I andres svar for den sags skyld.

Min veninde havde bare en uheldig oplevelse i Kolding og anbefalede Horsens.. Øv, jeg synes det er svært!

Tak for Jeres svar!!

Anmeld

31. oktober 2010

Bare mig..

Jeg har heller ikke haft noget valg, men da kolding sygehus er lige om hjørnet, så var det selvfølgelig der.

De er SUPER søde deroppe, og jeg har kun været tilfreds!!

Anmeld

31. oktober 2010

otlitrom

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg har heller ikke haft noget valg, men da kolding sygehus er lige om hjørnet, så var det selvfølgelig der.

De er SUPER søde deroppe, og jeg har kun været tilfreds!!

Kan du huske, hvor mange gange du var til JM?

Anmeld

31. oktober 2010

Ullaen

Jeg ved at man i Horsens får tilbudt gruppe kons hos jordemoderen, det betyder at man er 5-7 i en gruppe der mødes ca 6 gange af 2-3 timers varrighed, hvor der samtidig er ca 5 min alene med jordemoderen.

Ved gruppekons er der temaer, som fødsel incl video, ammetema, rundvisning på fødegangen mm.

Hvis man vælger ene-kons er det færre gange, men det er jo op til den enkelte at vælge.

Anmeld

31. oktober 2010

otlitrom

Ullaen skriver:

Jeg ved at man i Horsens får tilbudt gruppe kons hos jordemoderen, det betyder at man er 5-7 i en gruppe der mødes ca 6 gange af 2-3 timers varrighed, hvor der samtidig er ca 5 min alene med jordemoderen.

Ved gruppekons er der temaer, som fødsel incl video, ammetema, rundvisning på fødegangen mm.

Hvis man vælger ene-kons er det færre gange, men det er jo op til den enkelte at vælge.

Tak for info! Det lyder da ikke så tosset egentligt.. Så kan farmand måske også få mere syn for sagen, hvis der er film og den slags... Han forstår nok bedre visuelt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.