Fortælle jeg er gravid. er 17 år..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2010

Alberts/

Anonym skriver:

På den ene side tror jeg også at de vil støtte mig, men så alligevel ikke..

Tak (: Var det ikke hårdt ?

jo det var fandens hårdt at sige det, hvis du vil vide mere må du skrive pb(;

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

LilleMor10

Anonym skriver:

Tak 

Kan jeg godt lade som om jeg ikke ved det. og så sige til min mor at det er lidt underligt, for jeg har ikke fået min mens? Tror måske det ville være nemmest.. ? 

jeg ville nok mene det er en forkert løsning, hvis hun spørger hvorfor du ikke har fortalt du ville tage dig en test, kan du jo bare sige du ikke ville gøre hende urolig 

Anmeld

30. oktober 2010

LilleMor10

Anonym skriver:

Tak 

Kan jeg godt lade som om jeg ikke ved det. og så sige til min mor at det er lidt underligt, for jeg har ikke fået min mens? Tror måske det ville være nemmest.. ? 

jeg ville nok mene det er en forkert løsning, hvis hun spørger hvorfor du ikke har fortalt du ville tage dig en test, kan du jo bare sige du ikke ville gøre hende urolig 

Anmeld

30. oktober 2010

Anonym trådstarter

LilleMor10 skriver:

Men det vil jo også virke lidt underligt at jeg kommer og siger jeg er gravid, og er 8+1

Anmeld

30. oktober 2010

LilleMor10

Anonym skriver:

Men det vil jo også virke lidt underligt at jeg kommer og siger jeg er gravid, og er 8+1

er det en læge der har fastslået det ?

Anmeld

30. oktober 2010

Anonym trådstarter

LilleMor10 skriver:

er det en læge der har fastslået det ?

ja det er det...

Ved en HCG blodprøve, da jeg ikke pruducere nok HCG til en hjemme g- test

Anmeld

30. oktober 2010

Lykkeeeee

Jeg var selv 17 år da jeg fødte min søn. Min situation var dog lidt anderledes, da jeg først fandt ud af min graviditet MEGET sent.

Men vil råde til dig at fortælle det til dine forældre med det samme. Det er bedre end at du går og gemmer det for dem. Det bliver de nok mere skuffede over.

Er sikre på at dine forældre nok skal tage det hele fint og at du ikke behøver bekymre dig. Der er stor forskel på, hvad forældre siger INDEN de selv står i samme situation

Held og lykke.

Anmeld

30. oktober 2010

LilleMor10

Anonym skriver:

ja det er det...

Ved en HCG blodprøve, da jeg ikke pruducere nok HCG til en hjemme g- test

jamen så det bare det du skal sige.

kan godt se du er bange for din forældres reaktion, men tror virkelig ikke du skal tage det så tungt  de får nok et chok, måske lidt kede, men det er kun fordi de elsker dig.

Min mor forklarede da jeg spurgte om hun var skuffet over mig :

Jeg er på ingen måde skuffet over dig, det er bare en stor ting, der tager tid at vende sig til, + det at du er min lille pige, som nu selv skal være mor.

Tror helt bestemt at dine forældre ville føle noget i den stil.

hvis det er kan du skrive en PB til mig.

men som sagt, det er bare ligesom en eksamen, (det skal bare overståes) 

Anmeld

30. oktober 2010

Loa

Tror forældre siger sådan fordi de frygter deres barn skal gå glip af deres ungdom, fortryde og måske gøre dumme ting senere hen.....

Nu ved jeg ikke om du er alene om det eller har en kæreste, men selvom du skulle have en kæreste er 17 jo stadig meget ungt, og risikoen er der jo for det måske ikke er jer resten af livet..... Og du måske skulle komme til at stå med det alene.... Jeg har en mand, og jeg syntes stadig det er hamrende hårdt (nu arbejder min mand så også ret meget, så ind i mellem føles det sgu som om jeg er ene om det) Men tror ganske enkelt det er af bekymring for dig, at de siger som de gør.....

Så hvis du fortæller dem det, din beslutning om at beholde barnet, samt at du glæder dig til det og til de skal være en del af barnets liv så er jeg sikker på de også vil blive glade på dine vegne..... (Selvom de måske stadig lige skal synke det)

Held og lykke med det i hvert fald

Anmeld

30. oktober 2010

karina pigen

kan skam godt følge dig og forstå du er nervøs for deres reaktion.. MEN..

det er en ting der SKAL gøres hvis du har taget besutningen om at beholde det.

du må forbedre dig på at de måske ik lige bliver så glade og reagere måske ikke så godt på det men  er sikker på når chokket har lagt sig at de er mere til at snakke med og i så kan få de god snak omkring det hele..

det kan også være de overrasker.. men forbered dig på en reakion, hvis du havde en datter på 17 år der kom og fortalte dig hun var gravid ville du nok også reagere men forældre elsker deres børn uanset hvad de gør ( de fleste i hver til fald heldivis) og når chokket har lagt sig er deres reaktion også anderledes.. det kan godt være de ik er enig i din beslutning MEN det er din og kun dig ( og fars) beslutning der tæller...

glæder mig til at høre hvordan det er gået..

hmm har du et famliemedlem ( voksen) du snakker rigtig godt med og har et tæt forhold til som du måske kunne fortælle det til først men henblik på at have personen med som støtte til snakken med dine forældre.. det kunne måske hjælpe dig og gøre dig mere tryg hvis du har en med dig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.