kan man adoptere hvis...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.703 visninger
22 svar
0 synes godt om
29. oktober 2010

Anonym trådstarter

... ens kæreste har haft angst anfald og stadig lider lidt af socialfobi?

Min svigerinde, som er i barnløshedsbeh. snakkede nemlig om, at hvis det ikke lykkedes dem, at lave en baby "selv", så ville de adoptere. Kom så i tanker om, om de kan det overhovedet? Det er jo ikke nemt at adoptere i dag tænker jeg..

Knus og på forhånd tak..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

Kløver

Anonym skriver:

... ens kæreste har haft angst anfald og stadig lider lidt af socialfobi?

Min svigerinde, som er i barnløshedsbeh. snakkede nemlig om, at hvis det ikke lykkedes dem, at lave en baby "selv", så ville de adoptere. Kom så i tanker om, om de kan det overhovedet? Det er jo ikke nemt at adoptere i dag tænker jeg..

Knus og på forhånd tak..

Hmm aner ikke vhor strenge kravene er nu, men ved at de førhen var rimelig strenge, men er da værd for dem at undersøge sagen, uanset hvad.

Måske i kan finde noget brugbart info, på denne side

http://www.adoption.dk/

held og lykke

Anmeld

29. oktober 2010

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Hmm aner ikke vhor strenge kravene er nu, men ved at de førhen var rimelig strenge, men er da værd for dem at undersøge sagen, uanset hvad.

Måske i kan finde noget brugbart info, på denne side

http://www.adoption.dk/

held og lykke

tak skal du have

Anmeld

31. oktober 2010

baby84

jeg ved det ikke, men synes det ville være helt tåbeligt at afvise folk med angstlidelser. Der er jo så mange menneker lider af angst, depression og andre helbredelige psykiske lidelser. Det vil være svært at finde de perfekte forældre, hvis kravene var så strenge.

Det gode er at socialfobi er helbredelig med kognitiv terapi hvis den ramte er åben for at arbejde med sig selv.

Mener der hos psykolog kan laves en udtalelse, hvor psykologen giver sit bud på hvad tilstanden vil betyde for forældreevnen.

Anmeld

31. oktober 2010

Maja88

uden at vide noget omkring det så vil mit umiddelbare svar være nej. da kravene er total skærpede...

ved de faktisk afviser overvægtige, da de er i risiko zonen for livsstilssygdomme.

Anmeld

31. oktober 2010

Anonym trådstarter

tusind tak

Anmeld

31. oktober 2010

DK

Maja88 skriver:

uden at vide noget omkring det så vil mit umiddelbare svar være nej. da kravene er total skærpede...

ved de faktisk afviser overvægtige, da de er i risiko zonen for livsstilssygdomme.

Det tror jeg desværre heller ikke at i kan! Jeg kender et par hvor de blev afvist fordi hun har en hjertelidelse der gør at hun MULIGVIS dør før tid når hun bliver 60 år. De måtte ikke adoptere pga dette, selv om hun ingenting mærker til det i dag!!! De er begge to totalt resourcestærke og veluddannede menensker med alt andet 100% i orden!!

Man må undre sig over hvordan at gadebørn og forældreløse rundt om på gader og stræder i verdens slum tilsyneladende kan leve et "bedre liv" end det vi kan tilbyde herhjemme med sådan et par adoptivforældre!!

Anmeld

31. oktober 2010

dorthemus

DK skriver:

Det tror jeg desværre heller ikke at i kan! Jeg kender et par hvor de blev afvist fordi hun har en hjertelidelse der gør at hun MULIGVIS dør før tid når hun bliver 60 år. De måtte ikke adoptere pga dette, selv om hun ingenting mærker til det i dag!!! De er begge to totalt resourcestærke og veluddannede menensker med alt andet 100% i orden!!

Man må undre sig over hvordan at gadebørn og forældreløse rundt om på gader og stræder i verdens slum tilsyneladende kan leve et "bedre liv" end det vi kan tilbyde herhjemme med sådan et par adoptivforældre!!

Præcis! Latterlige regler

Anmeld

31. oktober 2010

Anonym trådstarter

DK skriver:

det er ikke mig - men min svigerinde hendes mand/kæreste har haft et angstanfald og lider stadig af socialfobi :/

Anmeld

31. oktober 2010

H+S Skjolgborg.

Nej det kan man ikke....

Ikke hva jeg har hørt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.