Jeg fik graviditetssukkersyge, da jeg var ca. 32 uger henne. Jeg blev tjekket pga. højt bmi.
Jeg vil sige at: hvis du har sukkersyge, tror jeg du bliver sat igang. Der er nogle ting de skal være opmærksomme på, efter fødslen, så derfor skal de vide om der kan være risiko for det eller ej. -Jeg blev dog først sat igang 41+0, men jeg havde også en baby med fødselvægt på 3260 g og 50 cm- så meget normal størrelse. Min Sarah fik noget at spise med det samme hun kom ud (fik noget af en lille sprøjte, hvor de dryppede maden ned i munden), for at sikre, at hendes blodsukker ikke dalede for meget. -det gjorde det så alligevel senere, så hun kom på neunatal afdelingen, med sukkerdrop i foden og sonde. -det lyder voldsomt, men det var meget fredeligt og proffesionelt. Dog en meget lang nat, men Sarah havde det fint hele vejen igennem. Og vi blev ikke sendt hjem, før amningen kørte 100 % - og det var/er jeg meget glad for.
Men fordi du har en baby på 4 kg, er jo ikke ensbetydning med at du har sukkersyge. -Sikkert ikke. Og det kan sagtens være, baby bare er en basse, der gerne snart vil ud til mor 

Anmeld