æbletærte...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

En helt simpel 'pund til pund' kage er perfekt æble osv tærte

250 g smør
250 g mel
250 g sukker

3-4 æg
2 tsk bagepulver.

Lidt over halvdelen af dejen i bunden. GODT MED ÆBLER FOR SØREN DA!!! Kanelsukker på. Resten af dejen i flade klumper som låg. Æbleskiver i en stjerne og KANELsukker på toppen også

Så bager man den på moderatvarme 170 grader i ca 50 min

Også smager det bare HEEEEEEEEELT vidlt godt. Det er sådan en klassisk sag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Miamaja

Naar jeg laver Aebletaerte er det altid den krydrede aebletaerte fra Arla.dk. for den bliver altid perfekt og er nem. Pynt med en klat creme fraice eller floedeskum.

Anmeld

28. oktober 2010

Annesofie.

Neki skriver:

Den lækreste æbletærte med marcipan:

3-5 æbler
250 g reven marcipan
3 æg
1,5 dl mælk
3 spsk hvedemel
Evt. 2 spsk rørsukker
Kanel

Mørdejstærtebund:
100 g koldt smør
150 g mel
2-Spsk rørsukker
1/2 sammenpisket æg

Start med tærtedejen:
Skær smøret i små stykker og smuldr det i melet. Tilsæt æg og sukker. Saml dejen hurtigt. Du skal ikke ælte dejen. Derefter stilles tærtedejen på køl. Dejen lægges i tærtefadet og trykkes langs kanten og formes. Prik huller i bunden med en gaffel.
Forbag tærtebunden i ca. 10 min ved 180 grader, eller indtil den er gylden.
Den revne marcipan røres sammen med æg, mælk, kanel efter smag og hvedemel. Skræl æblerne og fjern kernehuset. Marcipanmassen fordeles på den forbagte tærtebund og æblerne skæres i tynde skiver. Læg æbleskiverne i et fint mønster ovenpå massen. Til sidst drysses tærten med rørsukker og kanel.
Tærten bages i ca. 30 min ved 175 grader, eller indtil æblerne bliver mørke i kanten og marcipanmassen er gylden.

Smager helt fantastisk med enten Creme Fraiche eller vanille is

jeg tilslutter mig dig - lavede den igår både med æble og pære og MUMS hvor er det den bedste jeg nogensiden har smagt. og SÅ nem at lave..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.