sarahb skriver:
du ved jo nærmest min mening, med de debatter vi har mødtes i her på det sidste.
Jeg er imod forskels behandling pga hudfarve. jeg synes det er ufatteligt at man kan skære alle over en kam.. Det er frygteligt.
Vi oplever også selv racisme, min mand er fra pakistan og der kommer også en kommentar engang imellem. Det er frygteligt at vi i et land som DK der har haft udlændinge i så lang tid her er så fremmed fjendske.. ikke mod mennesker fra australien, spanien, thailand, kina m.m. men mod Muslimer. Hvordan kan ens religion gøre at folk hader en. Der kan kun være en grund og det er uvidenhed!
Jeg tror desværre folk kan få den holdning, hvis de feks har uheldige erfaringer. Jeg kan selv huske, da jeg for år tilbage, arbejdede i et pizzaria på fuld tid, og skulle styre det hele mens ejeren var væk, og der var en fritidsansat, fra Irak eller Iran, og han kunne slet ikke døje, at ejg som kvinde skulle bestemme over ham, og være den der styrede det hele, specielt ikke når han havde været ansat der længere tid end jeg.
han blev direkte modbydelig, og holdte konstant øje med hvordan ejg gjorde mit arbejde, skrev ned, for at tjekke om jeg kørte det korrekte antal km i firmabilen, dvs udragenede hvor langt der var til grossisten, så han kunne tjekke, om jeg præcis havde holdt mig til det, hvilket jeg blev tosset over, da jeg ahvde klar aftale med ejeren, at jeg måtte bruge bilen hjem, og i fritiden, valgte dog selv, at jeg selv betalte for benzinen. men han fortsatte med utrolig mange lignende ting, og kom konstant ind og forlangte mad til sig selv, og familie, eller bare tog selv, endte med jeg gik grædende hjem fra arbejde hver dag, og til sidst måtte sygemelde mig få dage inden chefen kom hjem, og han havde jo en helt andne historie, og fik den jo naturligt nok, fortalt sin version først, da jeg jo var sygemeldt, så blev en ubehagelig affære, og stoppede derfor kort efter, og endte i retssag med ejeren.
men jeg vil da indrømme episoden, gjorde jeg i lidt tid efter havde det svært, med at skulle arbejde sammen med udenlandske mænd, selvom jeg godt vidste at man jo ikke kan skære alle over en kam, men tog da noget tid at komme mig over oplevelsen, så jeg tænker sådan noget måske kan gøre det, men ellers ved jeg ikke hvorfor folk skulle have noget imod folk med en anden hudfarve/religion, og direkte racistisk, synes jeg er helt hen i vejret. For mit vedkommende gælder det jo begge veje. vi skal jo være ordentlige over for hinanden uanset farve/race/religion osv osv
undskyld det blev lidt langt