"udlændinge" bliver afvist på diskoteker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.277 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

mor-til-vanessa

har lige set i nyhederne, at "udlændinge" bliver afvist i døren på diskoteker og det er jo helt klart fordi de har en anden farve, men det bliver der jo ikke sagt noget om, men istedet så er det fordi de havde truende adfærd eller var for mange i en gruppe.

jamen jeg kan simpelhed blive så arrig, jeg HADER racisme og jeg forstår slet ikke hvorfor det bliver ved og ved. vi lever faktisk i år 2010 snart 2011, synes virkelig at det danske samfund burde være lidt mere integreret end det er.

altså personlig synes jeg det er meget latterligt at sige at "udlændinge" laver mere ballade end danskere. det synes jeg er noget være p*s, lige så mange danskere laver ballade, det hører man bare ikke om.

har selv oplevet racisme ( jeg mener det er racisme ) og mange menneskers dumme kommentarer. engang da jeg gik ned af gaden om aftenen med min eks som er mørk, blev vi spyttet efter. vi var de eneste mennesker ud over de to drenge og en pige, man kunne se hvor meget de kiggede da vi kom imod dem, og lige da vi gik forbi lavede den ene en ordentlig snotter. er sikker på den var ment til os da han ligesom havde ventet 5 min på at lave den.

nå men jeg er bare forarget. 

hvis mener i om racisme og om at udlændinge bliver afvist på diskoteker??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Kløver

mor-til-vanessa skriver:

har lige set i nyhederne, at "udlændinge" bliver afvist i døren på diskoteker og det er jo helt klart fordi de har en anden farve, men det bliver der jo ikke sagt noget om, men istedet så er det fordi de havde truende adfærd eller var for mange i en gruppe.

jamen jeg kan simpelhed blive så arrig, jeg HADER racisme og jeg forstår slet ikke hvorfor det bliver ved og ved. vi lever faktisk i år 2010 snart 2011, synes virkelig at det danske samfund burde være lidt mere integreret end det er.

altså personlig synes jeg det er meget latterligt at sige at "udlændinge" laver mere ballade end danskere. det synes jeg er noget være p*s, lige så mange danskere laver ballade, det hører man bare ikke om.

har selv oplevet racisme ( jeg mener det er racisme ) og mange menneskers dumme kommentarer. engang da jeg gik ned af gaden om aftenen med min eks som er mørk, blev vi spyttet efter. vi var de eneste mennesker ud over de to drenge og en pige, man kunne se hvor meget de kiggede da vi kom imod dem, og lige da vi gik forbi lavede den ene en ordentlig snotter. er sikker på den var ment til os da han ligesom havde ventet 5 min på at lave den.

Jeg er imod racisme, og det gælder for mig begge veje.

Jeg synes ikke om at man afviser personer pga hudfarve eller andet, men synes det er ok, hvis der er en god grund til at afvise folk, feks hvis de virker truende, eller meget fulde, så de udgør stor riciko for at være til gene for andre gæster, men det gælder jo alle, uanset hudfarve osv

Anmeld

28. oktober 2010

mor-til-vanessa

Maja84 skriver:

Jeg er imod racisme, og det gælder for mig begge veje.

Jeg synes ikke om at man afviser personer pga hudfarve eller andet, men synes det er ok, hvis der er en god grund til at afvise folk, feks hvis de virker truende, eller meget fulde, så de udgør stor riciko for at være til gene for andre gæster, men det gælder jo alle, uanset hudfarve osv

ja men der kommer noget om det i basta i aften hvor de afviser folk af anden baggrund, men de er ikke truende eller noget andet. det er blevet optaget med skjult kamere.

Anmeld

28. oktober 2010

skoust

hvad klok er det det kommer i tvet i aften?

Anmeld

28. oktober 2010

mor-til-vanessa

skoust skriver:

hvad klok er det det kommer i tvet i aften?

basta. tror det er 21.25 på tv2 mener jeg

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

mor-til-vanessa skriver:

ja men der kommer noget om det i basta i aften hvor de afviser folk af anden baggrund, men de er ikke truende eller noget andet. det er blevet optaget med skjult kamere.

Som sagt syne sjeg helt bestemt at det er forkert, synes ikke man skal afvise nogen uden en god grund, og slet ikke noget så ligegyldigt som hudfarve, vi er jo alle mennesker uanset hvor hårfarve/hudfarve.

Anmeld

28. oktober 2010

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

Har kun en ting at tilføje mod forfordeling

Anmeld

28. oktober 2010

mor-til-vanessa

Maja84 skriver:

Som sagt syne sjeg helt bestemt at det er forkert, synes ikke man skal afvise nogen uden en god grund, og slet ikke noget så ligegyldigt som hudfarve, vi er jo alle mennesker uanset hvor hårfarve/hudfarve.

ja det synes jeg helt klart også. men det er desværre ikke alle der mener det

Anmeld

28. oktober 2010

mor-til-vanessa

Baagøe skriver:

Har kun en ting at tilføje mod forfordeling

nemlig

Anmeld

28. oktober 2010

sarahb

du ved jo nærmest min mening, med de debatter vi har mødtes i her på det sidste.
Jeg er imod forskels behandling pga hudfarve. jeg synes det er ufatteligt at man kan skære alle over en kam.. Det er frygteligt.
Vi oplever også selv racisme, min mand er fra pakistan og der kommer også en kommentar engang imellem. Det er frygteligt at vi i et land som DK der har haft udlændinge i så lang tid her er så fremmed fjendske.. ikke mod mennesker fra australien, spanien, thailand, kina m.m. men mod Muslimer. Hvordan kan ens religion gøre at folk hader en. Der kan kun være en grund og det er uvidenhed!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.