Jeg synes det lyder som en rigtig god og fornuftig løsning, også til når den lille kommer. (Jeg kan ikke lige se, om du har født endnu) I graviditeten bliver man jo ekstra sensitiv, så der kan man for alvor føle om noget er godt for en og den lyder det ikke til din situation er. For mig at se har du ikke noget alternativ til at flytte (ellers ville du nok have benyttet dig af det.)
Du og din kæreste skal nok klare den, med forlængede weekender, skype etc. Hvis ikke forholdet kan holde til det, så holder det nok heller ikke til en baby. men... det er selvfølgelig noget I skal kommunikere om og være meget bevidste om hele processen igennem, således at i ikke mister den gode kontakt. Fx. kan i tale om, hvordan i kan sikre hans gode kontakt til den lille og hvordan i kan være der for hinanden som par.
( Lige et bud på alternativer: det lyder som om det kun er kæresten, som "laver noget" det nye sted, kunne det hjælpe med andre sociale aktiviteter??- graviditets svømning, gravid yoga, kunne skabe nye kontakter med andre gravide, aflastningsperioder hos familien ved Århus)
Håber i hvert fald du får det bedre:-)
KH
Kildebakken
Anmeld