Jeg har tidligere ansøgt om at blive privat dagpleje. Så jeg ved lidt om det.
Man skal selv sørge for alternativer, når/hvis man er syg eller har ferie. - Nogen områder, slår de private dagplejer sig sammen om en ordning.
Derudover så skal man opfylde samme krav, som almindelige kommunale dp'ere, mht hjem og plads osv.
Mad kan man selv bestemme, hvordan man vil have det. Om man vil køre øko osv.
Mht betaling, så søger forældrene tilskud fra kommunen, som svarer til, den del som kommunen betaler, hvis man er i kommunal dagpjeke. Alt efter hvordan din komunale dagpleje fungerer, så kan du jo vælge og sige: Jeg er et billigere alternativ, jeg er et alternativ der koster det samme eller jeg er et bedre og dyrere alternativ. - Mht egenbetaling.
Du får ca i alt 7500 kr pr. barn, så det vi sagde herhjemme er, at forskellen på en kommunal dagplejer og en privat er størrelsen på bilen 
Så er der 2 ordninger mht skat osv. Du kan vælge at køre det som et alm firma, hvor du laver momsregnskab osv. og trækker moms fra og udgifter osv.
Eller at du kan vælge at få det 'normale' dagplejefradag på 42% rent fra lønnen + dine normale fradrag.
Mht åbningstid, kan du vidst nok holde lukket 5 uger om året. Måske 6. Som du skal annoncere ved indgangen af hvert år. Evt. på din hjemmeside eller noget.
Du skal holde åbent 48 timer om ugen, som en kommunaldagpleje...
Håber det svarede nogen af dine spørgsmål