privat dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har tidligere ansøgt om at blive privat dagpleje. Så jeg ved lidt om det.

Man skal selv sørge for alternativer, når/hvis man er syg eller har ferie. - Nogen områder, slår de private dagplejer sig sammen om en ordning.

Derudover så skal man opfylde samme krav, som almindelige kommunale dp'ere, mht hjem og plads osv.

Mad kan man selv bestemme, hvordan man vil have det. Om man vil køre øko osv.

Mht betaling, så søger forældrene tilskud fra kommunen, som svarer til, den del som kommunen betaler, hvis man er i kommunal dagpjeke. Alt efter hvordan din komunale dagpleje fungerer, så kan du jo vælge og sige: Jeg er et billigere alternativ, jeg er et alternativ der koster det samme eller jeg er et bedre og dyrere alternativ. - Mht egenbetaling.

Du får ca i alt 7500 kr pr. barn, så det vi sagde herhjemme er, at forskellen på en kommunal dagplejer og en privat er størrelsen på bilen

Så er der 2 ordninger mht skat osv. Du kan vælge at køre det som et alm firma, hvor du laver momsregnskab osv. og trækker moms fra og udgifter osv.

Eller at du kan vælge at få det 'normale' dagplejefradag på 42% rent fra lønnen + dine normale fradrag.

Mht åbningstid, kan du vidst nok holde lukket 5 uger om året. Måske 6. Som du skal annoncere ved indgangen af hvert år. Evt. på din hjemmeside eller noget.

Du skal holde åbent 48 timer om ugen, som en kommunaldagpleje...

Håber det svarede nogen af dine spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Faith

Håber sådan det lykkedes for dig Lone.... Du har i hvert fald dine 2 første kunder. Har snakket med Mikkel og Emil om det, og de vil gerne i dagpleje hos dig

Anmeld

28. oktober 2010

Muffinmus

Min gamle private dp til min søn fik altå kun 6000 kr pr barn, den løn hun selv synes var rimelig.

Hun havde åbent fra 6.30-16.20 hverdag undtaget fredag hvor det var til 15.10.

Hun fik 100 kr oven i hver måned til morgenmad som vi aftalte var et fint beløb. Så vi betalte alt i alt 1600 kr til "hend"e det første år og 1700 kr andet år. Det er MED tilskuddet fra kommuenne som jo så var vores pris, hun fik selvfølgelig sine 6000 kr pr barn.

Stort set samme regler som de andre dp, sygdom var vores eget problem, der tog vi enten fri eller fik andre til at passe ham.

Hun havde både katte, hund, heste, høns og kaniner, noget vi værdsatte meget da det vi synes det ersund at lære at omgås dyr, dog såfremt der ikke er allergi jo:-)

Anmeld

29. oktober 2010

Lone Jakobsen

så er det hele sat i gang

jeg har kontaktet kommunen som kommer ud på onsdag og (forhåbentligt) godkender mit hjem...uhh hvor er jeg spændt.

jeg har heldigvis fået god støtte fra dem jeg har snakket med. jeg har fundet en anden som kan virker som gæstepleje, og så er jeg ved at ha styr på løn, timer, skat, fradrag, åbningstider og alle de andre småting

nu skal jeg baaare lige ha den godkendelse i hus... så kan jeg begynde at gøre klar til Mikkel og Emil

Anmeld

29. oktober 2010

Faith

nutche skriver:

jeg har kontaktet kommunen som kommer ud på onsdag og (forhåbentligt) godkender mit hjem...uhh hvor er jeg spændt.

jeg har heldigvis fået god støtte fra dem jeg har snakket med. jeg har fundet en anden som kan virker som gæstepleje, og så er jeg ved at ha styr på løn, timer, skat, fradrag, åbningstider og alle de andre småting

nu skal jeg baaare lige ha den godkendelse i hus... så kan jeg begynde at gøre klar til Mikkel og Emil

Ih hvor er det spændende Lone!!!! De har bare at godkende jeres hus. Men hvorfor skulle de ikke gøre det?

Glæder mig til at høre nærmere

Anmeld

29. oktober 2010

FruEllingsen

nutche skriver:

Krydser alt hvad der krydses kan Lone..

Det vil bare lige være dig at bliver dagplejer..... Glæder mig til opdaten

Anmeld

29. oktober 2010

Heidimed lea

Zafir skriver:

Jeg har tidligere ansøgt om at blive privat dagpleje. Så jeg ved lidt om det.

Man skal selv sørge for alternativer, når/hvis man er syg eller har ferie. - Nogen områder, slår de private dagplejer sig sammen om en ordning.

Derudover så skal man opfylde samme krav, som almindelige kommunale dp'ere, mht hjem og plads osv.

Mad kan man selv bestemme, hvordan man vil have det. Om man vil køre øko osv.

Mht betaling, så søger forældrene tilskud fra kommunen, som svarer til, den del som kommunen betaler, hvis man er i kommunal dagpjeke. Alt efter hvordan din komunale dagpleje fungerer, så kan du jo vælge og sige: Jeg er et billigere alternativ, jeg er et alternativ der koster det samme eller jeg er et bedre og dyrere alternativ. - Mht egenbetaling.

Du får ca i alt 7500 kr pr. barn, så det vi sagde herhjemme er, at forskellen på en kommunal dagplejer og en privat er størrelsen på bilen

Så er der 2 ordninger mht skat osv. Du kan vælge at køre det som et alm firma, hvor du laver momsregnskab osv. og trækker moms fra og udgifter osv.

Eller at du kan vælge at få det 'normale' dagplejefradag på 42% rent fra lønnen + dine normale fradrag.

Mht åbningstid, kan du vidst nok holde lukket 5 uger om året. Måske 6. Som du skal annoncere ved indgangen af hvert år. Evt. på din hjemmeside eller noget.

Du skal holde åbent 48 timer om ugen, som en kommunaldagpleje...

Håber det svarede nogen af dine spørgsmål

mht åbningstider så bestemmer min dagpleje selv hvor lang åbnetid hun har her i nordjylland   hun er åben fra 7-16 og 7-15.30 fredag  ..  så tror det er forskelligt

Anmeld

29. oktober 2010

Lone Jakobsen

smillaluna skriver:

Ih hvor er det spændende Lone!!!! De har bare at godkende jeres hus. Men hvorfor skulle de ikke gøre det?

Glæder mig til at høre nærmere

ja tænker også lidt at hvis de ikke godkender mit hjem... betyder det så at mit hjem ikke er børne-egnet

glæder mig også meget til at få det hele på plads.

du bliver den første der får besked

Anmeld

29. oktober 2010

Lone Jakobsen

Drømmer skriver:

Krydser alt hvad der krydses kan Lone..

Det vil bare lige være dig at bliver dagplejer..... Glæder mig til opdaten

tak skal du ha... har helt kilden i maven over det

Anmeld

29. oktober 2010

Lone Jakobsen

Heidimed lea skriver:

mht åbningstider så bestemmer min dagpleje selv hvor lang åbnetid hun har her i nordjylland   hun er åben fra 7-16 og 7-15.30 fredag  ..  så tror det er forskelligt

jeg regner også med at jeg vil fastsætte det efter de behov der er for pasning.

her i byen skal folk ofte tidligt afsted for at komme på job. så måske det er en åbningstid fra kl 6,15... det finder jeg ud af undervejs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.