Ocd?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Uha, det må være så dejlig rart og befriende at have det på den måde. Sådan ville jeg også ønske at jeg kunne have det

Henvender man sig til sin læge, eller hvordan - ved du det?

Normalt bliver ocd behandlet hos en psykiater Så jegvil tro at man skal forbi lægen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

quar20

Har en veninde som lider af OCD.. og det er netop også indenfor det med rengøring.. Hun er blvet SÅ sej til at styrer hendes tanker efter hun begyndte til psykolog..!! Nu kan hun "nøjes" med at støvsuge ved spisebordet efter maden hver dag, vaske op 1 gang om dagen kun og ikke efter HVERT bestik er taget i brug eller glas.. Hun kan sidde og slappe af når vi besøger hende, og derefter lige tage det nødvendige også er det altså kun 1 gang om ugen der er total hovedrengøring..!!

Syntes du skal tage til læge som så kan give dig en henvisning til en psykolog.. - Altså kun hvis du selv syntes det er et forsøg værd..! !

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

Anonym skriver:

Jeg sad tidligere idag og så et program på TV2. I ved, det der dating program hvor der står et x-antal piger, og der så kommer en fyr ind, hvor én af dem efterfølgende skal på date - kan ikke husle hvad progammet hedder, men det er også fløjtende ligegyldigt. Min pointe er:

Der var en fyr der åbenbart gjorde meget rent, og ikke så godt kunne have med sand/græs at gøre på gulvet i sin lejlighed. En af pigerne - en psykologistuderende vælger derfor at slukke, da hun mener at det er "OCD lignende adfærd".

Så sidder jeg her i min sofa og tænker: "Jamen jeg har da også en frygtelig trang til at vaske gulve/støvsuge/rydde op og i det hele taget bare gøre rent" - har jeg så også OCD?! Om andet, hvordan finder jeg ud af om det er en lidelse, eller om det blot er alm. "rengøringsvanvid"... for jeg må jo ærligt indrømme at jeg nok gør mere rent end gennemsnittet.

hehe der er forskel på at have desideret ocd - tvangstanker og så almindelige vaner. Man kan vel sige at alle har tavngstanker i form af de vaner vi gør, ocd er når disse tanker går ind og påvirker vores hverdag rigtig meget, feks nogle som har svært ved at gå udenfor en dør fordi de tænker konstant over om de nu husker at slukke for kaffemaskinen, låse døre osv, elelr at man rengør huset konstant, dvs mange gange om dagen, og spritter håndtag af hele tiden...

Arh synes nu det er svært at sige at fordi man gør rent, og vil have et pænt og rent gulv, at man så desideret lider af ocd. Lyder da mere som om det var en dårlig undskyldning eller hun var sippet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.