Zafir skriver:
Ocd er hvor det bliver sygelig adfærd. At man får angst eller lignene, hvis man ikke laver sine tvangshandlinger og det ER tvangshandligner 
Man kan godt have hygge-ocd
som at tingene skal stå i en bestemt rækkefølge i opvaskeren og lignene (som mig selv), men det er ikke sådan at jeg bliver angst eller ikke kan sove eller noget, hvis det IKKE er sådan.
Forstår du forskellen? 
Ja, jeg er helt med, men nogle af de ting jeg gør i min dagligdag er præget af noget der i andres øjne vil være helt hen i vejret.
F.eks. bryder jeg mig ikke om at have gæster på besøg, da jeg synes de "sviner" med strømpefnulder, taber skæg/hår på gulvet, drypper ved siden af håndvasken med vand når de har vasket hænder, ikke stiller skoene ordentligt i entreen, krummer osv. Når mine gæster er gået, får jeg en helt ustyrlig trang til at gøre rent - få støvsuget og vasket alle gulvene.
Jeg er selv helt klar over at dette IKKE er normalt, og jeg tager ofte mig selv i at tænke; ej, hold nu op - alle andre der har gæster på besøg skal sgu' da ikke i alle kroge med støvsugeren og gulvskrubben hver gang de har haft besøg! Men alligevel føler jeg bare at jeg er NØDT TIL at gøre det, ellers opstår der uro indvendigt, og jeg kan ikke slappe af.
Er det sådan en adfærd man har når man har OCD?! 
Anmeld