Hjælp til halloweenkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.085 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

grinny

Kæresten har fødselsdag d. 1 men vi holder det i den kommende weekend og så vil det jo være oplagt med en halloweenkage, men hvordan gør jeg? Er der nogen af jer kagekoner som har levet sådan en kage/lagkage før?

Og når man laver fondant selv bliver det så godt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

der er MASSER af inspiration på google:

http://www.google.dk/images?hl=da&source=imghp&biw=1440&bih=720&q=halloween+cake&gbv=2&aq=f&aqi=g2&aql=&oq=&gs_rfai=

Jeg laver altid mmf selv. Har ikke prøvet det færdigkøbte så jeg ved ikke hvad der er lettest at arbejde med! Tror det er meget smag og behag

Anmeld

27. oktober 2010

grinny

Caroline86 skriver:

der er MASSER af inspiration på google:

http://www.google.dk/images?hl=da&source=imghp&biw=1440&bih=720&q=halloween+cake&gbv=2&aq=f&aqi=g2&aql=&oq=&gs_rfai=

Jeg laver altid mmf selv. Har ikke prøvet det færdigkøbte så jeg ved ikke hvad der er lettest at arbejde med! Tror det er meget smag og behag

Hvordan laver du den så hvis man må spørge?

Anmeld

27. oktober 2010

Anasmor

Jeg har lige lavet denne... måske du kan bruge noget af den som inspiration...

Anmeld

27. oktober 2010

grinny

Anasmor skriver:

Jeg har lige lavet denne... måske du kan bruge noget af den som inspiration...

Hvor er den bare fed, tror bare ikke jeg er så god til det, hehe..

Du har vel ikke nogen gode ideer til fyld, og evt. nogle sider med opskrifter. 

Har aldrig sådan en slags lagkage før, så synes ikke bare den skal være med banan eller ananas og så kagecreme

Anmeld

27. oktober 2010

Anasmor

Syntes du skal kigge i tråden med kagehæftet.. der er utallige muligheder ...

Glæder mig til at se din fine kage

Anmeld

27. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
grinny skriver:

Hvordan laver du den så hvis man må spørge?

100 gram skumfiduser, 1 spsk olie og 1 spsk vand i en skål. ind i mikroovnen og varme i 20-30 sek... ud igen.. rører GRUNDIGT og hvis det ikke er helt smeltet så ind igen i 10 sek og sådan fortsætter jeg til det er helt smeltet!

Så rører jeg så meget flormelis i jeg kan og så tager jeg det op og ælter det med flormelis og kartoffelmel (selvom det frarådes at ælte det)... når det har den rette konsistens deler jeg det i portioner og farver det med pastafarver

Anmeld

27. oktober 2010

grinny

Caroline86 skriver:

100 gram skumfiduser, 1 spsk olie og 1 spsk vand i en skål. ind i mikroovnen og varme i 20-30 sek... ud igen.. rører GRUNDIGT og hvis det ikke er helt smeltet så ind igen i 10 sek og sådan fortsætter jeg til det er helt smeltet!

Så rører jeg så meget flormelis i jeg kan og så tager jeg det op og ælter det med flormelis og kartoffelmel (selvom det frarådes at ælte det)... når det har den rette konsistens deler jeg det i portioner og farver det med pastafarver

Okay, det lyder jo faktisk rimelig nemt. 

men, jeg skal jo lave det til fredag, så i stedet for pastafarve kan jeg så bruge almindelig frugtfarve? Tror ikke jeg kan nå at bestille det

Anmeld

27. oktober 2010

Ranarupta

grinny skriver:

Kæresten har fødselsdag d. 1 men vi holder det i den kommende weekend og så vil det jo være oplagt med en halloweenkage, men hvordan gør jeg? Er der nogen af jer kagekoner som har levet sådan en kage/lagkage før?

Og når man laver fondant selv bliver det så godt?

Jeg har prøvet hjemmelavet MMF og købe-fondant og jeg synes klart, at købe-fondant er det nemmeste. 

Men nu har jeg også nogle håndledsproblemer og det dér med at skulle ælte MMF, var noget, der gjorde naller.

Anmeld

27. oktober 2010

grinny

Ranarupta skriver:

Jeg har prøvet hjemmelavet MMF og købe-fondant og jeg synes klart, at købe-fondant er det nemmeste. 

Men nu har jeg også nogle håndledsproblemer og det dér med at skulle ælte MMF, var noget, der gjorde naller.

Problemet er bare at jeg ikke kan nå at købe noget fordi jeg skal bruge det fredag, og jeg er selvfølgelig først kommet i tanke om det her til aften, at jeg kan lave det i stedet for en almindelig kage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.