Hvornår skal børn selv kunne ta tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.444 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

Mormilla

Læste her den anden dag at der var en der havde fået af vide at hendes barn selv skulle kunne ta tøj på. Tror at barnet var ca 2 1/2 år.

Hvad mener i?

Knus... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

mor-til-vanessa

hmmm ved det faktisk ikke. min kusines datter på 1 1/2 år forsørger selv at tage strømper på.

men jo jeg synes egentligt man selv burde kunne tage tøj på når man er over 2.

Anmeld

27. oktober 2010

<3

Tjalfe har hjulpet til, først af fra han var +1år og så også på fra han fra 1,5+år. 

Nu er han selvhjulpen og har været det længe. Ikke at det betyder at han altid gider selv men det er en anden sag

Anmeld

27. oktober 2010

Kvindemin

Jeg syntes bestemt selv man skal kunne tage tøj på når man er 2 og derover

Anmeld

27. oktober 2010

Lullaby

Yazmin er 2. Hun tager selv bukser, strømper, flyerdragt og støvler på. Bluser halter lidt. Hun tager alt tøjet af selv.

Anmeld

27. oktober 2010

Ida.

En 2½-årig burde kunne klare det meste af- og påklædning selv - dog med hjælp til at få armene i bluser og til at knappe knapper og andre svære ting

Anmeld

27. oktober 2010

BinaMor

OMG min datter er bagefter så

Anmeld

27. oktober 2010

A.

gabriellasmor skriver:

det er min søn også så haha man skal bare ikke samenligne børn i mine øjne han er over 2 og gør det stadig ikke

Anmeld

27. oktober 2010

Pige2009

gabriellasmor skriver:

Så har hun sikkert nogle andre forcer

Anmeld

27. oktober 2010

Thalia

Jeg tænker at det er godt hvis børn selv kan tage tøj på når de skal konfirmeres.

Og generelt bliver jeg utroligt ked af at høre at folk sætter alder på den slags. Der ER så stor forskel på hvornår børn lærer forskellige ting, og det er langt fra alle børn der overhovedet interesserer sig for at tage tøj på selv før de begynder i børnehaven.

For mig at se kan man ikke bruge den slags aldersvurderinger til andet end at bonke folk i hovedet med og det er pænt trist.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.