hvornår er det 'tilladt' at blive gravid igen efter fødsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.871 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

Anonym trådstarter

ja, som overskriften siger, hvornår er det tilladt at blive gravid igen efter fødslen??

vi har et barn på 4 ½ måned, som vi fik hjælp til at få via reagensglas.. jeg har taget p-piller i 3 måneder nu, men vi har snakket om at jeg ikke skal købe nye.. vi kunne godt tænke os at prøve og se om vi kan blive naturligt gravide.. og når vi så tænker på at jeg ikke kunne blive gravid med den første, ja så 'burde' jeg jo heller ikke kunne blive det nu.. men hvis nu jeg kunne, så kunne det jo være rigtig fedt

mit spørgsmål er så vel egentlig bare 'hvad nu hvis det utænkelige skulle ske, og jeg bliver gravid i nærmeste fremtid'?? ville det være for hurtigt? kan kroppen klare en graviditet allerede nu igen?? ved godt jeg sætter forhåbningerne op, men man har jo hørt det kan lade sig gøre at blive naturligt gravid efter man har fået hjælp

er ano da vi vil holde det for os selv.. det var hårdt nok at skulle igennem alle de måneder med behandling, og folk hele tiden spurgte til det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

densmukkeline

ja det kan du

Anmeld

27. oktober 2010

BinaMor

ja det kan du sagtnes fysisk. men det blir nok hårdt psykisk. mht 2 små blebebser.

Anmeld

27. oktober 2010

3xM

har lige været til 8 ugers undersøgelse og svaret var fysisk er der intet i vejen, det er hvad i vil derhjemme...

manden vil så vente ½ år og jeg tænker et sted hvis det er det vi vil og vi udvikler os stabilt sammen så kommer det når og hvis det vil...

Milas er 2 mdr. gammel

Anmeld

27. oktober 2010

Anonym trådstarter

vi er enige om herhjemme at skal vi have flere børn, skal det være indenfor et par år, så vi ikke bliver 'for gamle'.. vi er begge snart midt i 30erne..

Anmeld

27. oktober 2010

Low

Anonym skriver:

vi er enige om herhjemme at skal vi have flere børn, skal det være indenfor et par år, så vi ikke bliver 'for gamle'.. vi er begge snart midt i 30erne..

Jeg kan godt forstå jer. Jeg synes i skal springe ud i det 

Anmeld

27. oktober 2010

mortilflere

Da nr 3 var 4 mdr smed vi beskyttelsen med lægerne ´s 

Vi fik grønt lys , af lægerne fordi jeg havde svær svangerskabs forgiftning med nr 3 , og gik bla til hjerte læge efter fødslen

Anmeld

27. oktober 2010

tinasmor

Jeg synes at have hørt at det var bedst at vente i 6 måneder. Både kroppen lige skulle resturerer og fordi der var mindre risiko for at der skulle være noget i vejen med barnet. Men har kun hørt det fra "mund til mund" så slet ikke sikkert der er noget i det.

Anmeld

27. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

ja, som overskriften siger, hvornår er det tilladt at blive gravid igen efter fødslen??

vi har et barn på 4 ½ måned, som vi fik hjælp til at få via reagensglas.. jeg har taget p-piller i 3 måneder nu, men vi har snakket om at jeg ikke skal købe nye.. vi kunne godt tænke os at prøve og se om vi kan blive naturligt gravide.. og når vi så tænker på at jeg ikke kunne blive gravid med den første, ja så 'burde' jeg jo heller ikke kunne blive det nu.. men hvis nu jeg kunne, så kunne det jo være rigtig fedt

mit spørgsmål er så vel egentlig bare 'hvad nu hvis det utænkelige skulle ske, og jeg bliver gravid i nærmeste fremtid'?? ville det være for hurtigt? kan kroppen klare en graviditet allerede nu igen?? ved godt jeg sætter forhåbningerne op, men man har jo hørt det kan lade sig gøre at blive naturligt gravid efter man har fået hjælp

er ano da vi vil holde det for os selv.. det var hårdt nok at skulle igennem alle de måneder med behandling, og folk hele tiden spurgte til det..

Min nr. 2, som jeg er gravid med nu, er undfanget kort efter nr.1 fyldte 6 mdr .

Jeg har haft lidt flere bækkensmerter denne gang, men ellers er der ikke noget som sådan..

Så JA, det kan du sagtens. Men du skal selvfølgelig tænke på, at den første graviditet altid er  noget mere romantisk end de næste. Du har jo nu en kæmpe forpligtelse, som ikke kan ignoreres, når du overvældes af træthed, kvalme osv. For mig var de første 14 uger de hårdeste. Nu hvor jeg er 32 uger henne, er det faktisk en del lettere, selvom det da er ved at være hårdt at løfte rundt på både barn og baby .

Men jeg siger: Drop da de p-piller.

Anmeld

27. oktober 2010

Hvem?

Anonym skriver:

Jeg blev gravid anden gang da min første fødte var 3 måneder, så der blive lige præcis 12 måneder imellem, man skal gøre hvad man syntes man er klar til, jeg er ikke en sekundt i tvivl om det blir møg hårdt med en på 1 år og en på 0 år, men det skal nok blive godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.