lige lidt inspireret af min mors arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Dictes mor

Miamaja skriver:

det taenkte jeg osse hihi.

At naar der er dyr i varerne saa maa man tage det som et godt tegn at det er vaerd at spise. Mon ikke man skulle gaa laaangt uden om det, dyrene naegter at saette taenderne i

Jeg tror vi mennesker har vaennet os til at madvarer skal holde laenge. Jeg havde en gang en pose gronne aebler jeg havde stilt som pynt paa kokkenbordet.. glemte alt om dem for de aendrede sig ikke men saa stadig flotte ud efter 1 maaned, der gik 2 uden der skete synderligt med aeblerne. Jeg synes virkelig DET var underligt og ulaekkert. Det er saa grunden til vi herhjemme spiser Oko frugt, og saa kan jeg bedst lide mine aeg okologiske for de har en flot orange farve i blommen - det tager jeg som et tegn paa sundhed og et godt honseliv.

Men ikke alt er OKO, vi er ogsaa fyldt med pesticider og andet kemisk hjemme hos os. Mon jeg holder laengere saa

Okay hvor skræmmende med de æbler! Du har så meget ret i al det du skriver, eller det synes jeg i hvert fald

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

mor-til-vanessa

Fisenberg skriver:

min mor arbejder i køkken (hun er kok) og næsten dagligt ser, høre eller oplever hun at der er andet i det økologiske mad end der skal være

hendes kollega og ven arbejder i et andet køkken et andet sted og oplever de samme ting

og til tider er der hjælp i køkkenet fra andre køkkener og der er det det samme

ja nu håber jeg at jeg har fanget jeres interesse

det der sker er at på grund af feks økologisk mel, så er køkkenet ofte (mere end 3 gange om måneden) fyldt af møl !! ja... for melet er fyldt af møl æg og larver!!!

for nu at tage økologisk havregryn.. er der så nogle der kan sige hvorfor de bliver valsede hårdere end andre havregryn??? det kan jeg og det er ikke kønt... det er fordi der er flere mus i økologiske havregryn arddd siger jeg bare.

nu feks økologisk dåse torskeron der kan der være larver i

en episode fra min mors køkken igår : de åbner alle 14 økologiske toskerone og puf.... så vrimler det med larver i hele køkkenet, det bliver så slemt at de må lukke køkkenet i to timer

jeg køber selv økologisk mad men jeg gør det med omtanke.. især nu...

jeg køber økologisk med tanke på dyrene : øko æg, frisk øko kød, øko mælk og øko yoghurt og til min lille pige frisk øko frugt til samme dag

MEN ALDRIG BRØD,  MEL, KORN, GRYN, DÅSEMAD OSV...

så spiser du kød???

føj føj føj

jeg køber aldrig øko frugt fordi jeg engang spiste en øko appelsin og havde næsten spist den hele da jeg så så i noget saft som dryppede ned på bordet er det vrimlede med små larver. føj

hmm ved da ikke lige om jeg så stadig skal købe øko korn og mel produkter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.